Topic-icon Wat vinden jullie??

• dempert
  • dempert's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
11 months 2 weeks ago - 11 months 2 weeks ago #11729 by dempert
Wat vinden jullie?? was created by dempert
Na een lange periode van inactiviteit ga ik het weer proberen. Ik ben van plan om van tijd tot tijd een grafiek te plaatsen met kort mijn idee daarover. Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie van mijn gedachte vinden.

Onderstaand grafiek van de EURUSD.
Na een flinke stijging richting een weerstandsniveau zie ik een Hangingman gevolgd door een bar die de bevestiging geeft van een mogelijke reversal.

Hanging man met bevestiging
Short op 1.16736
Stop op 1.1754 (80 pips)
Weerstand op 1.1750

Elk commentaar en/of advies is welkom

Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 months 2 weeks ago #11731 by Jelle
Replied by Jelle on topic Wat vinden jullie??
Op de korte termijn zie ik een steunzone rond $1,1650, waarbij dan $1,1730 de weerstand is.

Langere termijn zit er steun op $1,1580 en $1,1530. Die weerstand op $1,1750 is wel echt stevig gebleken afgelopen tijd.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• dempert
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
11 months 2 weeks ago #11732 by dempert
Replied by dempert on topic Wat vinden jullie??
Hallo Jelle,

Dank voor je reactie.

Waar ik benieuwd naar ben is of mijn analyse hout snijd. Is dit een setup die jij ook gedaan zou kunnen hebben of zou je eerst wachten tot hij onder het eerste door jouw genoemde weerstandsniveau zou zaken. Of misschien wel helemaal niets of iets anders.

Groet

More
11 months 2 weeks ago #11734 by Jelle
Hoi Dempert,

Ik vond het een sterke analyse. Ik ben zelf erg fan van range trading situaties waarbij de koers dicht bij een sterke steun of weerstand koerst. In geval van de eerste tekenen van reversal kun je dan namelijk met redelijke zekerheid een positie innemen.

Dat geldt hier ook, omdat die $1,1750 weerstand al een aantal keer gehouden heeft de afgelopen tijd. Dat betekent natuurlijk niet dat dat zo blijft, maar het geeft toch een aardige steun in de rug bij het innemen van een short positie.

• dempert
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
11 months 2 weeks ago #11737 by dempert
Ik kijk maar 1x per dag naar de koers en dat zo ergens tussen 22 en 23 uur.

Ik zie nu dat er hammer gevormd werd met een minimum rond de 1,1530, wat overeenkomt met een steunniveau. Ik heb deze positie nu gesloten met een R/R van 1,1. Is het nu sluiten van deze positie logisch of was wachten beter geweest?

Attachments:

• dempert
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
11 months 2 weeks ago #11738 by dempert
Zojuist een nieuwe positie geopend.

Hammer volgend op twee eerdere bars die een mogelijke steunlijn raken.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
R1@130
R2@131
R3@131,9
Steun@128,5

Attachments:

More
11 months 2 weeks ago #11740 by Jelle

k kijk maar 1x per dag naar de koers en dat zo ergens tussen 22 en 23 uur.

Ik zie nu dat er hammer gevormd werd met een minimum rond de 1,1530, wat overeenkomt met een steunniveau. Ik heb deze positie nu gesloten met een R/R van 1,1. Is het nu sluiten van deze positie logisch of was wachten beter geweest?

Ik probeer zelf altijd van te voren te bepalen wanneer ik winst en verlies neem, op basis van de prijs actie. Als je maar een keer per dag echt kunt kijken naar de koersen kan dat ook rust geven. Je stelt de positie in en daarna blijf je ervan af tot het koersdoel is aangetikt danwel de stop loss is geraakt.

• dempert
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
11 months 2 weeks ago #11741 by dempert
In principe kan ik de gehele dag wel kijken, maar juist om los te komen van de genomen beslissing probeer ik dat niet te doen. Ik laat de beurs z'n ding doen. Het geeft inderdaad rust en je heb meer tijd om andere dingen te doen.

Ik kijk elke avond hoe de grafiek erbij staat en aan de hand van wat ik zie neem ik een beslissing. Schuif ik de StopLoss op naar BreakEven, zet ik alsnog een TakeProfit in, sluit ik de positie, zoals ik gisteren heb gedaan, misschien zet ik een TrailStop in, verdubbel ik de positie of laat ik de koers gewoon zijn werk doen. In het minste geval is de positie door de StopLoss gesloten, maar dat is iets wat je van tevoren hebt ingecalculeerd.

Ik probeer zelf altijd van te voren te bepalen wanneer ik winst en verlies neem, op basis van de prijs actie.

Werk jij dan met een voor ingestelde TakeProfit?

More
11 months 1 week ago #11742 by Jelle
Ja, werk meestal met vooraf bepaald koersdoel idd. Ik vind het zelf prettig om van te voren te bepalen waarom ik een trade wil doen en hoe ver ik een trade zie gaan.

Ik pas een trade soms ook wel aan, als een trade langer loopt bijvoorbeeld en de omstandigheden veranderen, maar bij kortlopende (dag) trades meestal niet.

• dempert
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
11 months 1 week ago - 11 months 1 week ago #11749 by dempert
De stoploss is aangesproken.

Was dit een goede setup of toch op het verkeerde moment met verkeerde argumenten ingestapt?

Attachments:

More
11 months 1 week ago #11750 by Jelle
Het feit dat de trade niet goed is afgelopen betekent niet dat het een slechte trade was.

Ik denk dat de argumenten voor de trade hier solide waren. Er was sprake van een steunzone en de candlesticks vertoonden een patroon dat aanleiding gaf om te denken dat die steunzone opnieuw zou houden.

Dat de stop is getriggered is jammer natuurlijk, maar dat doet niets af aan de set-up.

• dempert
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
11 months 1 week ago - 11 months 1 week ago #11751 by dempert
EUR.CHF

Ik zie in een neergaande trend een Inside setup bestaande uit 5 bars en een extra controle bar.

Inside Bar
Er is geen steun in zicht
weerstand@1,1240
Short@1,1199
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (77pips)
ATR(10)@60

Bonus vraag

Als je short gaat, zoals in dit geval, is niveau 1,1240 dan een weerstand of juist een steunlijn
Attachments:

More
11 months 1 week ago #11753 by Jelle
Op basis van prijs actie alleen zou ik zeggen dat dit een goed moment is om short te gaan.

Het 1,1240 dal is hier een weerstand geworden, omdat je al onder dat prijsniveau zit.

• dempert
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
11 months 1 week ago - 11 months 1 week ago #11754 by dempert

Jelle wrote: Op basis van prijs actie alleen zou ik zeggen dat dit een goed moment is om short te gaan.

Het 1,1240 dal is hier een weerstand geworden, omdat je al onder dat prijsniveau zit.

Dank voor je input, hier leer ik van.

Helaas uitgestopt. Was wel een krachtige zwaai van de koers. enig idee waar dit vandaan komt?
Attachments:

More
11 months 1 week ago #11756 by Jelle
Mogelijk vanwege de toenemende handelsspanningen tussen de V.S. en China. Die zetten valuta als de euro en pond onder druk terwijl veilige haven valuta als de yen, Zwitserse frank en Amerikaanse dollar juist meer in trek zijn.

• dempert
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
11 months 6 days ago - 11 months 6 days ago #11758 by dempert
EUR.AUD

Na een lange periode van stijgen zie ik een Doji, gevolgd door een neergaande bar en de Stochast geeft een " overbought" situatie aan van rond de 90. Steunniveaus rond de 1,6165 en 1,6070

Ik zet een limit order @ 1.62254 met een stop@1,63603. SL@153 pips bij een ATR(10) van 101.

Er staat morgen wel wat nieuws op de agenda van zowel de EUR als de AUD. Zou dat een rede zijn om deze order juist NIET te zetten?

Attachments:

More
11 months 6 days ago #11759 by Jelle
ECP President Draghi geeft donderdag zijn maandelijkse persconferentie. Dat kan voor extra volatiliteit in de euro zorgen vlak voor en tijdens de persconferentie.

• dempert
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
10 months 4 weeks ago - 10 months 4 weeks ago #11767 by dempert
GBPNZD

Na een periode van stijgen vanaf 1.9165 zie ik een Doji, nog een Doji en een Hanging Man. Allemaal signalen van een mogelijke reversal. Ook is er een mooie weerstand gevormd op de toppen van de Doji en de Hanging Man. Dit maal een limit koop order.

Buy @1.9906 (limit)
SL @2.0040 (134pips)

Weerstand @2.0035
Steun1 @1.9625
Steun2 @1.9466
Steun3 @1.9330

Ik zie dat de koop heeft plaats gevonden. De buy limit is maar net geraakt. (op 0,2 pip 23.50uur), waarna de koers gelijk is gaan dalen.

21-09 7:38

UItgestopt om 23.00. Ik zie bij bijna alle Currency met NZD een behoorlijke spike. De GBP.NZD heeft er een van 154pips. Iemand een idee waar dit vandaan komt?

Attachments:

• dempert
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
10 months 4 weeks ago - 10 months 4 weeks ago #11770 by dempert
Zie ook aanvulling eerdere bericht.

Moest even bijkomen van deze rare move van de koers.Bijkomend probleem van de spike was dat de stop pas hoger uitgevoerd is met als gevolg een hoger verlies dan voorzien.

Tegen mijn regels in dat ik alleen handel rond 22 uur heb ik toch nu opnieuw een order geplaatst. Ik ben van mening dat ondanks de spike mijn analyse nog steeds geldig is.

Attachments:

• dempert
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
10 months 3 weeks ago #11779 by dempert

Jelle wrote: Ja, werk meestal met vooraf bepaald koersdoel idd. Ik vind het zelf prettig om van te voren te bepalen waarom ik een trade wil doen en hoe ver ik een trade zie gaan.

Hallo Jelle,

Hoe bepaal je koersdoel.
Is dat een vaste waarde R/R, zeg 1, 1,5 of 2 of iets dergelijks of gebruik je andere methodes om je koersdoel te bepalen?

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 1.040 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2018, All Rights Reserved

Forexinfo.nl