Topic-icon mijn forex ups en downs

• alexenlizzy
  • alexenlizzy's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 9 months ago #6637 by alexenlizzy
mijn forex ups en downs was created by alexenlizzy
klein beginnen en veel oefenen.

Dus gisteren gestart met 20 euro inzet en 2,16 winst, niet veel maar beter dan veel verliezen. Vandaag ingestapt bij EUR/USD bij 1.33478 om 9.20 uur, eigenlijk al veel te laat, uitgeknald 1.33625 dus 2,20 verlies om 10.58. Had eerder eruit moeten stappen want was in tussentijd al veel lager. Had gekeken naar econ. kalender en verwacht dat gezien de spaanse huizenmarkt en de nog te komen poolse industriele output de prijs meer zou zakken. Om 14 uur poolse industrie dus verwacht dat euro daalt, instappen, kijk ik dan even, vind ik lastig om in te schatten. Vermoedelijk als BB band is verslagen, dan snel instappen. Maar nu eerst even snel boodschappen doen tussendoor. :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• alexenlizzy
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 9 months ago #6638 by alexenlizzy
Replied by alexenlizzy on topic mijn forex ups en downs
economische kalender: daling poolse industrie
BB band doorkruist en geretraced toen ingestapt.
verkoop 1.33458 close:1.33042 winst op 20 euro 6,25
ben best blij, verlies weer goed gemaakt!! :PP

Wat me nog niet helemaal duidelijk is:
bij ranging is dit tussen BB, als je op de 15 min chart kijkt is het vaak alleen tussen de onderste en middelste BB of middelste en bovenste BB, hoe bepaal je dan je instap en exit? Bij de buitenste snap ik (volgens boek ambitieuze forex beginner)hoe het werkt, betekent niet altijd dat ik het goed doe. Maar wat als vanaf bovenste BB de koers zakt naar middelste en daar tijdje blijft heen en weer bewegen, ik verwacht dan dat de koers verder daalt naar de onderste BB, toch blijkt dit vaak niet te gebeuren. Kijk ik op de verkeerde chart? Houd verder ook economische kalender in de gaten, maar verklaard het ook niet altijd.

More
6 years 8 months ago #6646 by Jelle
Replied by Jelle on topic mijn forex ups en downs
Leuk dat je een blog gaat bijhouden!

mbt je BB vraag: als de koers tussen de +1 en -1 SD beweegt (de middelste regio, ook wel 'no man's land' genoemd) zit deze de facto in een neutrale zone en wordt er dus geen entry signaal gegenereerd -althans, niet door de Bollinger Bands. In een rustige markt kan de koers behoorlijk lang in de neutrale zone blijven, omdat er immers weinig gebeurt - dus weinig afwijking van de norm.

Er zijn ook veel traders die de Bollinger Bands gebruiken om de kracht van de trend in te schatten, maar een andere indicator gebruiken om hun instap moment te bepalen.

Enne, klein beginnen groot eindigen is alvast een goed uitgangspunt! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• alexenlizzy
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 8 months ago #6649 by alexenlizzy
21/1 EUR/USD long, franse veiling viel alleen tegen, dus 11 pip verlies.

22/1
- long EUR/USD spaanse veiling, maar dook opeens naar beneden en met 3 pip winst eruit.
- long EUR/USD duitse econ sentiment, 26 pip winst.

gebruik BB om instap moment te bepalen (1 min chart), maar blijf dat lastig vinden. Vaak is al een koers ingezet en wacht ik nog totdat de upper/lowerBB wordt doorbroken, vraag me af of dat slim is.

• alexenlizzy
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 8 months ago #6652 by alexenlizzy
Zo, weer wat pips verloren, wacht te lang met instappen (twijfel) en stap te snel uit (als de trend tegengesteld is van mijn gekozen richting laat ik het verlies te ver oplopen, stijgt de trend dan weer in de goede richting stap ik snel uit, te vroeg, want de trend gaat vaak dan nog even door in de goede richting en heb ik meer verlies gemaakt dan nodig). Ik weet het een beginners-fout. Daarom nu aan het lezen (alweer, zodat ik een strategie kan opbouwen. Waar ik wel een beetje tegen aanloop, is dat er zoveel strategien zijn, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Welke kies ik, het is onmogelijk om ze allemaal te lezen en te proberen. Waar ik wel achter ben is dat bollinger bands voor mij niet altijd werken, omdat ik besloten had me in eerste instantie te richten op de eur/usd, en de trends eigenlijk voornamelijk binnen de bands plaatsvinden.

Zover geleerd en uitgeprobeerd, resistance en support, bollingar bands, tunnel, site doorgeploegd (gelezen), maar ben er nog lang niet. Het boek forex voor ambitieuze beginners gelezen. Van forexpros geprobeerd met de technische analyse, maar de analyse komt vaak na de trendverandering. Hou wel de economische kalender in de gaten en probeer daar nu op het juiste moment in te stappen.

Omdat ik vrij gestructureerd ben, helpen regels, strategien mij, om de koers te blijven volgen. Zonder structuur ga ik alle kanten op.

Ik had bedacht dat een goede strategie me kon helpen het juiste instappunt en uitstappunt te bepalen, maar daar zijn er zoveel van. Voor zover ik het nu zie is dat het economische nieuws de meeste invloed heeft op de markt, maar dat een technische indicator kan helpen met het bepalen van in/uit. Welke strategien zijn voor een beginner handig om uit te proberen, verstandig om te kennen? Goede suggesties van harte welkom!!

Vanmiddag nog maar is proberen, nu even time-out.

groetjes, alexandra

More
6 years 8 months ago #6657 by Jelle
Paar korte tips:

Je schrijft dat je te lang wacht met instappen en dan weer te vroeg eruit stapt. Kies bijvoorbeeld vaste instap- en uitstap momenten om dit probleem tegen te gaan. Misschien minder sexy dan het opvolgen van het signaal van een indicator, maar wel solide.

Bollinger Bands zijn inderdaad moeilijk om op te traden, veel traders gebruiken ze meer om een trend in te schatten en niet zozeer om er echt in- en uitstap momenten mee te beaplen.

Je schrijft dat je door de strategie bomen soms het bos niet meer ziet. Misschien slim om het wat simpeler te houden qua strategie. Je zou bijv eens kunnen kijken naar strategieen waarbij vooral gebruik wordt gemaakt van resistance en support. Die zijn vaak minder ingewikkeld maar werken wel goed.

Het zoeken naar een strategie die bij je past kost tijd, maar het is wel belangrijk, omdat je moet zorgen dat je in ieder geval zelf achter de basis van je strategie staat, zodat je hem ook blijft volgen als het even niet zo lekker loopt.

Slim dat je je concentreert op 1 paar; zo kun je steeds meer gevoel ontwikkelen voor de patronen van dat paar.

Hoop dat het helpt! :)

• alexenlizzy
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 8 months ago #6666 by alexenlizzy
Zo, even paar daagjes time-out, raakte enigszins gestressed omdat het niet lukte, maar vandaag weer begonnen op het demo account.
Advies opgevolgd en op zoek gegaan naar de mogelijkheden met support en resistance.

Volgende gedaan:
1) vanmorgen 9.51 uur gekeken op de 5 min candle chart, support 1.3451 en resistance 1.3466. Er was een bearish moment geweest en de koers probeerde door de voormalige support te komen, toen de eerste candle gesloten boven support, volgende candle buy entry 1.34561. Een SL op 1.34448 en TP op 34680. Resultaat - 11 pip. Het werd een bearish, misschien volgende keer SL wat ruimer plaatsen, was nu iets onder support geplaatst. Later op de dag was er namelijk wel een bullish, had beter gekund :PP

2) beetje googlen en je vindt van alles, dus uitproberen Simple Support and Resistance Strategy Trading System. RSI aangezet in daily chart, in 5H chart support 1.3293 en resistance 1.3390 bepaald. De strategie stelt dat RSI boven 65 en boven resistance candle gesloten buy, RSI onder 35 en candle gesloten onder support sell.
had ook nog op een andere site gekeken, want RSI was me niet helemaal duidelijk hoe ik dit moest lezen. Daar werd aangegeven dat de RSI aangaf hoe sterk de stijging/daling is. Dus dan net andersom als in de strategie, leek me wel logisch. De kracht van de stijging neemt af en er komt een keerpunt, koers wordt bearish. Dus toen RSI boven 65 kwam en candle boven resistance gesloten was, een short gestart entry 1.3440, SL 1.3480 en TP 1.3316, dit was al vanmorgen om 11.53 uur. Net (18.53 uur) TP aangepast naar 1.3430 en nu afwachten.....

Jelle, thanks!! zeer helpvol en motiverend!!

More
6 years 8 months ago #6667 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic mijn forex ups en downs
Je zult inderdaaad eerst moeten zoeken naar een manier van handelen die bij je past.
Deze manier zul je dan moeten testen backtesten en wanneer je een statistisch voordeel hebt kun je het gebruiken. En je vooral aan de regels van het gebruikte systeem gaan houden.
Ikzelf heb oa leukle strategien gevonden op deze site
forex-strategies-revealed.com/
Daarnaast is moneymanagement belangrijk zodat je de foute trades die je ook zult doen kunt overleven met je account saldo ook daar is genoeg van te vinden op internet.

Groetjes en s6

• alexenlizzy
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 8 months ago #6673 by alexenlizzy
Zo, paar daagjes druk geweest op het werk door allerlei wetswijzigingen, maar wel mijn boeken ontvangen:
getting started in currency trading van Archer &
trade your way to financial freedom van Tharp.
Advies: bestel via amazon.co.uk, is goedkoper dan in NL (scheelde me 19 euro).
Daarnaast nog bezig geweest EMA, MACD, RSI nav van een aantal strategien die ik op internet vond. Snap de toepassing in de grafiek, maar wil me er nog verder in verdiepen om de verschillen tussen de technische indicators duidelijker te krijgen.
Daarnaast een heleboel leeswerk te doen en morgen weer oefenen op demo.
Fijne avond!! groetjes, alex.

• alexenlizzy
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 8 months ago #6676 by alexenlizzy
Op de Eur/USD 25 pip verdiend met als indicatoren MACD en EMA 9 en 34. Blijkt wel dat ik de candle patronen beter moet leren herkennen, maar daar groei ik wel in (hoop ik). Tot Later!

• alexenlizzy
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 8 months ago #6690 by alexenlizzy
Momenteel meer forex-downs, maar goed dat schijnt er ook bij te horen, overleef het wel. Doet me wel beseffen dat ik nog heel veel moet leren, vooral geduld en dat is best moeilijk. Vanmiddag ben ik er weer! Nu eerst maar is theorie-les!!

Vanmiddag 14.30 uur
Netjes de supports getekend, eco kalender, usd bullish, zou eur dan short moeten gaan. Maar koers doet iets anders. Misschien iets te maken met de cad berichten. Ooit.......
Jammer, dat je in het weekend niet kunt oefenen op een platform, blijft alleen de vrijdag over, doordeweeks toch een keertje werken.

Moet toch maar is gaan oefenen, met nog vroeger opstaan (nu 06.00 uur)en 's morgens inzet bepalen, 's avonds verrassing??!! (hoop wel een positieve :) )Begin op een demo, vind het overdag loslaten en niet kijken toch wel lastig, blijf er het liefst continue met mijn neus boven op zitten. Word vervolgd...

Fijn weekend!!

More
6 years 8 months ago #6693 by Jelle

vind het overdag loslaten en niet kijken toch wel lastig, blijf er het liefst continue met mijn neus boven op zitten

Herkenbaar. Beste methode ertegen is toch om van tevoren alles aan je positie af te hameren en te zorgen dat de positie automatisch gesloten worden (danwel met winst, danwel met verlies) zodat je het de facto niet in de gaten hoeft te houden. Op die manier leer je ook meteen om je ten alle tijde aan je systeem te houden.

• alexenlizzy
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 8 months ago #6696 by alexenlizzy
enigszins gefrustreerd. maak gebuik van sirix webtrader, maar vliegt er iedere keer uit. als mijn t/p te hoog is (moet wel, kan niet lager)dan schiet ie er iedere keer uit bij s/l. Nadeel geen controle en verlies loopt op. Nu kijk ik op mijn werk tussendoor, dus megatrader downloaden is geen optie. Zit te denken over een tablet, kan ik daar megatrader op downloaden. Weet niet of iemand dat ook heeft gedaan? Is dat handig? Vroeg me af welke tablet evt. geschikt is en hoeveel mb abonnement nodig is om fatsoenlijk gebruik te kunnen maken van de megatrader. Soms, ggggrrrrrrrrrrrrrr, maar ik zet door!!!!!!!!!!

More
6 years 8 months ago #6698 by rubenfox
Replied by rubenfox on topic mijn forex ups en downs
Op een tablet kan je inderdaad mt4 op zetten zowel android of apple, gewoon te downloaden in google play of in de app store

Je kan het ook zoals ik doe op je telefoon. Ook android of apple.

Let wel op de broker die je gebruikt want niet alle brokers ondersteunen het platform, zit zelf bij pepperstone.

Ik plaats al mijn orders via telefoon, gebruik alleen pc voor backtesting.

Houdt er wel rekening mee dat de functies beperkt zijn, je kan bijvoorbeeld geen trailingstop er in knallen.

Maar voor openen,sluiten, aanpassen van stops gaat zeer gemakkelijk en snel.
Je hebt ook verschillende indicatoren, maar gebruik die zelf niet.

En verbruik van mb is te verwaarlozen als je af en toe het platform raadpleegt.

p.s zie net dat je schrijft megatrader. weet niet of dat mt4 is?

succes ruben

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.226 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl