Topic-icon Trading the odds for bigger profits (Tarkovsky)

• henkg
  • henkg's Avatar Topic Author
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • De kunst van het traden maakt je sterker
More
8 years 6 months ago - 8 years 6 months ago #2530 by henkg
Hallo mede-traders,

In eerdere berichten heb ik al eens het artikel Forex Trading for profit van Sacha Tarkovsky genoemd. Het stuk heeft als onderkop 'Trading the odds for bigger profits'.
Bij deze post heb ik het document geüpload. Misschien willen jullie je het stuk lezen en hier je mening te geven?
Zijn stellingname dat 95 procent van de Forex-traders verliest en je dus juist <strong>niet</strong> moet doen wat iedereen doet, vind ik een interessant uitgangspunt.

Attachment ForexProGuide.pdf not found

Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• henkg
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 6 months ago #2531 by henkg
Helaas kon ik geen pdf uploaden. Probeer het nog een keer als simple text-doc.

• henkg
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 6 months ago #2532 by henkg
Ook text lukt niet.
Ben even gaan zoeken naar het stuk op internet (heb het zelf van een broker toegestuurd gekregen), maar het artikel zie ik daar niet.
Daarom stuur ik jullie een link met de indrukkende reeks aan stukken die Tarkovsky over forex heeft geschreven.
Ik heb ze niet allemaal gelezen maar zag tijdens het scannen al veel uitgangspunten uit het genoemde stuk terug. Zowel over de 'forex-psyche' als over strategieën heeft hij veel geschreven.
ezinearticles.com/search/?q=&scat=Finance%3ACurrency-Trading&expert=Sacha+Tarkovsky

Heeft iemand een suggestie hoe ik de pfd eenvoudig bij alle forum-leden kan krijgen?

More
8 years 6 months ago #2534 by Jelle
Hoe groot is de file henk?

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
8 years 6 months ago #2536 by Jonkie76
Toegestuurd gekregen van een broker? dat klinkt niet echt overtuigend.. geldwolven die jouw geld willen hebben..haha...

Het principe klinkt idd interessant..je moet de meute ook niet volgen, je moet de grote spelers op de markt volgen.. de trendbepalers..
De grote meute heeft te weinig poen om currencie richtingen te bepalen.. dat doen banken, hedgefondsen en andere grote financiele instellingen.

Volgens mij is er indicator die het volume aangeeft van gekochte of verkochte paren..
Schijnt erg goed te werken om kantelpunten te bepalen en beetje richting te voorspellen. heb me er zelf echtr niet in verdiept..ben meer technisch aangelegd..

• henkg
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 6 months ago #2538 by henkg
Jelle, die file is 1,1 MB (pdf) en 52 kb (text).

Jonkie, die broker wil vooral dat we blijven handelen, anders verdienen zij ook niets. Daarom sturen ze graag een document waarmee je de kans verhoogt om in de race te blijven.
Overigens lezen de meeste mensen belangrijke informatie toch niet, of doen er niets mee. Daarom is dat Turtle-project ook openbaar. Die mannen zeiden een keer dat ze het net zo goed in de krant hadden zetten: de meerderheid (van de traders) doet er toch niets mee.

Tarkovsky is trouwens ook technisch aangelegd: hij zoekt naar odds zoals breakouts.

Hij zegt onder andere: "Trading is niets meer dan een kansspel". En: "Focus op de langere termijn en niet op geroezemoes in de markt. Door je op de langere termijn te richten worden je kansen op succes aanzienlijk groter."
Trends weerspiegelen het repeteergedrag van de mens. Wacht daarbij op major keerpunten.
En ook: koop hoog, verkoop hoger. Wie op een terugval gaat zitten wachten (soms komt ie nooit), mist vaak een mooie rit naar boven. Bovendien ga je zitten hopen en dan verlies je altijd. ("Hoop is uitgestelde teleurstelling", heb ik ooit een cynicus horen zeggen).
Stochastics in combinatie met RSI (en het verschil tussen RSI en de prijs) op weekbasis zijn z'n instrumenten.
Kleine bloemlezing alvast. Achter die link hierboven vind je een hele reeks artikelen van hem.

More
8 years 6 months ago #2539 by Jelle
@ henkg

Hmm, dat zou moeten gaan. Stuur hem anders even naar info[at]forexinfo[punt]nl dan kijk ik of ik hem online kan zetten bij je post.

More
8 years 6 months ago #2540 by Jonkie76
Nu maak je me toch wel nieuwsgierig naar dat stuk.. laat hem anders door Jelle publiceren in een artikel B)

More
8 years 6 months ago #2542 by Jelle
Heb de de pdf van henk in de openingspost gepubliceerd.

Tijd om Jonkie erop los te laten (hij is bijna niet meer te houen, haha.)

More
8 years 6 months ago #2543 by Jonkie76
Haha, dat valt wel mee hoor, maar ik heb uhm gedownload.. bedankt Henk ;-)

• airborn
  • airborn's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Wanneer het geduld er is, komen de pips vanzelf.
More
7 years 11 months ago #4704 by airborn
inmiddels zijn we een ruime tijd verder.
Wat vinden jullie hier van?

Of is het een open deur?

AussieSwingTrader strategie 15%-20% p/m www.mql5.com/en/signals/270135
Deelname signaal service $20/maand

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.207 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl