Topic-icon Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café

• Renko-Café
  • Renko-Café's Avatar Topic Author
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 6 months ago #7812 by Renko-Café
Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café was created by Renko-Café
RenkoScoop 15 mei 2014

Altijd leuk als je gelijk blijkt te hebben. Al realiseer ik mij terdege dat er een groot verschil zit tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Gisteren sprak ik in de RenkoScoop over het EUR/GBP paar dat onder invloed van de macro-economische cijfers uit Engeland op weg naar boven was. Deze correctie is op de Renko grafiek van vandaag bevestigd.

Wanneer we de grafiek iets beter lezen, zien we echter dat de prijs alweer iets dalende is op een niveau van 0.81647 en als deze daling doorzet zien we wellicht morgen één blauw blok dat als normale correctie kan worden opgevat, tussen een reeks van zeven voorgaande rode blokken en twee rode blokken na de blauwe, die voor de Renko Basis Strategie (RBS) een entry signaal voor een short trade betekenen. Een ander deel dat aan de Renko grafiek opvalt is dat steun 0.81799 uit de RenkoScoop van gisteren, vandaag is gepromoveerd naar de functie van weerstand. De volgende serieuze steun vinden we pas op niveau 0.80899, hetgeen een leuk ritje naar beneden van bijna 75 pips kan betekenen.

Als het aan het exponentieel voortschrijdend gemiddelde, of wel de EMA(21) ligt, bevestigt de EMA(21) in zijn rol als trend indicator de dalende koers. Het wachten is dan nog op een rode weekcandle op de candlestick weekgrafiek, maar dat zal wel volgende week worden…..

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 6 months ago #7815 by Renko-Café
Replied by Renko-Café on topic Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café
RenkoScoop 16 mei 2014

Vandaag in mijn RenkoScoop is het de beurt aan het GBP/JPY paar. Ofwel de verhandelen van de Britse Pond tegen de Japanse Yen. Wanneer we de Renko grafiek erbij pakken, vallen er al direct weer een aantal zaken op. Het eerste dat opvalt is het feit dat een weerstand niet altijd uit één horizontale lijn hoeft te bestaan, maar dat dit ook, zoals in dit geval, twee of meer lijnen kunnen zijn. Ik noem dergelijke gebieden Steun of weerstandzones. De interpretatie is vrijwel hetzelfde al bij een enkele lijn, alleen hoeft in dergelijk geval het kantelpunt niet één lijn te raken, maar kan het ook in het midden van de zone liggen.

Het tweede dat opvalt is dat weerstand 172.699 en steun 169.296 maar liefst 340 pips uit elkaar liggen. Indien je na twee rode blokken vanaf de weerstand was ingestapt, had je al een mooi ritje neerwaarts achter de rug. Maar helaas, “als hadden komt, is hebben geweest”

Tot slot, het derde opvallende aan deze Renko grafiek is dat er slechts twee 4/2 pivot points zijn die de neerwaartse koers iets kunnen vertragen. Vaste stamgasten van Renko Café weten dat een 4/2 pivot point een kantelpunt inhoudt met vier blokken van dezelfde kleur voorafgaand aan twee blokken van de andere kleur. In mijn geval is dit rood en blauw, of blauw en rood.

Op de candlestick dag grafiek is te zien dat de prijs vandaag is gestegen. Dit kan betekenen dat er één of twee blauwe correctie blokken worden gevormd ter hoogte van de 4/2 pivot points, waarna de koers wellicht weer richting steun 169.296 gaat.

Goed weekend toegewenst!

More
5 years 6 months ago #7817 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café
Ik ga deze thread morgen even beter nalezen :)

More
5 years 6 months ago #7819 by Seasalt-McFish
Waar kun je die indicator vinden?

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 6 months ago #7821 by Renko-Café
Ha Sea,
Renko is niet direct een indicator, maar meer een grafiek type. Iedere zichzelf respecterende broker biedt deze aan. Zelf trade ik op de Renko grafieken van FXCM en WHS.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 6 months ago #7822 by Renko-Café
RenkoScoop 19 mei 2014

Op deze zonnige maandagavond is het de beurt in deze RenkoScoop aan het USD/CAD paar. Het verhandelen van de Amerikaanse tegen de Canadese dollar staat al op mijn watchlist zo lang ik al handel in valuta. Dit komt omdat het paar behoord tot de zogenaamde commodity paren, dit betekend dat óf de base, óf de quote currency nauw verbonden is met een grondstof. In het geval van Canada is dit olie. Canada staat in de top 10 van de olie exporterende landen, met niet geheel toevallig voor dit paar, de US als grootste klant. Door de handel in olie vertoond het paar een sterke correlatie met de olieprijs, waardoor het paar vaak wordt gebruikt om de olieprijs te hedgen, of een graantje mee te pikken van de fluctuaties in de olieprijs zonder maar ook een druppel olie te hoeven verhandelen.

Wanneer we de grafiek er bij pakken, zien we dat zich juist een entry signaal heeft gevormd. Maar er zijn echter nog een paar redenen waarom ik het innemen van een positie nog zou afraden. Allereerst is de koers tot stilstand gekomen op steun 1.08688 wat betekent dat de prijs weleens zou kunnen gaan keren om binnen de range te blijven. Hiernaast is de candle op de weekgrafiek (nog) niet rood. Dat ook één van de vereisten is waaraan mijn entry moet voldoen. Beter is in het geval van dit paar om de doorbraak van de steun af te wachten en tot de prijs zich corrigeert tot aan de steun, die dan weerstand is geworden. Het tweede rode blok hierna zou mij meer vertrouwen geven in een short trade

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 6 months ago #7825 by Renko-Café
RenkoScoop 20 mei 2014

Waar ik gisteren nog een entry signaleerde voor een short trade op het USD/CAD paar, is de prijs vandaag met een kleine 50 pip gestegen. Het scenario dat gisteren de reden was om nog maar geen positie in te nemen is hiermee waarheid geworden. Op de Renko grafiek van vandaag is te zien dat steun 1.08688 zijn werk heeft gedaan en dat de prijs nu juist een entry signaal (twee blokken van dezelfde kleur na een kantelpunt) in opwaartse richting geeft. Ook nu zijn er echter weer een aantal redenen om niet klakkeloos in te stappen.

De Renko grafiek geeft weliswaar twee blauwe blokken, maar deze kunnen volgens mijn Renko Basis Strategie ook als serieuze waarschuwing worden opgevat. Ook de candle op de weekgrafiek, die als bevestiging dient, is intussen blauw gekleurd.

Als we vervolgens naar het exponentieel voortschrijdend gemiddelde, ofwel de EMA(21), op de candlestick dag grafiek kijken, zien we dat neerwaarts is gericht hetgeen de richting van de trend van een voortschrijdende maand weergeeft. Immers een handelsmaand heeft gemiddeld 21 dagen. Dit laatste en het feit dat 21 een getal is uit de Fibonacci reeks, verantwoordt mijn keuze voor de EMA(21).

Naast de functie als trendmeter heeft de EMA(21) ook een functie as dynamische steun of weerstand. In dit geval zien we dat de EMA deze rol vandaag goed heeft vervult, want de prijs is nagenoeg tegen de EMA tot stilstand gekomen.

More
5 years 6 months ago #7827 by Seasalt-McFish
Thanks!

Die van mij ziet er veel minder mooi uit, vandaar de vraag :)

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 6 months ago #7830 by Renko-Café
RenkoScoop 21 mei 2014

Om nog eens te laten zien dat Renko charting op vrijwel alle markten kan worden toegepast, in deze RenkoScoop de CFD van de Euro Stoxx 50.

Wanneer we de Renko grafiek bekijken vallen er, waarschijnlijk door de simpele weergave, al direct een aantal zaken op. Het eerste dat opvalt is dat de prijs momenteel klem zit tussen twee zones. Een steunzone, tussen 3160 en 3140 en een weerstandzone tussen 3200 en 3210. Dit komt niet zo vaak voor. Meestal is er sprake van een combinatie van een zone met één horizontaal prijsniveau dat als steun of weerstand dient of, nog vaker wordt de range slechts gemarkeerd door een enkele steun of weerstand lijn.

In dit geval zijn het dus twee zones die de range tussen 3160 en 3200 bepalen. In de regel is een zone minder gemakkelijk door de prijs te doorbreken. Ik blijf dus op voorhand even bij de Euro Stoxx 50 uit de buurt omdat de kans op een uitbraak uit één van de twee zones klein is. Maar de markt heeft altijd gelijk, dus onmogelijk is het nooit.

Een andere bevestiging dat de prijs zich niet zo snel zal ontwikkelen is de vlak lopende EMA op de candlestick dag grafiek, die ik altijd als ondersteuning gebruik. Ook de candlestick week grafiek, die ik voor hetzelfde doel gebruik, doet een duit in het zakje. Op deze grafiek zien we dat er al voor de derde keer op rij een candle die de besluiteloosheid van de markt impliceert, een zogenaamde indecision candle.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 6 months ago #7834 by Renko-Café
RenkoScoop 22 mei 2014

In deze RenkoScoop het EUR/USD paar, het meest verhandelde Forex paar ter wereld. Ik heb vandaag voor dit paar gekozen omdat op de Renko grafiek overduidelijk is te zien dat dat het paar uit range 1.39298/1.37401 is gebroken. En wellicht nog belangrijker, door de tegenovergestelde correlatie met, vooral de Europese aandelen en indices, een sterk signaal afgeeft ten opzicht van deze aandelen en indices. Met andere woorden. Als de prijzen van de Europese indices omhoog gaan, dan daalt meestal de waarde van de Euro. Ook hier geldt weer meestal, want wetten van Meden en Perzen bestaan er bij het traden nauwelijks.

Wanneer we de Renko grafiek er nogmaals bij pakken zien we dat een range niet altijd perfect gevormd hoeft te zijn, want terwijl de prijs de weerstand van 1.39298 nog niet gehaald heeft, is deze toch gekeerd op kantelpunt 1.39200. De imperfectie is hier dat de weerstand niet twee of meer kantelpunten heeft geraakt, maar dat de weerstand eigenlijk wordt gevormd door twee losse kantelpunten, waarbij toevallig de prijs niet hoger is geweest.

Als we het volledige plaatje bekijken, vinden we ook in de kleur van de candlestick van de week grafiek, voor de derde week op rij een bevestiging voor de daling. Ook de candlestick dag grafiek bevestigd de daling door een grote rode bullishe candle aan de onderzijde van de dalende EMA(21). Hoe duidelijk wil je het hebben?

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 6 months ago #7849 by Renko-Café
RenkoScoop 26 mei 2014

Vandaag in mijn RenkoScoop een forex paar, dat weliswaar op mijn watchlist staat, maar waar niet zoveel op wordt gehandeld. Dit ondanks het feit dat dit paar bestaat uit twee major currensies, de Canadese dollar, bijgenaamd Loonie of looney, niet geheel duidelijk, genoemd naar de ijsduiker op het 1 dollar muntstuk en de Japanse Yen, ofwel het CAD/JPY paar.

Op de Renko grafiek is een overduidelijke range tussen, de zeer sterke, weerstand 93.702 en steun 93.098 te herkennen. Als we iets verder inzoomen zien we dat de prijs de weerstand heeft bereikt. De stijging is ingezet na een overduidelijk pinbar reversal patroon van 21 mei jongstleden op de candlestick dag grafiek. De ‘wig’ of staart van de pinbar laat zich op de Renko grafiek goed vergelijken met het 4/2 kantelpunt op niveau 92.498. Naast deze twee aanwijzingen wordt de recente stijging bevestigd door de blauwe week candle van deze week en een licht opkrullende EMA(21) op de candlestick dag grafiek.

Er is echter één maar…… Hoewel de fundamentele analyse wijst op een verzwakking van de Japanse yen, blijf ik nog even op mijn handen zitten omdat de prijs zich tegen weerstand 93.702 bevindt die eerst maar eens doorbroken moet worden.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 6 months ago #7852 by Renko-Café
RenkoScoop 27 mei 2014

Eén van de manieren om een trend te definiëren is om uit te gaan van een stijgende prijs waarbij het volgende laagste punt hoger ligt dan het voorgaande en het hoogste punt dat de prijs bereikt lager ligt dan de volgende. Bij een dalende trend, een short trade, is dit natuurlijk andersom. In het Engels klinkt dit iets simpeler, hier spreekt men simpelweg over higher highs en lower lows.

Om dit voorgaande iets visueel te verduidelijken, heb ik voor vandaag een Renko grafiek gezocht waarbij dit duidelijk is te herkennen. De Renko grafiek van het GBP/CHF paar van vandaag geeft hier een mooie weergave van. Op deze grafiek heb ik de kantelpunten die het bereiken van deze prijzen aangeven gemarkeerd met een lijntje. De prijs is dus volgens de Renko grafiek in een uptrend, met vandaag een normale correctie van één rood blok.

Dit voorbeeld laat echter ook heel duidelijk zien dat het de moeite loont om het ‘grote plaatje’ in je trading beslissingen mee te nemen. Want indien we in de rechter bovenhoek naar de candlestick dag grafiek lijken, dan zien we weliswaar dat de EMA(21) nog steeds een duidelijke uptrend aangeeft, maar dat de prijs erboven met een valide inside bar patroon met maar liefst drie insidebar/pinbars, tot stilstand dreigt te komen.

Een tweede signaal vinden we op de week grafiek rechts onder. Hier zien we dat de weekcandle nog (net) blauw is, maar ook dat ook hier sprake is van een inside bar patroon. Dit met het gegeven dat de patronen op de weekgrafiek een hoger betrouwbaarheid hebben, geeft mij te denken over de eindigheid van de uptrend.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 6 months ago #7854 by Renko-Café
RenkoScoop 28 mei 2014

Vandaag wederom een Renko analyse van het EUR/USD paar. Omdat dit paar nu eenmaal het meest wordt verhandeld en er dus in verhouding ook het meest over te melden valt. De EUR/USD vertoont grote correlatie met de cfd’s van Europese waarde papieren zoals de Duitse Bund en Bobl en, zoals al eerder vermeld, een tegenovergestelde correlatie met Nederlandse en Europese aandelen. In Jip en Janneke taal dus, als de prijs van de AEX en de meeste Europese beurzen stijgen, daalt de waarde van de Euro ten opzichte van de US Dollar. Vandaag is dit weer eens door de markt aangetoond, want terwijl de stijging van de meeste Europese indices consolideerden, deed het valuta paar dit ook, alleen in omgekeerde richting.

Als we het grafiekvenster erbij nemen zien we dat op de Renko grafiek het laatste blok vrijwel precies op steun 1.36 tot stilstand komt. De vraag is nu, breekt de prijs door de steun of is deze sterk genoeg om de prijs te doen keren? De candlestick dag grafiek heeft hier een voorlopig antwoord op door geen keerpatroon, een reversal pattern te laten zien. Met nadruk voorlopig, dit is echter wel onder voorbehoud, want de dag candle is nog niet af en conclusies worden alleen getrokken op basis van volledige candles. Ook de candle op de weekgrafiek geeft geen signaal dat de prijs mogelijk zou gaan keren. Deze is op voorhand nog rood.

More
5 years 6 months ago #7858 by Jelle
Replied by Jelle on topic Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café
Ik denk ook niet dat de koers van de EUR/USD op dit moment uitbraak kansen naar de bovenkant heeft. Iedereen zit toch te wachten op de aankomende vergadering van de ECB, op 5 juni, om antwoord te krijgen op de vraag of de bank nu wel of niet gaat ingrijpen in de 'low-flation'. Tot die tijd zouden er mogelijk wel kleine uitstapjes naar boven kunnen worden gemaakt, maar het zou me verbazen als die boven de $1,37 zijn.

Op en na 5 juni is het weer wide open i.m.o :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 6 months ago #7860 by Renko-Café
RenkoScoop 29 mei 2014

Terwijl de meeste Europese beurzen vanwege deze Hemelvaartsdag zijn gesloten, kan er op valuta gewoon door gehandeld worden. Het gebeurt zelden dat de handel in valuta vanwege een feestdag wordt stilgelegd, tenzij deze valt in een weekend waarin de valutahandel toch al gesloten is. De openingstijden, van zondagavond 11:00 uur tot vrijdagavond 11:00 uur, worden, naast de geringe kosten en de liquiditeit van de forexmarkt tot de voordelen van het handelen in valuta gerekend.

Vandaag openen we het grafiekvenster van de twee sterk commodity gerelateerde valuta’s de Australische en de Canadese Dollar, het AUD/CAD paar. Het eerste dat opvalt is het geringe aantal steun en weerstand lijnen. Dit is meestal een indicatie dat de prijs, óf net consolideert na een uptrend, óf net na een downtrend. In dit geval is het een uptrend. Deze uptrend is geëindigd met een double top patroon, dat na het vormen van de tweede ‘schouder’ uiteindelijk is omgevormd tot een double head/shoulder pattern, zoals deze in de boeken van Martin Pring worden beschreven.

Met dit gegeven vertelt de markt mij dat er rekening gehouden moet worden met een dalende trend, hetgeen ook door zestien rode blokken wordt bevestigd. De drie recente blauwe blokken vertellen mij dat het tijd is om het feestje te verlaten.
De candlestick op de dag grafiek bevestigd dit, waarbij het overigens leuk is om te zien dat de EMA(21) als dynamische weerstand zijn werk goed doet. Na deze correctie is het wachten op een kantelpunt, gevolgd door twee rode blokken op de Renko grafiek én een rode candle op de weekgrafiek voordat er weer positie kan worden ingenomen voor een short trade.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 6 months ago #7862 by Renko-Café
RenkoScoop 30 mei 2014

Vandaag richten we onze aandacht eens op het kleinere broertje van het EUR/USD paar, het GBP/USD paar. Dit paar staat onder traders ook wel bekend als de kabel, ’cable’ een naam die zijn oorsprong vond in de tijd dat een lange kabel door de Atlantische oceaan de beurs van London verbond met die van new York en hierdoor de Britse pond met zijn quote, de US Dollar synchroniseerde.

In het grafiek venster is op de Renko grafiek het exit signaal, drie blauwe blokken, na de recente daling duidelijk waar te nemen. Het is duidelijk dat de enige steun, 1.67297, die volgens de regels getekend kon worden te sterk is gebleken, hoewel het er in eerste instantie op leek dat deze was doorbroken. Een verdere pullback tot aan kantelpunt 1.67690, of net erboven, sluit ik niet uit.

De weekcandle op de candlestick week grafiek bevestigd overigens met zijn rode kleur dat de neerwaartse weektrend, die afgelopen woensdag is ingezet, nog steeds in tact is. Ook de EMA(21) op de candlestick dag grafiek verteld hetzelfde verhaal. Na de doorbraak van deze dynamische steun op dinsdag jongstleden en de bevestiging van woensdag, krult deze licht naar beneden. Het ziet er naar uit dat het valide Pinbar patroon op de weekgrafiek na de week van 3 mei zijn belofte gaat waarmaken. Ik zou kopen niet aanraden.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 5 months ago #7891 by Renko-Café
RenkoScoop 16 juni 2014

Gisteren terug gekeerd van een korte vakantie aan de Turkse kust, even geen koersen en geen grafieken, best even lekker, maar nu echter weer volop van de partij met een Renko analyse van het AUD/USD paar.

Als we naar de Renko grafiek kijken, zien we een duidelijke steun én een duidelijke weerstand die beiden door minimaal twee kantelpunten, hoe meer hoe sterker de steun of weerstand, worden verbonden. Dit gegeven biedt een uitgelezen kans om gebruik te malen van mijn Renko Swing Strategie, helemaal nu er ook conform deze strategie een entry signaal voor een short trade is afgegeven en de gedachte wordt bevestigd door de rood gekleurde candle op de weekgrafiek.

Echter de stijgende EMA(21) op de candlestick dag grafiek wijst op een opgaande trend. Hoewel ik er geen voorstander van ben, is de mogelijkheid die dan over blijft een korte short trade tegen de stijgende trend in.

Het koersdoel, of target, zou voor de behoudende trader worden gesteld op 0.93267, dit is de EMA(21) op de candlestick dag grafiek in zijn rol als dynamische steun. De trader die gaat voor iets meer risico zou, conform de Renko Swing Strategie, het koersdoel kunnen bepalen op 0.92664.

More
5 years 5 months ago #7893 by Jelle
Replied by Jelle on topic Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café
Hij begint in ieder geval goed Marcel. De AUD/USD is tijdens de afgelopen Aziatische sessie behoorlijk ingezakt. Laagste punt op dit moment rond 0,9333, vlakbij je eerste conservatieve koersdoel voor deze korte short trade. Nicely done! :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 5 months ago #7894 by Renko-Café
RenkoScoop 17 juni 2014

Als we even terugkomen op de entry voor het AUD/USD paar die ik in de RenkoScoop van gisteren besprak, zien we dat de prijs met vijf blokken van 10 pip in de goede richting is gedaald. Leuk om af en toe eens gelijk te krijgen.

Vandaag richt ik echter mijn aandacht op het EUR/USD paar. Aansluitend op een artikel over Mean Renko, dat ik vandaag heb gepubliceerd, heb ik er voor gekozen om eens een Mean Renko grafiek te analyseren.

Als we de Mean Renko grafiek er maar gelijk bij pakken, dan is het eerste dat opvalt, door de opening van het nieuwe blok halverwege het voorgaande, dat het geheel strak oogt. De horizontale lijnen, een verzamelnaam voor steun en weerstand lijnen, bevinden zich op 1.37849 en1.36045, waarvan de prijs rondom de laatste een tijdje heeft ‘gerommeld’ voordat ook de steun werd doorbroken en de daling werd voortgezet. Als ik even een zijsprongetje maak naar de candlestick dag grafiek, zien we dat de EMA(21) keurig zijn werk doen als dynamische weerstand.

Intussen is de prijs alweer gekanteld en verder onderweg naar beneden. Omdat met Mean Renko twee blokken slechts 15 pip vertegenwoordigen, ligt het entry signaal bij deze techniek op drie blokken en de exit op zes. Even wachten nog dus, voordat er op basis van het laatste 6/3 pivot point, een neerwaartse positie kan worden ingenomen.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 5 months ago #7897 by Renko-Café
RenkoScoop 18 juni 2014

Voor de RenkoScoop van vandaag heb ik, na de wedstrijd van vanavond, mijn oog laten vallen op het CHF/JPY paar.

De Renko grafiek voor dit paar laat een aantal opmerkelijke zaken zien. Allereerst springt het gelijk in het oog dat deze grafiek zich kenmerkt door vijf horizontale, steun en weerstand lijnen die aan de eisen van mijn tradingplan voldoen. Een horizontale lijn bestaat hierbij uit minimaal twee kantelpunten, maar hoe meer hoe beter. Een groot aantal horizontale lijnen betekent dat de prijs zich op de langere termijn in een range tussen de bovenste weerstand en de onderste steun bevindt. Dit wordt bevestigd door het beeld op de candlestick weekgrafiek. De prijs is hier echter in een eerder stadium uitgebroken, waarna deze tot bijna aan de eerste weerstand is gecorrigeerd. Daarna was het de beurt aan de tweede doorbraak waarbij steun113.801 nu is gepromoveerd tot weerstand.

Wanneer we naar de candlestick daggrafiek kijken, zien we dat dit niveau nagenoeg gelijk is aan de dynamische weerstand, de EMA(21). Leuk om te zien dat de candle van vandaag precies tot deze weerstand komt en dus de rol van de EMA bevestigt.

Voor een eventuele short trade op dit paar komt de traders discipline geduld om de hoek kijken, want eerst is het afwachten of de nieuwe weerstand 113.801 en de dynamische weerstand, de EMA(21) stand houden. Twee blokken vanaf de weerstand is voor mij het startschot.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.362 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl