Topic-icon Crome's Forex Adventure

• Crome
  • Crome's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 5 days ago #10611 by Crome
Crome's Forex Adventure was created by Crome
Het leek me niet onverstandig om ook maar eens aan een eigen blog te beginnen. Is ook weer een extra stok achter de deur om door te zetten.

Vorige week ben ik op zoek gegaan naar een broker en ben uiteindelijk bij xm.com beland. Gaat mij voorlopig om het demo account om te oefenen. Meteen dus maar Metatrader 4 geïnstalleerd en eerst maar eens wat tutorials gevolgd en een beetje lopen klikken. De default settings vond ik helemaal niets, dus heb hier en daar wat lopen wijzigen maar het zal vooral ook wennen zijn denk ik. Wellicht in de toekomst ook eens wat andere systemen proberen.

Omdat ik voornamelijk gebonden ben aan de avonduren heb ik de valuta paren wat in de gaten gehouden. Voorlopig heb ik het gevoel dat alleen USDCAD tussen 18:00 en 21:00 nog wat te bieden heeft en daarna vlakt het af. Maar om daar iets uit te halen, moet je een hoop trades plaatsen. Woensdag om de week ben ik vrij, dus dan zal ik ook proberen tijd te steken in de EURUSD.

Om het systeem eerst maar eens te leren, ben ik simpelweg aan de slag gegaan door resistance en support lijnen te trekken en op gevoel wat posities te openen. Wel grappig dat ik nu in totaal 27 posities heb gesloten en allemaal met succes. Maar goed, dat heeft ook een beetje te maken met het feit dat ik nog geen stop-loss en take-profit instel. Zeker de stop-loss moet ik mee aan de slag, want dit risico wil ik live niet nemen. Twee trades heb ik 's nachts open laten staan om te kijken wat er bij de swap gebeurt.

Mijn volgende stap is om ook daadwerkelijk stop-losses te gaan instellen en mijn trade bijhouden in Excel zodat ik kan bepalen wat de winst/verlies ratio is en daar mijn risico's op kan gaan baseren. Herkennen van patronen zal met de tijd moeten komen net zoals het gebruik maken van nuttige indicators.

Ik vind het leuk en vooral spannend dat ik nu echt aan de slag ben gegaan en zal de tijd nemen voor ik me daadwerkelijk in de live wereld van de Forex stort.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
3 years 4 days ago #10613 by Jelle
Replied by Jelle on topic Crome's Forex Adventure
Leuk dat je een forex blog begint!

Uit je verhaal maak ik op dat je voortvarend aan de slag bent gegaan en over alle stappen nadenkt; dat is alvast een goed begin :-)

Het is helemaal niet zo'n slecht idee om gewoon heel simpel met alleen resistance en support lijnen te beginnen. Door alle technische indicatoren van tegenwoordig wordt door sommige traders nog wel eens vergeten dat de beste signalen heel makkelijk door iedereen te herkennen zijn...

De stop-loss is idd erg belangrijk. Leer jezelf aan die in het begin te zetten en niet meer aan te passen, dat is een goede bescherming tegen jezelf op de meer stressvolle momenten.

Enfin, benieuwd naar je volgende post, hou ons op de hoogte! :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."
The following user(s) said Thank You: Crome

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 4 days ago #10619 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic Crome's Forex Adventure
Mooi man! Ik ga je volgen!

Wat Jelle zegt, vertrouw niet teveel op indicatoren, ik had er eerst ook heel veel op staan, maar heb de meesten er af gegooid.. werk nu met s/r lijnen, trendlijnen en slechts 2 ema's, de 55 ema en 200 ema, als trend indicator (55 boven de 200, trend omhoog, 55 onder de 200 trend omlaag) maar ook als dynamische s/r lijnen.

Ik ben ook steeds meer op price action gaan traden, candlestick patronen.. in het boek van Jelle staat daar ook vast wat over in, anders is er op internet heel veel over te vinden (check out Steve Nison op youtube, maar wees kritisch in welke video's je bekijkt, bekijk alleen de video's waar Steve ZELF aan het woord is.. echt goud wat die man laat zien.. moet ik zelf ook weer eens gaan bekijken,, even refreshen :-) )

Ikzelf heb heel veel gehad aan Forexmentorpro.com van Marc Walton en ben daar nog steeds lid van, iedere dag laten professionele traders daar in video's zien hoe zij het aanpakken en laten zien waar de mogelijkheden liggen voor de komende week, komende dag! en evalueren ook naderhand hoe het heeft uitgepakt. Erg leerzaam. Verder wordt er op deze site heel rustig en realistisch uitgelegd hoe de basics werken van bepaalde strategieen, in korte video cursussen. Uiteindelijk zul je na lang oefenen en toepassen van de regels een eigen strategie ontwikkelen die bij jou past. Ik geloof dat je voor 2 dollar de site twee weken kan proberen, lang genoeg om alle cursussen te bekijken :-)

Tot slot... stay away from trade robots, expert advisors, "artificial intelligence" !!.. Vrijwel alle MT4 robots die op internet voor en habbekrats worden aangeboden, werken niet of werken maar een korte tijd.. De markt veranderd namelijk continue, maar de robots niet.. Wat vandaag mathematisch lijkt te werken, kan morgen of over een week of een maand ineens juist tegen je gaan werken.. Doe het dus niet, been there done that! Ik heb echt duizenden euro's verloren aan robots.. voordat ik op forexmentorpro leerde dat deze bijna nooit goed werken.

Veel succes!
The following user(s) said Thank You: Crome

• Crome
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 3 days ago #10623 by Crome
Replied by Crome on topic Crome's Forex Adventure
Bedankt heren.

@Lotsofjazz: Het boek van Jelle is uit, dus nu vooral online aan het zoeken. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel te vinden, dus alle tips zijn welkom. Zo'n week abonnement zal ik gaan proberen als ik eens een weekje vrij ben. En met robots zal ik zeker niet aan de slag gaan al ben ik wel nieuwsgierig naar de mogelijkheden gezien ik software developer ben. Als hulpmiddel zal het wellicht in de toekomst van pas kunnen komen.

Gisteren voor het eerst bij iedere trade ook een stop-loss ingesteld, maar dat was een ramp :pinch: . Na 18:00 gebeurt er helaas niet veel meer (Ik werk 36 uur per week), dus het aantal pips dat je kunt pakken is laag en daarbij wil ik de stop-loss dan wat strakker zetten, maar bij xm.com dien je blijkbaar je stop-loss minimaal 5 pips vanaf het punt waar je instapt te plaatsen. Dat is bij deze korte trades niet in verhouding met het aantal pips dat je kunt pakken, dus ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat ga aanpakken. Voor nu ben ik er zelf uit gestapt op momenten waar ik de stop-losses in gedachten had (met hulplijnen), dus wellicht dat ik het uitstappen wel kan automatiseren.

Vandaag was ik vrij, dus voor het eerst overdag een trade kunnen plaatsen op de EURUSD. Daarmee 33 pips gepakt met mijn demo account door alleen van s/r lijnen te gebruiken en de trend te bekijken. Ik ben wel blij om te zien dat als ik de volgende dag mijn systeem aanzet, dat de markt enigszins tussen mijn s/r lijnen van de dag ervoor is gaan hoppen.

We gaan vrolijk verder met oefenen!

• Crome
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 3 days ago #10625 by Crome
Deze avond uit interesse zitten spelen met MQL4 om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Best leerzaam, omdat je ook een idee krijgt wat er allemaal op de achtergrond gebeurd. Ik heb een simpel script geschreven dat een hulplijn tekent met een specifieke naam welke ik kan gebruiken als een stop-loss grens. Eigenlijk hetzelfde als hoe de stop-loss van een trade werkt, maar deze kan ik dichterbij dan de minimale 5 pips plaatsen en kijkt alleen naar de huidige werkelijke prijs en niet de sell of bid prijs afhankelijk van of je short of long bent gegaan. Of ik daar echt wat aan ga hebben weet ik nog niet, maar ik heb weer wat geleerd vandaag.

• Crome
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 11 months ago #10645 by Crome
De trades na 18:00 op de USDCAD wil nog niet echt vlotten. Tevens zie ik het niet zo zitten om er de hele avond bovenop te blijven zitten om voldoende pips te kunnen scoren. Ik blijf wel gewoon iedere avond zodra ik thuis kom van mijn werk even te kijken of er wat in zit.

Ben ook eens wezen kijken naar swing traden. 's avonds analyseer ik een aantal markten en 's ochtend voor ik naar mijn werk ga log ik nog een keer in om te kijken of ik een aantal trades kan plaatsen die ik wat langer laat doorlopen. Wat ik wel merk is dat ik te graag een aantal trades wil openen wat ik naar alle waarschijnlijkheid niet zou doen als het om een live account ging. Op zich niet zo erg, want zodra de trade gesloten is, kijk ik wat de reden van winst of verlies is geweest en noteer dit zodat ik er van kan leren.

• Crome
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 11 months ago #10731 by Crome
Hierbij even een update.

Deze week was ik drie dagen vrij en kon zo wat meer tijd nemen om rustig naar de charts te kijken en op geschikte momenten instappen. Dat " 's ochtend vroeg even snel voor ik naar mijn werk ga" pakt niet altijd even goed uit.

Verder ben ik eigenwijs gaan doen en kijk nu naar 17 van de grootste paren. Op die manier vind ik meer kansen om in te stappen en dat werkt tot nu toe wel fijn.

Ik houd alle trades bij in Excel en bepaal van de laatste 20 het gemiddelde. Op basis daarvan zit ik nu op succesvolle trades van iets boven de 50% en 115 pips in de plus. Met het demo account van 1000 Euro heeft mij dit een winst van 44 Euro opgeleverd. Niet echt heel hoog gezien ik hier vier weken voor nodig had en ik vergeet nog wel eens de lotzise in te stellen voor ik de trade plaats, waardoor er een paar uitschieters (in beide richtingen) tussen zitten.

Nu had ik mijzelf voorgenomen om een live account te openen zodra ik boven die 50% zou uitkomen en winst zou maken met het demo account. Dat is nu het geval, maar ik heb het gevoel dat het veel te makkelijk gaat en dat geluk ook wel een factor is. Ik ga dus voorlopig nog maar even door.

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
2 years 11 months ago #10735 by Lotsofjazz
Goed bezig!

Maar even iets om over na te denken..

Broker FXCM heeft een paar jaar geleden onderzocht waarom 95% van de accounts op hun servers steeds maar weer worden opgeblazen, terwijl meer dan 60% van de geopende posities eindigen met winst.

Het blijkt dat de verliezen heel vaak (veel) groter zijn dan de winsten.

Je zegt dat 50% van je trades met winst eindigen, op zich prima, maar de uiteindelijke winst is maar marginaal. Probeer meer te focussen op de mogelijkheid dat de winst een veelvoud kan worden ten opzichte van je risico. Zoiets als deze, waarbij TP1 is gehaald en de tweede helft met een kleine winst gesloten.

Ik geef gelijk toe, dat het best moeilijk is om je hier aan te houden, maar probeer trades waarbij het risico veel groter is dan je winst zeker te vermijden. Ik open trades niet als niet redelijker wijs een winst kan worden gehaald van meer dan 1.5 keer mijn stop loss, hoe meer hoe liever.

Wat ook belangrijk is, is om winnende trades niet te snel te sluiten.. als er geen duidelijke reversal patterns zijn, laat maar lopen.. Zoals nu mijn short op de EURUSD, afgelopen twee weken alleen maar bearish candles op de daily.. komt nu wel dicht bij een belangrijk support, maar heeft deze nog niet bereikt. Ik ga er vanuit dat hij dit level wel gaat bereiken... en als de signalen maar blijven doorkomen dat de rente omhoog gaat, dan breekt hij misschien wel door dat level heen.. Daarom staat mijn tweede profit take nog veel lager.. Of ie dat bereikt, we zullen zien.

• Crome
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 11 months ago #10736 by Crome
Bedankt voor het voorbeeld.

Dat probeer ik zeker te vermijden. Bij twee verliezende trades had ik helaas vergeten de lot size correct in te stellen en dat heeft er in gehakt. Verder zitten er een paar tussen die ik 's avonds of op vrijdag had gesloten waarbij de winst/verlies minimaal was. Door de week laat ik ze nu 's nachts open staan, maar op vrijdag sluit ik nog steeds de boel. Ik probeer daar wat mee te spelen om te kijken hoe dat uitpakt. Misschien moet ik ze in het weekend ook wel gewoon open houden.

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
2 years 11 months ago #10738 by Lotsofjazz
Op zich is het sluiten van trades op vrijdag helemaal niet zo slecht hoor, heel veel traders doen dat, zeker als je op de wat kortere timeframes aan het handelen bent. Wat ik probeer is een lange trend op te pikken die misschien wel weken aanhoudt, maar tot nu toe is me dat 1x gelukt op de GBPJPY afgelopen voorjaar, 423 pips gewonnen en die heeft 3 weken open gestaan.

Ik hoop dat de bearish trend op de eurusd nog even doorgaat en beneden de range zal breken die nu al maanden stand houdt, gezien het goede nieuws wat uit de USA komt is de kans daarop best redelijk. het s/r level rond 1.0525-1.0500 is een belangrijk level om in de gaten te houden.

• Crome
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 11 months ago #10748 by Crome
Ik probeer de risico's scherper in de gaten te houden. Vandaag had ik twee trades open staan waarvan een was mislukt, maar door de verhoudingen toch winst gemaakt. Ik had een short positie op de EURCAD met een TP op 1.14985 en ergens rond de 1.14990 knalde hij weer omhoog (Zie bijlage). Bizar hoe close dat soms kan zijn...

Nu weer vijf trades open gezet en ziet er voorlopig positief uit. Morgen maar weer eens kijken.
Attachments:

• Crome
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 10 months ago #10760 by Crome
Nou, dat ziet er al beter uit. Ondanks dat drie van de vijf trades mislukt zijn, heb ik er wel winst mee behaald vanwege de 2% risico marges.
Attachments:

• Crome
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 10 months ago #10771 by Crome
Recap van afgelopen week. Weer veel geleerd. Maandag had ik te veel posities open gezet omdat ik daar wat in zag, maar het gros liep stuk met als resultaat 80 Euro verlies. (1000 Euro demo account, 2% risico per trade)

Woensdag op mijn vrije dag de tijd genomen om rustig naar de charts te kijken en drie posities geopend met een 1:3 ratio. Bij een kwam ik op de stoploss en verloor 20 Euro. De tweede deed weinig, maar de derde, EURGBP, ging de goede kant uit. Beide had ik gisterenavond tussen 7 en 8 gesloten met 50 Euro winst omdat ik in het weekend niets open wil hebben staan.

Zakt de EURGBP in de laatste drie uur gewoon nog 40 pips! Lot grootte was 0.07, dus zonde van die 30 Euro. Volgende keer nog even open laten staan...

• Crome
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 10 months ago #10802 by Crome
Afgelopen week was waardeloos wat betreft de trades. De meeste eindigde in de min, maar het positieve is wel dat de verliezen volgens de ingecalculeerde risico's verliepen. Bij de meeste trades ging ik lekker met de trend mee, maar was de stop-loss te strak of keerde de markt ineens 180 graden om.

Verder ben ik voor het eerst aan de slag gegaan met buy- en sell-limits.

Ik ben het boek van Jelle ook weer opnieuw gaan lezen. We zijn een aantal weken verder en met de opgedane kennis leest het een tweede keer altijd anders.

• Crome
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 9 months ago #10866 by Crome
De maand november was een stuk succesvoller dan december en toont aan dat ik nog lang niet klaar ben om live te gaan handelen (wat verwacht je anders na een paar weken). Als ik terug kijk naar de periode met de beste trades, dan was dat toch op de dagen dat ik vrij was en de tijd kon nemen om de charts te bestuderen en op de time frames van een uur of lager.

Plannen voor dit jaar:
Werk hebben is positief, maar door een full-time job loop ik wel de belangrijkste momenten van de Forex mis. Ik heb daarom besloten om op korte termijn minder te gaan werken. Ik heb de mazzel dat ik een jaar terug mijn hypotheek heb afbetaald door 15 jaar goed te sparen en heb verder lage maandlasten waardoor ik wel een risicootje kan nemen. (Geen auto en kinderen helpt ook ;))

Doelen:
  • Een periode van minimaal een maand winst kunnen behalen met mijn demo account bij een risico van 2% per trade.
  • Een live account openen van EUR 1000,- en gaan traden met een risico van 0,5% per trade tot ik ook daarmee gedurende een maand winst mee kan behalen.
  • Vervolgens met het live account het risico opschroeven naar 2%.
  • Als ik ook dit een maand kan volhouden met winst, dan tot EUR 5000,- bij storten en proberen een winst van EUR 500,- per maand te behalen om mijn vaste lasten te kunnen dekken.
  • Daarna nieuwe doelen stellen

Of mijn doelen realistisch zijn en hoe lang ik daar voor nodig heb, weet ik nog niet, maar zo heb ik in ieder geval iets om naartoe te werken. En anders stel ik ze bij.

Qua systemen ben ik er nog niet uit wat mij het beste ligt. Het meest lastige vind ik momenteel om op het juiste moment in te stappen. Ondanks dat de markt de juiste richting in gaat, word ik daarvoor vaak al uitgestopt. Ik probeer daarom meer te bereiken met pending orders, omdat ik nog niet vaak genoeg online kan zijn om zelf een order te openen, maar daar hoop ik dus verandering in te gaan brengen zodra ik minder ga werken. En fouten maken is niet erg, zolang je maar begrijpt waarom je de fouten maakt en er van leert.

Trade on!

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
2 years 9 months ago #10867 by Lotsofjazz

Crome wrote: De maand november was een stuk succesvoller dan december en toont aan dat ik nog lang niet klaar ben om live te gaan handelen (wat verwacht je anders na een paar weken). Als ik terug kijk naar de periode met de beste trades, dan was dat toch op de dagen dat ik vrij was en de tijd kon nemen om de charts te bestuderen en op de time frames van een uur of lager.

Plannen voor dit jaar:
Werk hebben is positief, maar door een full-time job loop ik wel de belangrijkste momenten van de Forex mis. Ik heb daarom besloten om op korte termijn minder te gaan werken. Ik heb de mazzel dat ik een jaar terug mijn hypotheek heb afbetaald door 15 jaar goed te sparen en heb verder lage maandlasten waardoor ik wel een risicootje kan nemen. (Geen auto en kinderen helpt ook ;))

Doelen:

• Een periode van minimaal een maand winst kunnen behalen met mijn demo account bij een risico van 2% per trade.
  • Een live account openen van EUR 1000,- en gaan traden met een risico van 0,5% per trade tot ik ook daarmee gedurende een maand winst mee kan behalen.
  • Vervolgens met het live account het risico opschroeven naar 2%.
  • Als ik ook dit een maand kan volhouden met winst, dan tot EUR 5000,- bij storten en proberen een winst van EUR 500,- per maand te behalen om mijn vaste lasten te kunnen dekken.
  • Daarna nieuwe doelen stellen

Of mijn doelen realistisch zijn en hoe lang ik daar voor nodig heb, weet ik nog niet, maar zo heb ik in ieder geval iets om naartoe te werken. En anders stel ik ze bij.

Qua systemen ben ik er nog niet uit wat mij het beste ligt. Het meest lastige vind ik momenteel om op het juiste moment in te stappen. Ondanks dat de markt de juiste richting in gaat, word ik daarvoor vaak al uitgestopt. Ik probeer daarom meer te bereiken met pending orders, omdat ik nog niet vaak genoeg online kan zijn om zelf een order te openen, maar daar hoop ik dus verandering in te gaan brengen zodra ik minder ga werken. En fouten maken is niet erg, zolang je maar begrijpt waarom je de fouten maakt en er van leert.

Trade on!

Op zich prima doelen, alleen de tijdspanne lijkt me wat kort, bij ForexMentorPro raden ze aan 3 maanden consistent winst op een demo voor live te gaan, en dat is waar ik me aan hou... Als ik jou regel had gevolgd zou ik Mei vorig jaar live zijn gegaan, en gelijk meer dan 5% van me inzet zijn verloren. Maar goed ik ben natuurlijk een andere trader dan jij, misschien is een maand voor jou wel genoeg, wie zal het zeggen. Wel goed dat je met een klein account wil beginnen en niet gelijk je hele spaarpot er in gooit, maar tegelijkertijd ook niet TE klein, want dat maakt handig money management erg lastig (lotsizes kunnen op een gegeven moment niet kleiner)

Ik heb overigens ook een full time baan, en ga zeker niet minder werken, ik vind mijn baan veel te leuk! Maar is mede de reden dat ik op die lange timeframes aan het traden ben, want dan hoef je niet continue de kaarten te checken. 's morgens tijdens ontbijt lopende trades checken en stops bijstellen eventueel trades openen als die voor de hand liggen en 's avonds voor dat ik naar bed ga rond de daily close, nieuwe trades openen, pending orders plaatsen en ook uiteraard lopende trades checken... In het weekend bepaal ik waar ik op ga letten komende week.

Ik heb MT4 op me smartphone en kan daarmee de trades in de gaten houden en eventueel trades sluiten en stops bijstellen, maar gedurende de dag open ik geen nieuwe trades. Overigens moet ik bekennen dat ik meestal spijt krijg als ik trades heb gemanipuleerd overdag op me smartphone.. meestal werkt het averechts en kom ik er 's avonds weer achter dat ik op een spike heb gereageerd.

Marc Walton van FMP zegt dat ook altijd, toen hij FMP oprichtte samen met Dean Sauders (die is van het toneel verdwenen overigens), vond hij het een eye opener dat Dean alleen maar op 4H en daily grafieken handelde, en er slechts een paar uurtjes per dag tijd aan besteedde..maar met veel betere resultaten dan Marc die 12 uur per dag de 15 minuten kaarten van 10-20 currency paren aan het analyseren was.. en uiteindelijk maar net break even er uit kwam. Nu handelt hij ook alleen nog maar op de lange timeframes, en haalt veel betere resultaten.. Hoewel hij de laatste tijd een nieuw trigger systeem gebruikt (erg ingewikkelde indicator, met range blokken ema's and what not) op de 1H grafiek om betere entries te vinden.

Over pending orders gesproken, plaats die alleen bij hele sterke s/r lijnen, die ook op de weekly en zelfs monthly terug te vinden zijn, zoals bv op de AUDJPY, 86.50..

• Crome
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 9 months ago #10870 by Crome
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik gewoon te graag wil starten, maar zal aan je waarschuwing denken, mocht het zover komen.

• Crome
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 9 months ago #10891 by Crome
Begin van de week twee boeken besteld bij Bol.com. 'Getting Started in Currency Trading' en 'Trade Your Way to Financial Freedom'. Die tweede kon ik tweedehands krijgen en is gisteren binnen gekomen, dus ik denk dat ik de rest van de avond lekker ga lezen.

Ben trouwens ergens wel blij dat ik met mijn neus op de feiten ben gedrukt. De eerste maand leek alles automatisch te gaan en behaalde ik winst met mijn demo account. Zo anders gaat het de afgelopen weken.

• Crome
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
2 years 4 months ago #11179 by Crome
Even een korte update. Ben helaas wat minder actief de laatste tijd met de Forex. Het mooi weer mag geen excuus zijn natuurlijk gezien je lekker kunt lezen in het zonnetje ;)

Zo af en toe plaats ik nog wat orders, maar waar ik me momenteel nog het meest over frustreer, is dat als ik rustig orders voorbereid, dat ze vaak verkeerd aflopen en als ik een uurtje spontaan orders met hele loten plaats zonder stops in te stellen, dat ik het verlies van een paar weken zo weer heb terug verdient. Dat is natuurlijk geen optie als ik een live account zou hebben. Ik moet de orders die ik geplaatst heb achteraf beter gaan analyseren en bekijken waarom mijn stops niet correct staan, want meestal gaat de markt toch de juiste richting op.

We gaan er gewoon lekker mee verder.

• Marcel-van-Vliet
  • Marcel-van-Vliet's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
2 years 4 months ago #11185 by Marcel-van-Vliet
Replied by Marcel-van-Vliet on topic Crome's Forex Adventure
Mijn eerste indruk is dat je Stoploss te dichtbij de entry order staat. De markt moet natuurlijk wel kunnen 'ademen'.
De oplossing is simpel; de stoploss verder weg plaatsen en je lotsize hierop aanpassen. Je account groeit dan wel langzamer, maar het is altijd beter dan verliezen.

Succes...........

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.618 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl