Topic-icon Beoordeel je gedrag

• Marcel-van-Vliet
  • Marcel-van-Vliet's Avatar Topic Author
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
2 years 2 weeks ago #11338 by Marcel-van-Vliet
Beoordeel je gedrag was created by Marcel-van-Vliet
Het begint al op de kleuterschool. Als je je goed gedraagt dan krijg je een sticker. Dit principe, hoe simpel ook, ligt aan de basis van het idee van een beoordelingssysteem om consistentie te bereiken in de uitvoering van je tradingplan.

Het tradingplan is goed wanneer het op alle vragen over een mogelijke trade een antwoord geeft. Zoals de meeste trouwe bezoekers van dit forum wellicht wel weten, is mijn persoonlijke tradingplan opgebouwd vanuit het 3M model. (Method, Management en Mindset). Mijn method(e) is beschreven in een operationeel tradingplan. Dit plan bevat een nauwkeurige beschrijving van mijn entry, exit, koersdoel en het trade- en risico management tijdens de trade. De algemene management regels zijn overigens in het Management gedeelte van mijn tradingplan beschreven.

Het beoordelingssysteem werkt als volgt: Na iedere trade geef je jezelf een punt als je jezelf volledig aan je (operationeel) tradingplan hebt gehouden en min twee punten als dit niet het geval was. Wanneer je honderd punten hebt verzameld, dan heb je je doel van consistente uitvoering bereikt en kan je eventueel na een evaluatie stoppen met de puntentelling.

Blijkt uit de evaluatie dat er wel erg veel minpunten op het lijstje staan, dan denk ik dat het goed is om eens bij jezelf te rade te gaan of je wel goed bezig bent. Immers consistentie in je trading acties kan leiden tot consistente resultaten en inkomsten.

Als mijn manier van traden je aanspreekt, volg mij dan op Twitter. Hier plaats ik regelmatig ideeën voor trades volgens de strategie die is beschreven in mijn tweede boek 50 HANDELSSTRATEGIEËN, dat binnenkort verkrijgbaar is.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.688 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl