Topic-icon Strategie backtesten

More
8 years 2 months ago #3492 by gigagonnie
Strategie backtesten was created by gigagonnie
Ik heb wat ideeën voor een systeem en ben die nu aan het uitwerken. Daar zitten een aantal variabelen in en ik wil uitzoeken welke waarde een optimum geeft voor die variabelen. Nu kan ik dat via een testaccount doen, maar dan gaat er best een tijd overheen voordat je duidelijke resultaten hebt en dan nog kunnen de uitkomsten gekleurd zijn door marktsentimenten van het moment of grote onvoorziene gebeurtenissen (zoals de aardbeving in Japan). Ik heb dus het idee dat voordat je uitgezocht hebt op welk tijdsframe of met welke variabelen je strategie het beste resultaat geeft, je heel veel tijd verder bent. Daarom wil ik dit gaan backtesten, dan heb je ook over een langere termijn resultaten en elimineer je zoveel mogelijk variantie.

Maarrr... hoe doe je dat? Ik ken Forex Tester, maar daar moet je weer voor betalen. Forex Strategy Builder heb ik ook gevonden, maar dan kan ik niet alle voorwaarden invoeren die ik wil hebben. Ik heb iets gelezen over Strategy Tester in MT4, maar snap nog niet helemaal hoe dit werkt. Kun je iets met een EA? Oftewel: wat is een redelijk betrouwbare en redelijk snelle manier om dit te kunnen doen? Ik zit het nu handmatig te doen, door door de charts heen te gaan, maar dan weet je toch niet helemaal of je het op dat moment net zo beoordeeld zou hebben. Dat is wel te doen, maar kost enorm veel tijd. Dus ik hoor graag jullie tips!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 1 month ago #3912 by Jelle
Replied by Jelle on topic Strategie backtesten
Ik kwam vandaag in de shoutbox nog een aantal interessante opmerkingen tegen over backtesten, dacht ze hier maar even te plaatsen :)

deVries: Voor backtesten van EA's kun je beter een aparte backtest platform openen, data downloaden en er daarna voor zorgen dat hij geen data meer ontvangt, je bent dan aan het testen met een vaste spread waarde. Open dit niet waneer de forexmarkt gesloten is ,want dan heb je bij vele brokers een hele grote spread...

K00tje: Zie MT4 topic voor link naar artikel om 99% betrouwbare backtest data te verkrijgen ..

deVries: Een andere manier om je EA te testen met weinig geld is een broker zoeken met een MT4 platform uiteraard waar je met een micro cent account kunt traden. Live forward traden.... Maar eerst demo. Kijken hoe de EA werkt in samenhang met andere EA's kun je soms ook nog wat fouten vinden

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
8 years 1 month ago #3914 by k00tje
Replied by k00tje on topic Strategie backtesten
Gonnie, MT4 Strategy Tester is is wel een hele krachtige manier om de optimale waarde voor je variabelen te vinden, echter moet je dan wel eerst zelf een EA met jouw strategie programmeren en dat is voor velen net een brug te ver.
Door de optimalisatie functie te gebruiken kun je een range van waardes op een variabele laten "uitproberen", om zo te bepalen wat je maximale profitfactor is.

Omdat ik direct met MT4 ben begonnen ken ik eigenlijk geen alternatieven.
Om snel een EA te bouwen kun je wel gebruik maken van de volgende pagina:

sufx.core.t3-ism.net/ExpertAdvisorBuilder/ (staat ook ergens anders in het forum)

Voor de volledigheid ook nog even de link naar het artikeltje om 99% betrouwbare backtestdata te krijgen (eigenlijk alleen nodig bij scalping strategieën).

eareview.net/tick-data

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.150 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl