Topic-icon beginners blog

• Trex-Trader
  • Trex-Trader's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
6 years 3 months ago #7046 by Trex-Trader
beginners blog was created by Trex-Trader
Forex ??, 1 maand geleden wist ik niet eens van het bestaan en weken verder heb ik mij suf gelezen over dit onderwerp.

De naam Forex kwam ik tegen in mijn zoektocht om een hoger rendement te krijgen voor mijn spaarcentjes. Die enkele procenten die het nu oplevert is niet eens genoeg om de inflatie te dekken. 20 jaar geleden ben ik ook al eens actief met het beleggen bezig geweest maar nadat ik veel spaargeld verloren heb met de internet-luchtbel was ik er even klaar mee.

Maar enkele weken gelden kwam ik weer in aanraking met "beleggen", ik was eigenlijk eerst weer bezig met beleggingsfondsen via de bank maar kwam ineens op sites die gingen over valuta handel. Ik heb daarbij ook de handels platformen bekeken en was eigenlijk direct enthousiast, dit is wat ik altijd zocht!

20 jaar gelden waren real time koersen alleen beschikbaar via dure abonnementen en waren de mogelijkheden lang niet zoals nu.

Afijn Forex, deze handel past mij eigenlijk prima, 5 dagen 24 uur per dag. Ik had eerst gekeken naar handel in aandelen of opties maar daar moet ik mij "te breed" voor in verdiepen. Als je je verdiept in 1 tak van sport en je wilt succesvol zijn dan heb je je handen al vol. Dus ben veel aan het lezen over de valutahandel en ben uiteraard ook begonnen met een demo account. Dit was voor mij het meest opzienbarende stukje, prachtige instrumenten die je tot je beschikking hebt. Thuis, of onder weg je kan altijd je posities volgen. Ik ben ook al begonnen met het schrijven van mijn trading plan en hoop dit volgende maand klaar te hebben. Grote struikel blok is nu op basis van welke gegevens ga ik posities bepalen. Zeker in het begin denk ik niet al te moeilijk en ga denk ik uit van trend bepaling en een indicator uit de technische analyse en aangevuld met economisch nieuws.

Mijn plan is om zondag avond tijd te besteden aan voorbereiding en s'morgens voordat ik an het werk ga positie(s) in te nemen. Ik hou rekening met "leergeld" in de eerste 6 maanden en de opbrengsten stel ik ook niet al te hoog al durf ik nog niet te zeggen wat rieele winst percentages zijn (10% ?). Ik ga plus 500 gebruiken met een start kapitaal van 1500 euro , volgens mij is het goed te doen om met dit bedrag "voorzichtig"aan de gang te gaan.

Ik wil wel binnen 2 a 3 weken live gaan handelen, dit om mijn "mindset" direct de goede kant in te krijgen. Handelen met een demo account is erg leerzaam maar ik weet dat zodra je met je "eigen" geld gaat handelen vooral de emotie om de hoek komt kijken daar MOET je volgens mij z.s.m vanaf als trader.

Zo genoeg, komende weken volgt er vanzelf meer.....

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #7047 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic beginners blog
Voordat je begint met live traden zou ik eerst een systeem zoeken dat bij je past.
Zijn er zat te vinden op het internet.

Wanneer je een systeem gevonden doe je er goed aan deze te bactesten over meer dan 100 trades.

Voordeel van backtesten is dan dat je beter weet wat je kan verwachten zoals bijv de hit ratio en de drawdown. Bijkomend voordeel is dan dat je je emoties beter onder controle kan houden.

grt

More
6 years 3 months ago #7050 by Jelle
Replied by Jelle on topic beginners blog
Allereerst natuurlijk van harte welkom op het forum Trex trader!

Zo te lezen ben je al behoorlijk serieus bezig met hoe je wil gaan traden, en dat is een belangrijk deel van het succes. Een ander belangrijk deel is om je uiteindelijk te houden aan het mooie systeem en de gouden regels die je jezelf gesteld hebt, iets wat voor veel traders moeilijk is.

Ik las dat je bezig was met het schrijven van een trading plan en dat je het niet al te moeilijk wilt maken, dat is een goede benadering. Veel traders kijken of teveel naar systemen die succesvol zijn voor anderen (zonder zich de vraag te stellen of het wel bij hen past) of gebruiken veel te veel signalen om een trade op te zetten. Het is vaak beter om het simpel te houden en alleen in te stappen bij een duidelijk signaal.

Je zou ook wat kunnen experimenteren met verschillende systemen, om er een te vinden die bij je past. Want dat laatste is belangrijk, zoals hoop090764 ook al aangaf.

Enfin, benieuwd naar het vervolg! :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Trex-Trader
  • Trex-Trader's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
6 years 3 months ago #7055 by Trex-Trader
Replied by Trex-Trader on topic beginners blog
We zijn weer een paar dagen verder en ben van plan veranderd. Live gaan, dat doen we voorlopig niet, eerst maar een meer "leesvoer" doornemen. Ook mijn Trading plan ben ik aan het aanpassen, met name het punt "money management" heeft mijn ogen de afgelopen dagen open gedaan. Hier ga ik eerst eens goed voor zitten, mede omdat ik gewoon weet dat ik ik het begin leergeld moet betalen en als ik het verkeerd aanpak dan ben ik binnen no time door mijn account heen.

Verder lees ik veel over de technische analyse, ook daar moet ik nog veel over lezen en achterhalen HOE ik nu waardes ga bepalen bij het gebruik van de indicatoren. De logica snap ik nog niet, en verder proberen op mijn demo account. Ook daar ben ik de afgelopen dagen met mijn neus op de feiten gedrukt, ik beredeneer voor mijzelf steeds beter hoe ik een positie inneem alleen zijn de resultaten niet best, alles met verlies!

In ieder geval bedankt voor de eerste reactie hier en ik er zeker mee aan de slag.

More
4 years 2 months ago #9437 by Kalika call
Replied by Kalika call on topic beginners blog
Hoi trrex trader , nu 2 jaar later , hoe is het je vergaan ???

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.167 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl