Topic-icon Heeft iemand dit wel eens geprobeerd ?

• k00tje
  • k00tje's Avatar Topic Author
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 10 months ago - 8 years 10 months ago #1264 by k00tje
Bij newsspikes zoals vanmiddag zie je vaak dat er zeer weinig beweging aan vooraf gaat.
De markt komt bijna tot stilstand, waarna de koers ineens uitbreekt.
Je kun natuurlijk niet voorzien welke kant dit opgaat.
Heeft iemand het volgende wel eens geprobeerd en is dat redelijk safe ?

Voorafgaand aan het nieuwsfeit plaats je een pending order een stukje (pakweg 15 pips) boven en onder de bandbreedte op dat moment.
Zoals in plaatje.

Als de koers een kant opschiet word je order getriggerd en blijft de ander ongeopend.
op die manier zou je max kunnen profiteren van zo'n breakout.
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 10 months ago #1265 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Heeft iemand dit wel eens geprobeerd ?
Ik heb wel eens een strategie gezien waarbij men trendlijnen tekent door pieken (en dalen) van de Bollingerbands te verbinden. Als die door de koers doorbroken worden -> long (of short) gaan.

More
8 years 10 months ago #1266 by Claire1980
Replied by Claire1980 on topic Heeft iemand dit wel eens geprobeerd ?
Ja, wel eens gedaan, het resultaat is ongeveer het zelfde als wanneer je de pieken etc van een 1 dag chart met elkaar verbindt...mijn resultaat was destijds 40 pips winst, maar kan ook toeval zijn natuurlijk...

More
8 years 10 months ago - 8 years 10 months ago #1268 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Heeft iemand dit wel eens geprobeerd ?
Beste Kootje,

Toen ik net begonnen was met traden, zo'n 2 a 3 maand terug struinde ik het internet af naar allerlei systemen en strategieën om 10 tot 20 pips per dag mee te verdienen.
Google maar eens op '20 pips a day'.. je wordt doodgegooit met allerlei shit..

Wat jij hierboven noemt is inderdaad een systeem wat vroeger veel werd toegepast, alleen het probleem is dat het niet consistent werkt, en zeker niet in de huidige markt van heden dag.

Het klopt inderdaad dat vlak voor hele belangrijke news events het rustig wordt en dan ineens heel veel gebeurd. Maar wat denk je als het volgende gebeurd..en geloof me ik heb het heel veel gezien.. je hebt inderdaad een channel horizontaal lopen van 15 pips up en down (dus 30 pips breed) Maar dan komt het.. het nieuws komt bijna uit.. 10..9..8...7 ..66 huh wat nu? hij knalt 20 pips naar beneden en triggert je short entry.. maar vervolgens knalt ie toch omhoog, je andere order wordt getriggert en 5 seconden later hang je ineens 50 pips of meer in plus..ohe nee toch down..want die andere order had ik op short staan OOPS..

Neem nu van mij aan...hier wil je niet aan beginnen.

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Mechanical Trader - TrendFollower
More
8 years 10 months ago #1270 by m_luijckx
Replied by m_luijckx on topic Heeft iemand dit wel eens geprobeerd ?
Dit wordt veel door optiehandelaren gedaan wanneer ze sterke koersbewegingen verwachten. Wordt in de optie wereld ook wel 'strangle' genoemd, het tegelijk kopen (of schrijven) van een put en call optie.

In forex geloof ik er niet zo in aangezien je met sl werkt. Het gebeurt vaak genoeg dat bij belangrijk nieuws de koers eerst vol omhoog gaat en vervolgens 3x zohard omlaag.. dan word je er 2x uit gestopt. Bij opties verloopt gewoon óf de put, óf de call waardeloos. Geschommel maakt hier niet uit, als die uiteindelijk maar richting kies en vooral niet zijwaards gaat.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.201 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl