Topic-icon Wat is het beste trading systeem voor beginners?

More
8 years 10 months ago #1209 by Mark
Hallo allemaal,

Toevallig op deze site terecht gekomen. Ik heb inmiddels de meeste artikelen over het opzetten van een eigen trading systeem hier op de site gelezen, maar vraag me toch af wat nu het beste systeem is om mee te beginnen?

Ik ben een echte beginner als het om forex gaat, maar wil wel graag actief traden (zonder al te veel geld te riskeren). Kan ik nou het beste met een paar trades per week beginnen, waarbij ik probeer alleen de allerbeste trades uit te kiezen, of is het juist beter om veel kleine trades te doen, zodat ik sneller gevoel voor het forex handelen ontwikkel?

Alvast bedankt.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 10 months ago #1210 by Peter.k
Ik zou één of twee moving averages pakken op een trending timeframe. Bijvoorbeeld eurusd 4UUR. In een groot tijdfame als dat kun je het "noise" filteren wat je veelal op kortere tijdframes hebt.

En eventueel neem je daar een MACD bij.

Even spelen met de parameters van die indicatoren. Ik zou beslist niet te veel oscillatoren gebruiken.

Succes!

p.s. kijk wel even welk valuta paar op welke tijdframes meestal aardige trends laat zien.

More
8 years 10 months ago #1228 by Mark
thanks Peter

Heb inmiddels een demo account bij eToro en maak gebruik van grafieken van 4uur. Het is inderdaad al moeilijk genoeg om in te schatten of iets nu een echte beweging is of zo maar een tijdelijke oprisping. Gebruikte eerst grafieken van 5 min, maar die dansen echt alle kanten op, lol.

Indicatoren vind ik nog een beetje tricky. Probeer vooralsnog ook om zelf te kunnen zien wat het patroon is van een grafiek en ondertussen lees ik wat over de indicatoren in de artikelen hier op de site.

More
8 years 10 months ago #1247 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Wat is het beste trading systeem voor beginners?