Topic-icon Rogiers Blog

• Rogier
  • Rogier's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
  • On my way
More
6 years 7 months ago #6706 by Rogier
Rogiers Blog was created by Rogier
" The path is the destination, learn every step of the road "

Zo!

Daar gaan we dan!

- Met wat dan?

Met de flow!

- Hoe doe je dat?

Weet niet, ben in ieder geval vorig jaar januari wakker geworden in die zin dat ik mezelf moest gaan opleiden, zodat ik weet waar ik mee bezig ben.

- En toen?

Nou ja veel boeken gelezen, ik begon met "How to make a living trading Foreign Exchange" van Courtney D. Smith en daarvoor had ik ook al wat boeken gelezen,
die van Marcel Rila en een boek over opties en wat beleggershandboeken.
En een zooitje boeken over de crisis, De ondergang van het Westen, Europa in crisis, Nick Leeson, ook de film met Ewan mc.Gregor, de films Wall Street ook natuurlijk.
Maar goed ik heb op een gegeven moment gekozen voor Forex.
Dus heb ik ook wat gelezen van;

Rob Booker(leuke schrijver), Ed Ponsi, Robert Borowski, School of Pipsology, Mechanical Trading Systems van Richard L. Weissman, wat van Barbara Rockefeller,
John J. Murphy, Van Tharp, JELLE PETERS natuurlijk...
Mark Douglas, Willem Middelkoop en ook Deepak Chopra en nog veel meer.

- So what the F"K? Ben je de Forex koning nu dan?

Nee, niet echt maar ik denk er wel af en toe aan,.. dat ik een Forex Master word!
Ik voel me in ieder geval een stuk wijzer nu en zelfverzekerder.

- Dus...en toen?

Uren, dagen, maanden kl"ten met Trader Workstation, wat voor trader ben ik, hoe voer ik een order uit, what the h"ll is MIT, LIT, STPLMT, windows opnieuw installeren, partities maken - ja ook nog -, een tweede scherm aanschaffen, hardlopen, werkkamer creeren voor mezelf in dit kleine huisje waar we met z'n viertjes wonen, werktijd maken en - al wat dies meer zij - zegt men dan.

- Je zit te zeuren man

Nee hoor, het was leuk, vermoeiend, heel erg vermoeiend met twee ukke pukken, MAAR maar ik heb er toch ZO'N ZIN IN, YESSS! :woohoo: En daarvoor doe ik alles, enigzins vermoeid door gezinsleven en wat ander werk, anderszins helemaal opgeladen voor het Trade Avontuur. Niet meer voor een baas werken, zelf bepalen wat ik doe, hoe ik het doe en daarmee lekker geld verdienen. Een Heerlijk Vooruitzicht.

- Ja, ja heb je trouwens al geld verdient?

Nee, vet in de min.

- Cool. Hoe ga je dat doen dan?

Ik heb nog wat geld en daarmee ga ik het halen.

- Je klinkt zelfverzekerd, wat voor trader ben je?

Tja, ergens in juli kwam ik erachter dat ik een korte termijn trader ben.
Allerlei backtesten gedaan, demotraden, wekenlang, alles uitrekenen (zie boeken) maar het implementeren was erg lastig voor mij. Idee, ik schaf nu een netbook aan en dan kan ik overal mijn trades invoeren en bekijken, kost maar 19 maanden 40 euro..Yess,gekocht...hmmm ben ik nog niet aan toe, jammer lukt niet.
Dan maar op de dailies, Yess,...backtesten, demo traden,.. oeps foutje met de trailstops in mijn berekeningen gemaakt, dikke maand werk weg.
Down, moe, kerstmis, verplichtingen, geen tijd...sch"t.

- SCH"T?!

Oke, oke begin dit jaar dacht ik: oke, oke, en dan nu, nu, nu, voor het echie en dan ga ik echt kijken welke moves ik wil pakken, hoe ze ontstaan en hoe ze weggaan en een EMAtje d'rbij en nog eentje en nog eentje en een RSI ofzo en dan, en dan, en dan,
snap ik er geen reet meer van..

- OK, Cool!

Afgelopen dinsdag dacht ik - What the Heck, F"K tha System, misschien ben ik wel een discretionair handelaar! Yes Ya'LL!

DISCRETIONAIR!

- Go with the Flow?

Ja mischien, ik weet het niet, maar wat ik wel weet is: Strakke stops, Fixed ratio, Compounding, Stop naar Break-even verplaatsen, Dagboek, minstens 100 trades en dan evalueren en EV uitrekenen.

- Cool..wanneer ga je beginnen?

Ik ben vandaag begonnen. Op mijn netbook. Papertrade.
Die stond naast de Mac van mijn baas.
Ik zag rond 10.15 een range van 27 pips. Ik dacht oke als je buiten je oevers treed doe ik een Fading the Breakout. Dat gebeurde rond 10.30.

Resultaat en conclusie:
1. + 3 pips. Stop te snel verplaatst naar break-even.
Oplossing: more room for breathing. Vertrouwen in set-up,
er komt altijd weer een nieuwe kans.
2. De euro ging vervolgens dik 50 pips naar beneden, ik wilde nog een keer instappen
maar voelde me ongemakkelijk en ben er direct weer uitgegaan.
Iets van break- even vandaag.

Enzo ga ik verder. Tot morgen of overmorgen. Het hangt er vanaf hoeveel tijd ik heb.

- Relax man! Aan mij hoef je geen verantwoording af te leggen pik!

Oke dan, Laters.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 7 months ago #6708 by Jelle
Replied by Jelle on topic Rogiers Blog
Briiljante opening in ieder geval! Heb je post met plezier gelezen :)

Je bent er duidelijk erg serieus mee bezig en dat is zeker ook een van de voorwaarden om het tot een succes te maken. Verder ben je duidelijk niet te beroerd om ook kritisch naar je eigen trading te kijken, wat ook helpt om fouten op te sporen.

Een tip is in ieder geval om je systeem niet te moeilijk te maken - laat je niet gek maken door al te veel prachtige indicators - en hou je ten alle tijde aan je systeem.

Enfin, veel succes en benieuwd naar je volgende post :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
6 years 7 months ago #6709 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Rogiers Blog
Ja leuk om te lezen.

Ook heel herkenbaar probeer je oude valkuilen definitief te weg te werken.
Bij mij helpt wel eens om gewoon een checklijstje te maken en wanneer alles zoveel punten zijn het niet hoor(keep it simpel)wanneer ik alles met ja aan kan vinken stap ik in.
Op deze mannier kun je makkelijker emoties uitschakelen.

Kijk uit naar je volgende note.

groet,
Henk

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.168 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl