Topic-icon TRADING HARDWARE

• De-TradeManager
  • De-TradeManager's Avatar Topic Author
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 4 months ago #2945 by De-TradeManager
TRADING HARDWARE was created by De-TradeManager
Ben mij aan het orienteren op nieuwe hardware voor het traden. Heeft iemand ervaringen met systemen als bijvoorbeeld Falcon of andere hardware die aan te raden (en ook liefst betaalbaar) is?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 4 months ago #2946 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic TRADING HARDWARE
Hardware voor het traden ?? Elke pc voldoet toch ? Als je de software er maar op kan draaien.

• De-TradeManager
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 4 months ago #2948 by De-TradeManager
Replied by De-TradeManager on topic TRADING HARDWARE
Is niet helemaal waar. Vaak kun je geen meerdere monitoren kwijt of wordt het systeem langzaam hierdoor. Ook de koeling kan voor problemen zorgen als de PC 24/7 aanstaat. (niet dat ik dat zal doen, maar toch)

More
8 years 4 months ago #2951 by Jelle
Replied by Jelle on topic TRADING HARDWARE
Wat is je eisen/wensen lijstje? En wat wil je absoluut niet?

Gewoon om ook een beetje een beeld te krijgen van waar je naar op zoek bent.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• De-TradeManager
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 4 months ago #2955 by De-TradeManager

More
8 years 4 months ago #2956 by Jonkie76
Allemachtig, heb je geld te veel ofzo.. 6500 euro??

howly crap.. volgens mij hoeft een systeem om met meerdere monitoren te kunnen werken niet zo veel te kosten.

Hoeveel monitoren ben je van plan er bij aan te schaffen?
Of zitten die 8 monitors er bij in? Dan kan ik de prijs wel begrijpen..

sorry, voor mijn emo reactie.. ben systeembeheerder en heb verscheidene pc's vroeger samengesteld, dus heb een idee dat je daar echt een poot uitgetrokken wordt als er geen monitors bij zitten..

More
8 years 4 months ago #2957 by Jonkie76
Heb het ff nog op me in laten werken..
Weet je namelijk wat het is.. de spullen die ze er in stoppen zijn inderdaad zo duur naar nu blijkt.. dus die prijs is dan gerechtvaardigd..
Echter de vraag is of je al die rekenkracht nodig hebt..in ieder geval niet om 6 of 8 monitoren aan te sturen.

De rekenkracht heb je nodig als je het volgende doet:

<strong>Het Ikbenstil Pro Trader Workstation systeem is ideal voor gebruik met zware databases en analytische software in combinatie met multi monitor gebruik. </strong>

Als je dat niet doet, en je gebruikt de pc alleen maar om verschillende grafieken te laten zien ..gegevens die je dus van de broker krijgt, dan heb je echt geen dikke vette systeem nodig.. Dan voldoet die van 1600 euro ook..
Er zijn genoeg systeemen die 8 monitoren kunnnen aansturen, maar warvoro je ook met minder rekenkracht uit de voeten kunt. Je zal dus goed moeten kijken wat je daadwerkelijk nodig heb.

Ik neem aan dat je geen databases van 100 Gig op je pc gaat backtesten met analytische software ?

groet,

Jonkie76

• De-TradeManager
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 4 months ago #2958 by De-TradeManager
Ben juist blij met je reactie. :) Die bevestigd wat ik al dacht. Misschien is het handig een systeem te laten samenstellen. Alhoewel ik ook wel gecharmeerd ben om het systeem af te kunnen halen. Vandaar dat ik nog wat weerstand tegen Falcon en Cobra e.d. heb.

More
8 years 4 months ago - 8 years 4 months ago #2959 by Jelle
Replied by Jelle on topic TRADING HARDWARE
Je noemde zelf ook Falcon al, hebben ook mooi spul wel!

Voor degenen die dit nog niet kennen, check onder andere tradingcomputers.com

Ben het wel met Jonkie eens dat dat Pro Trader Workstation van ikbenstil.nl wel erg duur lijkt als het ex monitoren is. Die Intel Xeon zijn wel vette processoren waarschijnlijk en en solid state drive is ook een prima idee als het gaat om reliability 24/7, maar om daar nou 6500 euro voor neer te tellen....

Die prijzen van tradingcomputers zijn ook niet mis, maar komen daar voor zover ik kon zien niet in de buurt.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Mechanical Trader - TrendFollower
More
8 years 4 months ago #2960 by m_luijckx
Replied by m_luijckx on topic TRADING HARDWARE
Ha Marcel,

wilde je net de site 'ikbenstil.nl' tippen maar las dat je die al had gevonden.

Wat jonkie zegt klopt enigzins.. met elke pc kun je traden. Maargoed, als je professioneel trade is het wel zo lekker om professionele hardware te hebben.

Tegen een professionele fotograaf zeg je immers ook niet 'met je mobiel kun je ook foto's maken' :laugh:

Ook zaken als internet (wat altijd sneller is via kabel ipv wifi!!) en een reserve dongel / laptop (niet afhankelijk van stroomstoringen!) zijn zaken waar je je als pro mee bezig houdt.

Verder is een snelle pc essentieel als je actief trade, en deste meer je richting scalping gaat, deste belangrijker (dit gaat zelfs zover dat alle handelshuizen in Amsterdam zo dicht mogelijk bij Euronex zitten)

Ben benieuwd wat het gaat worden!

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 4 months ago #2961 by m_luijckx
Owja, en die 6500 euro.. tja..

koop gewoon dit:

www.freshpilot.com/emperor-workstation-by-novelquest/

Okee, 40.000 euro, maar come on, WE ZIJN TOCH TRADERS! B)

More
8 years 4 months ago - 8 years 4 months ago #2962 by Jonkie76

Tegen een professionele fotograaf zeg je immers ook niet 'met je mobiel kun je ook foto's maken

Maar ook een professionele fotograaf zal geen spullen kopen die hij daadwerkelijk niet nodig heeft. Als ik natuurfotograaf ben en ik schiet alleen maar landschappen, zal ik geen macrolens in me tas hebben zitten, daar deze nooit gebruikt zal worden.

Het is dus zaak altijd het systeem af te stemmen op datgene wat je van plan bent er mee te gaan doen. op basis daarvan kan je laten adviseren wat je nodig hebt.
Het is doodzonde als je 2 processors van 1500 euro per stuk in je systeem hebt zitten, en dat achteraf blijkt dat hij maar op 5 a 10 procent van z'n kunnen draait.. dat is nodeloos geld over de balk smijten.

Dus mijn tip, probeer goed in beeld te brengen wat je er mee wilt gaan doen, en zoek een website waar mensen reviews geven over zaken als service, prijs, enz enz over de mogelijke leveranciers. (tweakers bijvoorbeeld)
Heb je een keus gemaakt voor een bepaald merk/leverancier, laat je dan goed adviseren over wat je daadwerkelijk nodig hebt. Dan koop je geen kat in de zak.

Succes!

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 4 months ago #2963 by m_luijckx
Jonkie76 schrijft:

Tegen een professionele fotograaf zeg je immers ook niet 'met je mobiel kun je ook foto's maken

Maar ook een professionele fotograaf zal geen spullen kopen die hij daadwerkelijk niet nodig heeft. Als ik natuurfotograaf ben en ik schiet alleen maar landschappen, zal ik geen macrolens in me tas hebben zitten, daar deze nooit gebruikt zal worden.

Succes!

Tuurlijk, ik heb het (vanzelfsprekend) alleen over dat wat je nodig hebt. Lijkt me logisch.

• De-TradeManager
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 1 week ago #4165 by De-TradeManager
Al weer 4 maanden verder en nog steeds moet ik genoegen nemen met die oude rammelkast met twee gare monitoren (één digitaal en één analoog)

Is er op dit forum nu echt niemand die weet hoe ik goedkoop aan een PC met (zeer)snelle processor en een grafische kaart met MMS ( Multiple Monitor System)kan komen?
Je blijft tenslotte Hollander en moneymanager :)

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 1 week ago #4166 by m_luijckx
Al je extra monitoren wilt raad ik je dit aan:

www.amazon.com/Adapter-Display-Monitor-Supports-Extended/dp/B004284QTW/ref=sr_1_16?ie=UTF8&qid=1318523786&sr=8-16

Heb het zelf ook, werkt perfect en is een stuk goedkoper. In het kastje zit een kleine videokaart voor je monitor.

Ciao!

• De-TradeManager
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 6 days ago #4167 by De-TradeManager
Cool, Kun je de monitoren dan ook apart gebruiken?

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.287 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl