Topic-icon Time management

More
8 years 3 months ago #3171 by Edbeleg
Time management was created by Edbeleg
Misschien dat iemand mij kan helpen door te kijken of dit realistische is qua trading tijd.

Omdat ik dagelijks tussen 8 en 18 uur werk kan ik beperk traden. daarom heb ik de volgende planning in gedachte:

doel dagelijks te trade en bijhouden van informatie.
Tijd:
s morgens half 7 tot half 8: trade
onder werktijd 11 tot 16 uur: trade en informatie verzamelen
s avonds tussen 21 en 23 uur; traden en informatie verzamelen.

Je kan zien dat ik voor mezelf aan het uit proberen hoe ik het beste efficiënt kan traden in de beschikbare tijd.

heeft iemand anders ervaring met succesvol trade in combinatie met ander vast werk.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago - 8 years 3 months ago #3175 by Jelle
Replied by Jelle on topic Time management
He Edbeleg, alvast van harte welkom op het forum!

Je vraag over time management is een erg belangrijke, omdat succesvol traden voor een (groot) gedeelte te maken heeft met juist dit soort omliggende factoren. Goed time management betekent dat je voldoende tijd hebt om te researchen, set-ups te zoeken en trades op te zetten.

Afhankelijk van het soort werk dat je doet en hoe intensief je wilt traden kun je best wat live trading doen tijdens je werk, maar het is wel belangrijk dat je voldoende (mentale) rust hebt om je trades op te zetten. Informatie verzamelen is wat dat betreft minder veeleisend en kan dus makkelijker tijdens het werk.

Veel mensen met een vaste baan traden op basis van daily en 4hour charts. Je zet dan bijvoorbeeld s' ochtends trades op voor de Europese sessie en 's avonds eventueel voor de Amerikaanse en Aziatische sessie. 's ochtends en 's avonds zijn dan dus de momenten dat je actief met het traden bezig bent. Trading platform open, charts en nieuwsbronnen erbij. Eventueel een trading log ook om je trades te evalueren en misschien een post in je blog op forexinfo wanneer je advies wilt over een trade :)

Zelf zou ik in dit soort scenario's altijd werken met stop losses en profit targets, zodat je van te voren alles op kunt zetten en niet per se om 15.00 's middags actie hoeft te ondernemen omdat de koers omhoog schiet en je winst wilt nemen maar net in een vergadering moet.

Jonkie76 kan je misschien meer vertellen over zijn ervaringen hiermee.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
8 years 3 months ago #3179 by Edbeleg
Replied by Edbeleg on topic Time management
Dankje Jelle,
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met dezelfde eravring.

More
8 years 3 months ago #3184 by Jelle
Replied by Jelle on topic Time management
Had nog eens wat verder zitten denken over je vraag en bedacht me dat het natuurlijk ook afhangt van wat voor soort trader je bent. Als je een intra-day trader bent, dan kun je het beste vaste tijden buiten het werk kiezen waarbinnen je trades opzet en afsluit. Als intra-day trader neem je immers maar kort posities in, dus dan kun je de hele cyclus van begin tot eind in 1 trading sessie doen.
Dit soort ultra korte termijn trading (zoals bijvoorbeeld ook forex scalping ) is meestal te intensief om echt te combineren met ander werk. Maar goed, dat hoeft dus ook niet, omdat je het buiten je werktijden kunt doen, er zijn immers altijd wel interessante trades te vinden voor een intra-day trader.

Als je een (wat) langere termijn trader bent, die bijvoorbeeld trades gemiddeld gedurende een week open houdt, dan kun je de research en het daadwerkelijke opzetten van de trade scheiden, zodat je op je werk niet echt met het traden zelf bezig hoeft te zijn - zoals ik in mijn eerste antwoord beschreef.

Hoop dat je er wat aan hebt.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.201 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl