Topic-icon Phoenix Trading Strategie

  • Jelle
  • Jelle's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
More
13 years 1 week ago #2672 by Jelle
Phoenix Trading Strategie was created by Jelle
Phoenix Trading is een forex trend trading strategie die bij uitstek geschikt is voor traders die niet de hele dag kunnen handelen op de forex maar idealiter 's ochtends en/of 's avonds hun posities willen analyseren en opzetten/afsluiten.

In de afgelopen weken heeft Jonkie76 zich in deze trading strategie verdiept en een aantal video's gemaakt. Op basis hiervan heb ik vervolgens een serie artikelen geschreven die Phoenix Trading uitleggen. In deze artikelen zijn de phoenix video's die Jonkie heeft gemaakt ingebed.

Je kunt de artikelen hier vinden:

Phoenix Trading Strategie Deel 1
Phoenix Trading Strategie Deel 2
Phoenix Trading Strategie Deel 3

Vragen, opmerkingen of ideeen over Phoenix Trading? Stel / plaats ze hieronder! B)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #2673 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Wow! Netjes hoor!

Ga ik vanavond meteen doornemen. Ben zelf ook wel weg van die methode, maar er nog niet echt aan toegekomen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #2677 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Phoenix Trading Strategie
We doen het ook voor jou hoor, je bent zo druk met opruimen, dus een paar makkelijke vid's om te kijken kan dan lekker even afleiden van je dagelijkse beslommeringen , haha.. :laugh:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #2679 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Kei! :PP

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 9 months ago #3155 by jzzl
Replied by jzzl on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Goede morgen,

Ik ben nu al zo'n 3 weken bezig met de phoenix method en het bevalt mij goed. Ik maak nog geen winst, dat verwachte ik ook niet. Maar ik begin forex steeds meer onder de knie te krijgen dankzij mijn succesvolle handelingen maar toch vooral dankzij mijn wat mindere (<- understatement) handelingen ;)

Ik heb jullie phoenix trading strategy artikelen gelezen en heb vervolgens de ''officiële'' cursus bekeken (ben er nog voor een deel mee bezig).

Ik heb vele fouten gemaakt deze weken, maar de ''fout'' waar ik het meest moeite mee heb heeft te maken met de regel ''never turn winners into losers''.

Ik heb behoorlijk wat trades gehad die in het begin lekker omhoog schoten, zo rond de 100 pips, maar vervolgens naar beneden raasden om alsnog mijn stop/loss te raken. Ik had deze wel iets omhoog verplaatst maar kon nooit echt een goed punt vinden boven de koopprijs waardoor ik in ieder geval break/even of op en kleine winst had kunnen staan.

Mijn vraag aan jullie beste phoenix en/of trendtradertjes is: Hoe doen jullie dit?

Groets Jzzl

PS. @Jonkie die GBP/USD, heeft het helaas niet gehaald ;)

Ik ben geen groentje! Ik sta Rood!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 9 months ago #3156 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Hey Jzzl

De vraag is wat lastig te beantwoorden zonder voorbeelden.
Het hangt namelijk erg af van de situatie waarin je de trades afsloot, of er nieuws op komst was, of je de juiste charts had en een juiste entry hebt gemaakt etc...

Misschien een idee om een keer een chart te posten, dan zijn er vast wel mensen die er naar willen kijken.

Succes! :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #4318 by witek
Replied by witek on topic Re: Phoenix Trading Strategie
Deze strategie is niet moeilijk en eenvoudig voor een beginner zoals ik. Vandaag gestart met een live account , en zal werken met de phoenix methode , ik hou jullie op de hoogte

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Jelle
  • Jelle's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
More
12 years 5 months ago #4320 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re: Phoenix Trading Strategie
He Leuk Witek!

En natuurlijk van harte welkom op het forum! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #4321 by witek
Replied by witek on topic Re: Phoenix Trading Strategie
bedankt Jelle , ik ben blij het met jullie te kunnen delen. De info die je hier vind is echt super , mede door dit forum heb ik de stap gezet naar een live account.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Jelle
  • Jelle's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
More
12 years 5 months ago #4322 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re: Phoenix Trading Strategie
Hartstikke leuk om te horen dat je wat hebt aan de site natuurlijk :)

Misschien is het anders een idee om een trading blog te beginnen. Er zijn verschillende leden die een blog bijhouden, en het kan je echt helpen om een betere trader te worden, omdat je aan de ene kant jezelf dwingt om gestructureerd na te denken over je trades en je aan de andere kant gratis feedback terug krijgt.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #4323 by witek
Replied by witek on topic Re: Phoenix Trading Strategie
Lijkt me wel een goed idee Jelle , en heel waarschijnlijk ga ik het ook doen , alvast bedankt voor de tip

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #4608 by Sweeper
Replied by Sweeper on topic Re: Phoenix Trading Strategie
gasten,

Weet er hier iemand welk de beste valutaparen zijn om me de phoenix methode the benaderen?


thx,
sweeper

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #4612 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Phoenix Trading Strategie
In principe alle valutaparen..

populairst is eur/usd, gbp/usd, gbp/jpy, nzd/usd, aud/usd, en natuurlijk goud en zilver en olie..

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #4623 by Sweeper
Replied by Sweeper on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Hey Jonkie 76,

Bedankt voor de valutaparen,

Nog een vraagje in verband met de phoenix strategie.
Als er een crossover heeft plaatsgevonden op de 4 uur chart kan ik dan na bv 3 candles na het instapmoment nog instappen als de low of high van die candle nog relatief kort bij de crossover ligt?

En zijn er nog indicatoren die de strategie nog betrouwbaarder maken.

thx,
Sweeper

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #5522 by Sweeper
Replied by Sweeper on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Helabakes,

Vraagje,
Bestaat er een boek over het Phoenix systheem of kan ik ergens meer info verkrijgen over dit systeem?

Greetz,

sweeper

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #5525 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Ik heb de volledige cursus ;-) hebbuh ? pm me ff

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #5533 by Mustang
Replied by Mustang on topic Re:Phoenix Trading Strategie
ik heb zojuist alle video's achter elkaar bekeken. Erg interessant.
De strategie lijkt me redelijk simpel.

Heeft de Phoenix strategie ook nadelen ten op zichte van andere strategieen?

Ik ben bezig met m'n eigen strategie aan het ontwikkelen maar eigenlijk heb ik ook zin om deze er bij naast te gaan proberen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #5537 by Edbeleg
Replied by Edbeleg on topic Re:Phoenix Trading Strategie
De nadelen zijn die nadelen die jij zelf ondervindt.
wat voor de een een nadeel is, is voor de ander juist een voordeel.
de Phoenix is een degelijke strategie dus daar zou het niet aan kunnen liggen enkel aan wat je als persoon ermee doet.
Edwin

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #5569 by Mustang
Replied by Mustang on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Zo.. ik heb mij eerste trade er op zitten met de Phoenix strategie.
Het begon meer dan super om vervolgens (ik denk, met dank aan oonze vrienden van de Japanse bank) uit gestopt te worden.

Ik keek op de daily chart en zag een mooie stijging op de CAD/JPY.
Zoals de strategie aangeeft heb ik gewacht op het moment dat op de 4 uur chart de 3 EMA de 5 EMA lijn kruist. Toen ging ik Long op 80.560. Mijn stop zette ik op 79.939 omdat dit de vorige low was. Zoal ik al aangaf, in het begin liep hij mooi op tot ongeveer +65 pips waar ik het weekend mee in ging. Totdat hij vanmorgen vroeg naar beneden knalde
en mij uit klokte op -62.2 pips.
Zie het verloop hieronder. Opmerkingen zijn welkom.

Is er ergens een kalender te vinden voor het komende jaar waar de meeste "bekend makingen" in staan die mij helpen bij de Phoenix stratgie?
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Jelle
  • Jelle's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
More
12 years 1 month ago #5572 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Een van de beste economische kalenders voor forex is die van forex factory. Je kunt daarmee per week kijken wat de belangrijkste evenementen zijn, ook in de toekomst.

forex factory calendar

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.295 seconds

 

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.