Topic-icon Het MT4 topic

• k00tje
  • k00tje's Avatar Topic Author
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 10 months ago - 8 years 10 months ago #1214 by k00tje
Het MT4 topic was created by k00tje
Volgens mij hadden we die nog niet :laugh:

Een eerste bijdrage van mijn kant voor degene die MT4 op de achtergrond hebben draaien, maar wel een alert vanuit een EA willen hebben op het moment dat het interesant is.
Ik heb in .NET een messagebox ontwikkeld die bovinin je scherm naar beneden schuift met de mededeling naar jouw keuze. Deze box is altijd on-top en kun je dus niet missen.
Na het lezen kun je hem wegklikken.

Hier een schermprintje met een voorbeeld:

In de bijgevoegde zip-file staan 2 bestandjes die je in je System32 van Windows moet plaatsen en 1 MQL voorbeeld EA die een berichtje laat zien bij een EMA62 hit van de Ask price.

Attachment MessageBox.zip not found

Iig in je MQL code de volgende regels bovenin zetten om externe executables aan te roepen:

// Import dll required to execute external file (ShowInfo.exe)
#import "shell32.dll"
int ShellExecuteA(int hwnd,string Operation,string File,string Parameters,string Directory,int ShowCmd);

Het commando waar je vervolgens de messagebox mee aanroept:

ShellExecuteA(0, "Open", "ShowInfo.exe", ("A sell trade has been triggered ! Please check terminal"), "", 1);

kleine kanttekening; het heeft .NET framework 3.5 nodig. (In Windows 7 werkt het dus sowieso)

Hiermee moet het lukken :PP
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• k00tje
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 10 months ago - 8 years 10 months ago #1219 by k00tje
Replied by k00tje on topic Het MT4 topic
Ik vond nog een goed artikel om 99% modelling quality te halen.

eareview.net/tick-data

Het is even wat werk maar een stuk betrouwbaarder.
Vooral bij EA's die scalpen.

Ik heb het zelf "the easy way" gedaan door ff een demoaccountje te openen bij Dukascopy.
Voordeel is dat ze een java client hebben en je dus niets hoeft te installeren.

• k00tje
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 10 months ago - 8 years 10 months ago #1220 by k00tje
Oh, en deze tipe & tricks mag natuurlijk niet ontbreken.

articles.mql4.com/189

More
8 years 10 months ago #1225 by Jelle
Replied by Jelle on topic Het MT4 topic
Super goed idee dit topic K00tje!

Nog even voor de mensen die zich afvragen wat MT4 eigenlijk is:

wat is metatrader
wat kun je met metatrader

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• k00tje
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 10 months ago #1410 by k00tje
Gekopieerd van het vorige forum:

Valuta waarden op Fibonacci retracement lijnen.

Bij het zoeken naar wat meer uitleg over Fibonacci retracement lines liep ik toevallig tegen dit filmpje aan. Erg handig. Je hoeft dit trouwens maar 1 keer in te stellen.
De volgende keren dat je Fibo lines trekt staan de waardes er meteen bij.

More
8 years 9 months ago #1502 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Het MT4 topic
Heb deze thread compleet over het hoofd gezien. Binnenkort gaat mijn broker ook MT4 als platform gebruiken.. dus wellicht dat ik eens kan kijken wat je tool doet.

ben je C++ / .NET programmeur ofzo dat je dit kan? Knap hoor!

groet,

Jonkie76

• k00tje
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 9 months ago #1547 by k00tje
Hi Jonkie, thnx
Ben sysadmin maar ontwikkel af en toe ook eigen tools in vb/c# .NET, ook veel scripting.
Heb dus wel wat programmeerervaring, daarom is MT4 ook zo'n leuk platform.

Mijn belangrijkste punten om voor MT4 te kiezen was dat ik dan een broker onafhankelijk handelsplatform heb en daarbij mogelijkheid om zaken te automatiseren.

• k00tje
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 9 months ago - 8 years 9 months ago #1548 by k00tje
Ik heb een paar weken terug MT4 geupdate en sindsdien regelmatig crashes (dagelijks).
Dit zorgde ervoor dat ik in mijn demo waar een EA draait ik een flink stuk van mijn kapitaaltje verloor :angry:

Ben op zoek gegaan naar een mogelijke oorzaak en denk het te hebben gevonden:

Wanneer je EA's draait die in een oudere build van MT4 zijn gecompileerd lijkt het er op dat het platform zich daar in verslikt.
Ik heb 3 instances draaien waarin ik op alle 3 mijn EA's heb ge-hercompileerd en alles draait tot nog toe stabiel (2 dagen)

UPDATE1: Toch weer crashes (meerdere op 1 dag)
Heb een aantal tip op het net gevonden:
- Heb shortcut waar terminal.exe mee word gestart aangepast. Het "start in" veld is standaard leeg. Nu aangepast naar de programma folder.
- Aantal "Max bars in chart" terug gebracht naar 500.

Nog steeds crashes.

UPDATE2: Heb gisteravond aantal open charts verminderd van 7 naar 2.
Alles draait nog steeds stabiel.
Het lijkt vooralsnog iets van een memory leak te zijn.

More
8 years 9 months ago - 8 years 9 months ago #1585 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Het MT4 topic
k00tje schrijft:

- Aantal "Max bars in chart" terug gebracht naar 500.

Ah, jammer. Die tip heb je dus al geprobeerd.

Nog wat suggesties:

- In "market watch" klikken op hide everything/verberg alles. Alle paren verbergt ie dan behalve die waarvan je een grafiek open hebt staat. Scheelt ook wat geheugen.

- Verder is het verstandig om "nieuws" uit te zetten. Dit is bij de meeste brokers standaard uit, als ze het al optioneel hebben. Als het er is staat het bij ergens bij Ctrl + O

- Wis je global variables eens allemaal via F3(tenzij je een EA hebt runnen die ze gebruikt, doe het dan als je geen orders open hebt)

- Opnieuw installeren? (sla wel je set-files, ea's, custom indicatoren en templates even op om ze later weer terug te kunnen zetten.)

- EA's / Indicatoren die je gebruikt opnieuw downloaden?

EDIT: Alsof den duvel der mee speelt.... Bij een MT4 gooide hij met er net ook een paar keer uit. Geen EA's aan staan, wel veel charts met op ieder een indicator die, onder andere, af en toe een pop-up alertwindow geeft. Hij crashte twee maal terwijl er een pop-up alert verscheen. Na het uitzetten van de alerts geen crashes meer gehad.

More
8 years 9 months ago #1587 by Jules-v-H

• k00tje
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 9 months ago - 8 years 9 months ago #1642 by k00tje
Thnx Jules,

Ik heb nu het volgende gedaan:

Vanuit C:\Program Files de programma-directory van Metatrader gekopieerd en geplakt onder een andere naam (heb er nu 3) en van daaruit terminal.exe opgestart.
Je kunt op die manier meerdere instanties van MT4 naast elkaar draaien.
Het aantal charts per terminal beperk ik to max 3.
Zo kun je toch meerdere valutaparen open laten staan, verdeelt over meerdere instanties.

Tot nog toe draait dit stabiel.

Ik heb dit nu gedaan op mijn demo bij FXCM, ik weet ook dat dit bij Alpari werkt.
Ik weet echter niet of er brokers zijn waar je niet meerdere keren tegelijk kunt aanloggen.

Gr k00tje

• k00tje
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 7 months ago #2242 by k00tje
Je kunt MT4 ook als gateway gebruiken voor Excel, zodat je de marktdata realtime in Excel kunt zien..
Dit kun je doen met de ingebouwde DDE server.
De volgende link laat zien hoe.

www.forexbrace.com/content/view/210/52/

Er staat ook een downloadable Excel file bij die je heel makkelijk kunt aanpassen.

• k00tje
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 6 months ago #2321 by k00tje
Ik kwam nog een PDF tegen die je een stukje op weg helpt wanneer je wilt beginnen met programmeren in MQL.

asaha.com/ebook/wNTAwOTA-/Mql---Metatrader-Development-Course.pdf#

More
8 years 5 months ago - 8 years 5 months ago #2698 by Jules-v-H
EDIT: DIT ZIJN EIGENLIJK 2 BERICHTEN VAN MIJ DIE ELKAAR OPVOLGEN IN EEN LANG VERGETEN EN VERVLOGEN FORUM:

Handig: een custom indicator die aangeeft als er een (E)MA cross is!
Periodes zelf in te stellen, evenals in welke tijdsframes.
De indicator heet "Double EMA crossover with arrow and email"
Google hierop en je vindt hem wel.

Maar nu komt het. Je krijgt ook een alert in je scherm (Pijl op dat punt, maar ook een pop-up alert!)

En het is mogelijk om als je een alert krijgt in je scherm bij MT4, dat je dan een mailtje krijgt!

Doe het volgende:

Maak een gratis email-adres aan op gmx.com. (het schijnt dat het met andere gratis accounts, zoals hotmail / gmail niet werkt)

Ga naar het email-instellingenscherm in MT4. Dat is te vinden in "gereedschappen" "opties" en dan "email"
Stel het volgende in:

SMTP Server: mail.gmx.com:587
SMTP Login : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
SMTP Password: yourpassword
From: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
To: wherever you want the email to go. (dus naar een email-adres)

Ok. De vorige indicator werkte op zich wel. Ik kreeg alleen niet de e-mail-functie werkend en daar ging het me eigenlijk om.

Dus verder gezocht en bij een andere uitgekomen:
MA Crossover Alert.mq4

Deze werkt prima. Ik krijg nu een mailtje op mijn telefoon zodra er een cross is. Via Hotmail/windows live op mijn HTC (met windows moblie) kan ik instellen dat ik alleen mail kan ontvangen zodra er een signal is, maar dan wel binnen een bepaalde tijdsperiode. Op die manier krijg ik niet midden in de nacht signalen binnen.

Open de indicator, zet de email op on, de FASTma en SLOWma op bijvoorbeeld 13 en 63 zetten en de mode op 1.
Ik heb er een toegevoegd en die alleen ingesteld op tijdsperiode 15 en er nog een toegevoegd en die op tijdsperiode 1hrl ingesteld. Als je er slechts EEN opent en die instelt voor 15min EN 1hrl, dan werkt ie niet goed!!

More
8 years 3 months ago #3130 by Jelle
Replied by Jelle on topic Het MT4 topic
Jonkie postte onderstaande tutorial in zijn forex blog , maar omdat het voor mensen die geinteresseerd zijn in MQL te programmeren (de programmeer taal van MT4) erg interessant kan zijn, plaats ik het hier ook maar even.

MQL tutorial ( deze link werkt niet meer )

Een andere goede tutorial kun je vinden op de Forexinfo metatrader help pagina.

Thanks Jonkie! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
8 years 2 months ago - 8 years 2 months ago #3321 by Jules-v-H
Zie mijn vorige post.
Bij deze de indicator

Attachment MA_Crossover_Alert-20110728.mq4 not found

Attachments:

More
8 years 2 months ago #3322 by Jules-v-H
O ja, nu ik toch bezig ben moet ik deze ook even posten.

Het is een EA die je openstaande trades management.
Gigantisch veel mogelijkheden, instellen van jumping stop, break even profits locken, global closure, hedging na x pips, etc etc.
Ik gebruik hem vaak, ook als ik manueel trade.
Als je broker een zogenaamde 2stage broker is (dus als je eerst een order moet openen en dan pas je sl/tp kunt instellen, zet dan ECN op true)

Hij is gemaakt door Steve Hopwood, dit is echt een geniale coder.
De link naar MPTM: Multi Purpose Trade Manager

Attachment Multi_purpose_trade_manager.mq4 not found

Attachments:

More
8 years 2 months ago #3323 by Jules-v-H
en eentje voor het af te leren.

Attachment AccountEquityAnalyzer_v1.mq4 not found

Attachments:

More
8 years 2 months ago #3330 by Edbeleg
Replied by Edbeleg on topic Het MT4 topic
Jules, Hoe werken deze. Misschieneen rare vraag maar op dit moment heb ik nog geen lopende EA dus ben opzoek naar een EA die gewoon werkt waarbij ik kan kijken waarom de andere niet lopen snappie.

More
8 years 2 months ago - 8 years 2 months ago #3332 by Jules-v-H
Damn, uitgebreide post getypt en op het verkeerde knopje geklikt. (quick reply en vervolgens op reply topic ipv doorgaan) Alles weg...
In het kort dan nog maar eens.

EA's handelen vaak uit zich zelf of passen orders aan. Deze moeten in je broker map en dan /experts.
Indicatoren geven informatie/signalen en die moeten in je broker map en dan /experts/indicators.

Van de mq4 files in de bovenstaande posten is Multi Purpose Trade Manager een EA. De andere twee zijn indicatoren.

Als je ze in de juiste map hebt gezet, start dan je MT4 platform altijd opnieuw op, anders werkt het niet. Nadat je opnieuw opgestart hebt sleep je de EA/indicator vanuit je navigator (ctrl+n als die niet standaard open staat) door te klikken op de naam, linkermuisknop vasthouden en dan naar een open grafiek slepen en daar loslaten. Of klik er met rechts op en dan "voeg toe aan de grafiek."

Als je een EA hebt geladen dan zou de naam rechtsboven in het beeld moeten staan.
Alle openstaande indicatoren op een grafiek kun je terugvinden door op ctrl+i te drukken.

Achter de naam van de EA, rechtsboven in beeld zie je een smiley. Deze moet lachen, anders werkt de EA niet. Druk CTRL+O, Tab "Expert Advisors" Vink alle vier van de meest linkse hokjes aan, de vier "rechtse" uit vinken.

Bij sommige brokers staat het handelen met een EA uit. Wat je ook doet, je krijgt het niet werkzaam. Indicatoren werken daar wel. Als dit het geval is neem dan contact op met je broker. Bij FXCM en Alpari UK hoeft dit iig niet.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.248 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl