Topic-icon Gratis OFS Trading System voor beginners!!!

• Paul
  • Paul's Avatar Topic Author
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 4 weeks ago - 8 years 4 weeks ago #4146 by Paul
Hey,

Eind oktober is mijn vernieuwde website online gegaan: www.online-forex-strategy.com/nl .

Deze website is gebaseerd op het forex trading system dat ik heb ontworpen, namelijk het OFS Trading System. Het OFS Trading System is speciaal ontwikkeld voor beginnende forex traders en is volledig gratis te downloaden op mijn website .

Verder kun je op mijn website terecht voor ondersteunend materiaal met betrekking tot het OFS Trading System. Hierbij kun je denken aan forex strategie artikelen, OFS trading setups inclusief toelichting en privé forex coaching over het OFS Trading System.

Hier op ForexInfo hou ik tevens een blog bij over mijn avonturen op het gebied van forex trading, waaronder dus ook mijn ervaringen met het OFS Trading System en mijn visie omtrent forex trading in het algemeen.

In deze thread kun je terecht voor de reviews over het OFS Trading System. Uiteraard kun je zelf ook een review schrijven over het OFS Trading System en in deze thread plaatsen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 4 weeks ago #4169 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Gratis OFS Trading System voor beginners!!!
Hey Paul, ik was natuurlijk al bekend met je systeem. Ik vind dat het een heel goed systeem is, met duidelijke regels. Voor beginners, maar eigenlijk ook voor gevorderden, is het goed om af en toe weer back to basics te gaan. Er worden tegenwoordig zoveel systemen en methodes aangeboden dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dit systeem gaat weer terug naar de basis: wat is een trend, wanneer is de trend gezond, hoe kun je entry en exit bepalen, wat is risk/reward ratio, wanneer stap je wel in een trend en wanneer niet? Dat wordt allemaal duidelijk uitgelegd in het e-book. Doordat je telkens dezelfde soort setups zoekt, wordt je er ook steeds ervarener in naarmate de tijd vordert.

De afgelopen weken zijn er een aantal nieuwe mensen op deze site gekomen met juist vragen als: wat is Risk/Reward en hoe bepaal ik Entry/Exit, die zou ik zeker adviseren dit document door te lezen. Er zijn veel trendvolgende systemen en alhoewel ze allemaal net hun eigen regels hebben mbt wanneer je een trade ingaat en wanneer je uitstapt, heb je met deze al een hele goede basis om verder te gaan.

Keep the good work going Paul!

More
8 years 3 weeks ago #4235 by k00tje
Replied by k00tje on topic Gratis OFS Trading System voor beginners!!!
Hi Paul,

Ik sluit me aan bij Gonnie.

Wat ik vooral prettig vind is de wijze waarop het e-book is geschreven.
Bij dikke pillen haak ik vaak af.
Het is kort, bondig maar toch zeer compleet geschreven.
Leest lekker weg en beschrijft met duidelijke uitleg per item stap voor stap hoe je tot een setup komt.

Het systeem zelf deed mij enigzins denken aan de filmpjes van Hector trading die Jonkie ooit heeft gepost. (uiteraard zijn er wel verschillen)

Tevens is het inderdaad een systeem wat ook voor beginners zeer goed is.(ook voor mij dus :-) )
Dit omdat de regels duidelijk zijn en er weinig ruimte is voor eigen (mis)interpretatie.

Wat ik niet uit het e-book haalde is welk tijdsframe je aanraad.
Ik heb gekozen voor 4H.

Wat ook een plus is, is dat je toch ook nog een stukje trading psychologie behandeld.

Om de High/Low swings inzichtelijk te maken gebruik ik er zelf de fractals indicator bij.

En een plaatje zegt meer dan duizend woorden:

De fractals indicator die ik gebruik:

Attachment Fractals.mq4 not found

Thumbs up Paul
Attachments:

• Paul
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 3 weeks ago #4242 by Paul
hey k00tje,

Bedankt voor je duidelijke review!

Ik heb in het verleden de opleiding van Hector gevolgd en daardoor is het idee van het OFS Trading System ook ontstaan als het gaat om de SMA's. Ik zat op een avond te spelen met andere SMA's en toen zag ik dat andere SMA's veel effectiever waren indien je deze goed gebruikt. Vervolgens heb ik heel veel charts bestudeerd en trends lopen ontleden en het was erg duidelijk dat het gebied tussen de 20&30 SMA veel beter fungeerde als prijsreactiegebied. Hierdoor wordt echter de dynamiek wel heel anders en gelden er ook andere voorwaarden.

"Wat ik niet uit het e-book haalde is welk tijdsframe je aanraad."

Dat klopt, ik heb in de eerste versie hier wel over geschreven, maar het dit e-book kwam op een gegeven moment uit op 100 bladzijdes in plaats van de 33 bladzijdes van nu. Aangezien je een dikke pil had weggegooit, blijkt dat een goede keuze te zijn geweest. ;)

Je kunt het OFS Trading System in principe op elke tijdsframe gebruiken, maar elke tijdsframe heeft voor- en nadelen en ook specifieke kenmerken. Ik heb besloten om deze en een aantal andere punten te behandelen in een private coaching.

Je kunt hierbij denken aan onderwerpen zoals:

*Het marktsentiment
*Fundamentele analyse
*Kenmerken per currency pair
*Kenmerken per tijdframe
*Het grote geheel bekijken
*Alternatieve prijslevels voor nog meer goede kwaliteit trade setups
*Alternatieve stop loss en take profit levels
*Een trading stijl kiezen die past bij je persoonlijkheid en situatie

Zoals je kunt zien biedt de uitgebreide versie nog meer mogelijkheden en wordt er ook dieper ingegaan op verschillende aspecten.

Mensen die echter net beginnen met het OFS Trading System raad ik aan om te beginnen op de 4H chart, dus dat was een goede keuze. Je zult misschien wat minder trade setups vinden, maar deze tijdsframe is zonder verdieping wel de meest betrouwbare. Later kun je er altijd nog voor kiezen om ook andere tijdsframes erbij te pakken.

De fractals indicator is voor andere mensen zeker handig om de swing highs en lows in 1 oogopslag te zien. Zelf gebruik ik zo weinig mogelijk indicators ernaast, maar dat is een persoonlijke keuze.

"Wat ook een plus is, is dat je toch ook nog een stukje trading psychologie behandeld"

In het e-book komt er inderdaad een gedeelte aan bod als het gaat om de psychologische aspecten, maar daarnaast heb ik een zeer uitgebreide artikelen serie geschreven hierover. Dit is eigenlijk de fundering van het OFS Trading System, maar ook hierbij geldt dat het e-book te uitgebreid zou worden. :) Deze artikelen kun je over een paar dagen lezen op de website.

@Gonnie

Bedankt voor je review en natuurlijk ook voor de feedback tijdens het schrijven van het eerste deel!

@Andere ForexInfo leden

Deze promotie waarbij ik drie Expert Advisors weggeef voor de drie beste reviews duurt tot en met zondag 23 oktober. Op maandag kies ik de beste drie reviews uit en deze leden zullen een Expert Advisor ontvangen ter waarde van $69. (Zie eerste post)

Aangezien Gonnie al een Expert Advisor heeft, telt alleen de review van k00tje op dit moment mee voor deze promotie. Nog volop kans dus, maar je zult er wel snel bij moeten zijn!

• Paul
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 3 weeks ago #4256 by Paul
Update:

De website Online Forex Strategy is vandaag online gegaan, dus je kunt het OFS Trading System op de website downloaden!

More
8 years 3 weeks ago #4265 by howsberrywoof
Replied by howsberrywoof on topic Gratis OFS Trading System voor beginners!!!
Het OFS trendtrading System voor Beginners.....

ik heb het e-book gelezen en vond het uiteindelijk een erg nuttig boek.

In het begin kreeg ik niet echt een beeld van wat er bedoelt werd met de termen, maar in hoofdstuk 3.2 begonnen de puzzelstukjes in elkaar te vallen en ziet het er erg makkelijk uit.

Ik vond het taalgebruik in het begin wat technisch, maar alles wordt wel uitgelegd. Wat is een swing high, wat is een downtrend etc,etc.

Ik kon niet in het boek vinden op welke timeframes er gehandeld wordt, maar persoonlijk denk ik dat je niet lager dan 15m moet gaan. ik heb een aantal currencies bekeken met de SMA's en zag dat je niet bijzonder veel in de markt zit en dat moet je eigenlijk ook helemaal niet willen als beginner, maar de momenten dat je een signaal krijgt zijn ze bijzonder vruchtbaar/safe.

Het OFS is voor beginners een mooi systeem om vrij "zeker" te traden echter denk ik dat veel beginners graag veel in de markt willen zitten en dan zal dit systeem wat minder geliefd zijn. Zodra de wilde haren eraf zijn is dit zeker een systeem wat de moeite waard is om je in te verdiepen en ik zal er ook zeker gebruik van gaan maken.

Wat ik ook erg leuk vond aan het boek was hoofdstuk 4. moneymanagement, riskmanagement. Niet het gouden ei maar wel eye-openers voor mij.

Howsberrywoof

"A Pip is a Pip, of course, of course, and no one can talk to a Pip of course"

• Paul
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 3 weeks ago #4270 by Paul
hey Howsberrywoof,

Bedankt voor je review! Ik zal even een aantal dingen toelichten.

Het technische taalgebruik en de termen in het begin worden uitgelegd in de forex basis artikelen . Deze staan echter los op de website en worden nog wekelijks aangevuld. Als het goed is zou het dan geen probleem meer moeten zijn, want ik verwijs in het begin van het e-book ook door naar deze artikelen. Anders had het inderdaad te technisch geweest in het begin.

Je kunt het OFS Trading System in principe op elke tijdsframe gebruiken, maar elke tijdsframe heeft voor- en nadelen en ook specifieke kenmerken. Ik heb besloten om deze en een aantal andere punten te behandelen in een private forex coaching .

Algemene regel is dat je bij de kortere tijdframes met meer dingen rekening moeten houden en ook een stukje ervaring nodig hebt om de situatie beter te beoordelen. Het is dus verstandig om eerst te beginnen met de wat grotere tijdframes.

Als het gaat om veel in de markt zitten dan is de basisversie van het OFS Trading System inderdaad minder geschikt, maar ik raad beginners juist aan om niet veel in de markt te zitten en dat is ook niet nodig om een mooi rendement te behalen.

Met de uitgebreide versie van het OFS Trading System heb je wel veel meer instapmogelijkheden, maar zoals gezegd is de benodigde kennis ook wat groter. Om die reden heb ik besloten om hierover private forex coachings te geven.

"Wat ik ook erg leuk vond aan het boek was hoofdstuk 4. moneymanagement, riskmanagement. Niet het gouden ei maar wel eye-openers voor mij."

In dat geval adviseer ik je om de artikelen serie "Online forex trading is simpel" door te lezen. De stof uit deze atikelen is namelijk de fundering van het OFS Trading System en ik vermoed dat daar nog wel een aantal eye-openers in zitten! ;)

• Paul
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 2 weeks ago #4279 by Paul
hey,

Tot morgenochtend 12.00 uur is er nog tijd om een review te schrijven over het OFS Trading System. Daarna zal ik de drie winnaars van de Expert Advisors bekend maken (voor meer info zie mijn eerste post in deze thread).

Tot nu toe zijn er twee reviews geschreven en zijn er drie Expert Advisors te winnen, dus een review schrijven is op dit moment al voldoende. :)

Je kunt het OFS Trading System overigens direct van de website downloaden.

Download het OFS Trading System

More
8 years 2 weeks ago #4283 by zeebaars
Replied by zeebaars on topic Gratis OFS Trading System voor beginners!!!
Hey Paul,

Heb je OFS systeem doorgenomen.

Het is duidelijk en leest vlot, kort en bondig. In je illustraties en voorbeelden zie je meteen wat de bedoeling is.

Je hebt een eenvoudig en waarschijnlijk ook doeltreffend systeem, wat van a tot z volledig is uitgelegd. Alle stappen komen een na een aan bod, van trend zoeken, instapmoment bepalen naar target.

Set-and-forget: deze strategie is ideaal als je nog full-time werkt

nog een paar zinnen die bleven hangen na het lezen:

Je kunt beter niet traden dan matige setups traden!
Je risk/reward ratio mag nooit minder bedragen dan 1,0!
risicopercentage van 2% per trade. (gebruik zelf 1% momenteel)
Het is niet het doel om alle trades winstgevend af te sluiten, maar om op
de lange termijn winstgevend te zijn!

Dat is de nagel op de kop. (zoals ze hier zouden zeggen)

Ikzelf zit graag veel in de markt en heb het geduld niet echt om op deze manier te traden. Misschien komt het later nog wel, als ik ooit eens veel meer tijd zou hebben...

Ik wens je in ieder geval heel veel succes met je systeem en coachings.

Groet,

Zeebaars

accountcijfers kunnen niet liegen, mensen des te beter...

• Paul
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 2 weeks ago #4291 by Paul
Iedereen bedankt voor de uitgebreide reviews! Aangezien Gonnie al in het bezit is van deze Expert Advisor is het duidelijk wie de Expert Advisors hebben gewonnen. :)

@k00tje, howsberrywoof en zeebaars

Jullie ontvangen vanmiddag een e-mail met de Expert Advisor, inclusief de activeringscode.

Edit: De 4X Partner Expert Advisors zijn verstuurd.

Ik zal vanmiddag tevens de eerste post van deze thread aanpassen, zodat anderen later ook nog reviews kunnen lezen/schrijven. Zo heb ik gehoord dat de grote baas van dit forum ook nog zijn licht erop zal laten schijnen. :)

Edit: Openings post is gewijzigd

More
8 years 2 weeks ago #4306 by Jelle
OFS Trading System Review

Het OFS Trendtrading System richt zich op het bieden van een duidelijke trading strategie voor beginnende traders.

De keus voor een trending strategie is slim, omdat een goede trend eenvoudig te herkennen is, doorgaans minder nagelbijterig is dan range trading en daardoor veel (mentale) valkuilen waar beginnende traders vaak inlopen vooraf neutraliseert.

Ik ben het met andere reviewers eens dat het aantal technische termen dat in het begin wordt genoemd wat overweldigend kan zijn voor beginners. Misschien is het daarom een goed idee om een verklarende woordenlijst achterin op te nemen. (Paul heeft ervoor gekozen om dit niet te doen om het e-book niet te groot te maken, en daar is ook wat voor te zeggen, maar zelf vind ik het altijd wel prettig om zo'n woordenlijst te kunnen raadplegen)

Het is geen systeem waar je uur drie trades mee kunt openen, daarvoor zijn de eisen die aan een gezonde trend worden gesteld te streng, maar dat is voor beginnende traders juist een voordeel.
Het leren herkennen van een goede set-up kan in het begin nog een behoorlijke uitdaging zijn. Het is dan ook beter om daar als beginner strikt mee om te gaan - zodat je veel oefening krijgt in het zoeken naar een goede setup - dan dat je met een half hoofd in 7 sloten tegelijk loopt omdat er zoveel 'bijna' set-ups zijn.

De uitleg van het systeem is duidelijk en stap voor stap, er word je een degelijke trading strategie op een presenteerblaadje aangeboden. Tussendoor staan er bovendien ook nog allerlei handige tips en opmerkingen, zoals 'Het principe van support wordt resistance en resistance wordt support zul je vaak terugzien binnen een gezonde trend en 'Je kunt beter niet traden dan matige setups traden'.

De gebruikte voorbeelden, waar alles stap voor stap wordt uitgewerkt, zijn sterk en helpen zeker om het systeem sneller en beter te begrijpen.

De grote uitdaging voor traders die dit systeem gebruiken is dan ook dezelfde als met andere goede trading systemen: je er echt aan houden.

Op verschillende momenten wordt hier ook bij stil gestaan in de uitleg van het OFS systeem - onder andere aan het einde -, maar uiteindelijk is het toch de trader die zich moet houden aan de regels voor het kwalificeren van een koersbeweging als een gezonde trend en het bepalen van een correcte entry.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Paul
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 1 week ago #4388 by Paul
hey,

Jelle, ook bedankt voor je review!

De feedback van iedereen was erg duidelijk en ik ben ook blij dat er nuttige punten ter verbetering zijn aangebracht. Er waren een aantal punten die terugkwamen in meerdere reviews en naar aanleiding daarvan heb ik besloten om een aantal aanpassingen door te voeren.

Technische forex jargon in het e-book

Een woordenlijst toevoegen aan het e-book leek mij iets minder geschikt, omdat deze woordenlijst naar aanleiding van de strategy artikelen steeds uitgebreider wordt. Ik heb daarom een forex woordenlijst gemaakt op de website, waarin de termen van het e-book van het OFS Trading System al zijn opgenomen.

Bij alle forex termen staat er een uitleg en wanneer ik er al een artikel over heb geschreven dan staat er een verwijzing naar het artikel. Deze forex woordenlijst zal ik elke keer bijwerken wanneer ik een nieuw artikel heb geschreven en van de reeds gepubliceerde artikelen zal ik de komende tijd ook de forex termen toevoegen.

De meest geschikte tijdsframe voor het OFS Trading System

De oorspronkelijke insteek was dat het OFS Trading System geschikt was voor elke tijdsframe, maar gezien de betrouwbaarheid van de trading setups en ook het vermijden van psychologische valkuilen is het OFS Trading System met name geschikt voor de grotere tijdframes.

Ik heb de pagina van het OFS Trading System en het e-book dan ook aangepast. Het advies is om het OFS Trading System te gebruiken op de 4 uur grafiek, dag grafiek en week grafiek, waarbij de 4-uur en dag grafiek het meest logische is. Op deze manier kan het OFS Trading System ook prima worden gebruikt als een set-and-forget system.

De forex coaching sluit qua inhoud nu beter aan

De forex coaching was in eerste instantie gericht op onder andere de voor-en nadelen van de verschillende tijdframes, maar door de eerder genoemde aanpassingen heb ik ook de inhoud van de forex coaching aangepast. Nu sluit de inhoud beter aan op het traden met het OFS Trading System op de grotere tijdframes.

Nieuwe inhoud van de forex coaching:

*Extra prijslevels gebruiken voor meer goede kwaliteit trading setups
*Het gebruik van alternatieve stop loss en take profit levels
*Verschillende manieren hanteren om je trades te managen
*Verdieping in fundamentele analyse en marktsentiment
*Specifieke kenmerken per currency pair
*Correlatie tussen currency pairs
*Het belang van de juiste mindset om een succesvol forex trader te worden

Nogmaals iedereen bedankt voor de feedback!

Ik heb op de pagina van het OFS Trading System een link verwerkt naar deze thread voor reviews, dus wanneer je nog geen review hebt geschreven dan nodig ik je bij deze uit om dat te doen. Alvast bedankt voor de moeite!

• Ultimate-strategy
  • Ultimate-strategy's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 1 week ago #4399 by Ultimate-strategy
Replied by Ultimate-strategy on topic Gratis OFS Trading System voor beginners!!!
Wat zijn de resultaten (lange termijn) van deze EA?

"Cut your losses and let your profits run"

• Paul
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 1 week ago #4415 by Paul

Wat zijn de resultaten (lange termijn) van deze EA?

Dit is geen EA, daarvoor moet je bij Jonkie zijn. ;) Het OFS Trading system is een manual trading system.

Ik heb geen backtest resultaten aangezien ik pas in januari 2011 begonnen met het schrijven van het e-book van het OFS Trading System en heb daar ongeveer een half jaar over gedaan. Daarnaast heb ik nog heel veel andere gerelateerde artikelen geschreven, zelf de website gebouwd etc, waardoor ik pas net online ben.

Ik kan wel proberen een indicatie te geven van mogelijke verwachtingen op basis van het vele onderzoek wat ik heb gedaan en een aantal variabelen die invloed kunnen hebben op de win ratio van het OFS Trading System.

Ik vind dat je bij het OFS Trading System moet uitgaan van verschillende fases.

Fase 1: Absolute beginner

Voor deze groep is het gratis e-book ideaal. Hierin wordt namelijk de basisversie van het OFS Trading System behandeld, waarbij je het OFS Trading System kunt gebruiken als een set-and-forget system met simpele en vastomlijnde regels.

Kenmerkend voor deze fase is dat er nergens specifiek op wordt geanticipeerd, omdat de ervaring er gewoonweg nog niet is. Dit wordt echter opgevangen door de simpele en vastomlijnde regels.

Een indicatie van de mogelijke win ratio op de lange termijn ligt ongeveer tussen 50-60% met een risk/reward ratio die veelal tussen de 1:1 en 1:2 zal liggen.

Fase 2: Verdieping van het OFS Trading System

Wanneer men de basis goed onder de knie heeft dan kan men kiezen voor verdieping door middel van de forex coaching over het OFS Trading System of ervoor kiezen om zelfstandig meer te verdiepen in verschillende aspecten.

Hierbij kun je o.a. denken aan:

*Extra prijslevels gebruiken voor meer goede kwaliteit trading setups
*Het gebruik van alternatieve stop loss en take profit levels
*Verschillende manieren hanteren om je trades te managen
*Specifieke kenmerken per currency pair
*Correlatie tussen currency pairs

Ten eerste neemt het aantal trade setups enorm toe, maar ook de win ratio zal hoger liggen. Ten eerste wordt er veel meer geanticipeerd op de situatie. Dankzij de opgedane ervaring en inzicht door bijv. het grote geheel te bekijken, bekende patronen etc zal men twijfelachtige setups eerder herkennen en hierdoor ook de setup kunnen laten schieten of de strategie aan te passen door de trade anders te managen.

Optimalisatie door te anticiperen met betrekking tot stop loss en take profit levels heeft ook een grote invloed en hetzelfde geldt voor het managen van de trade.

Aangezien er natuurlijk verschil kan zitten waar men zich bevindt in deze fase denk ik dat een indicatie van de win ratio op de lange termijn ongeveer tussen de 50-70% zal liggen met een risk/reward ratio die veelal tussen de 1:1 en 1:2 zal liggen voor het eerste target, maar bij een tweede target kan deze veel hoger liggen.

Fase 3: De weg naar perfectie

De weg naar pefectie klinkt enigszins overdreven, maar de beste forex traders weten fundamentele analyse/sentimentele analyse en technische analyse te combineren. Fase 3 heeft dan ook voornamelijk te maken met het verdiepen in fundamentele en sentimentele analyse. Dit is geen gemakkelijk weg, maar de beloning is wel groot.

Het eindresultaat is dat je op basis van fundamentele/sentimentele analyse de fundering achter de koersbewegingen begrijpt en technische analyse (lees OFS Trading System) gebruikt om het juiste instapmoment te bepalen.

Het gevolg is dat alleen de beste trading setups worden genomen die ook overeenkomen met de fundamentele/sentimentele verwachting, maar ook het zelfvertrouwen van de forex trader zal enorm toenemen.

Ik schat dat de winratio op de lange termijn na het doorlopen van deze fase ergens tussen de 60-80% zal liggen met een risk/reward ratio die veelal tussen de 1:1 en 1:2 zal liggen voor het eerste target, maar bij een tweede target kan deze veel hoger liggen.

Vergeet de psychologische aspecten niet

Bij deze fases is er geen rekening gehouden met de psychologische effecten, omdat dit per persoon verschilt. Een voorwaarde om goede resultaten te boeken is natuurlijk wel dat een forex trader de juiste mindset heeft. Zonder juiste mindset zal geen enkele forex trader op de lange termijn succesvol zijn, onafhankelijk van het trading system.

Aangezien de juiste mindset cruciaal is heb ik een uitgebreide artikelen serie geschreven hierover welke je kunt vinden bij de Psychologie en Risk management artikelen . Ik denk dat de inhoud hiervan voor velen overigens een echte eye-opener kan zijn.

Het perspectief van het OFS Trading System:

Wanneer je aan de slag gaat met het OFS Trading System dan zul je dit op de lange termijn moeten benaderen en ik hoop naar aanleiding van de verschillende fases dat dit ook duidelijk is geworden. Het is geen quick riche scheme.

Wat ik wel kan garanderen dat het e-book van het OFS Trading System veel inzicht zal opleveren in prijsactie binnen een trend en door tevens de forex grafieken goed te bestuderen aan de hand van het e-book zul je kennis opdoen die zeer handig is, ook wanneer je zelf met een ander trading system aan de slag gaat.

Een groot voordeel van het OFS Trading System is dat er geen gebruik wordt gemaakt van technische indicatoren en echt is gebaseerd op prijsactie. Inzicht in prijsactie is altijd nuttig voor het wapenarsenaal van een forex trader, dus alleen al om die reden zou ik zeker het gratis e-book downloaden!

More
8 years 2 days ago #4624 by Sweeper
Replied by Sweeper on topic Gratis OFS Trading System voor beginners!!!
Hey Paul,

Ik heb je e-book omtrend het OFS systeem gelezen.
Prachtig geschreven trouwens.
Mijn vraag hierover is hoeveel trades je hier gemiddeld per maand mee doet.

thx,
Sweeper

More
8 years 2 days ago #4628 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Gratis OFS Trading System voor beginners!!!
Kun je mij nog even de laatste versie sturen Paul?

Alvast bedankt!

• Paul
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 2 days ago #4633 by Paul

Kun je mij nog even de laatste versie sturen Paul?

Je kunt deze het beste op de website downloaden (zie signature) en dan ontvang je ook automatisch het e-book "Hoeveel geld kun je verdienen met forex trading". In dat laatste e-book staan ook behoorlijk wat nuttige tips.

Ik heb je e-book omtrend het OFS systeem gelezen.
Prachtig geschreven trouwens.

Thanks voor het compliment! Ik zal vanmiddag of vanavond even uitvoeriger terugkomen op je vraag. Is ook wel nuttig voor andere mensen die het e-book hebben gelezen.

More
8 years 2 days ago #4636 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Gratis OFS Trading System voor beginners!!!
Thanks! :)

Dacht dat je me er al in had staan, vandaar.... :PP

Kan ik me vast voorbereiden op de terugkeer van het terugkomen van de return van mijn vakantie B)

• Paul
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 21 hours ago #4665 by Paul

Het aantal trade setups hangt voornamelijk af van welke versie je hanteert van het OFS Trading System.

De standaardversie van het OFS Trading System welke staat beschreven in het e-book is een echte basisversie. Dit e-book heb ik geschreven voor mensen die nog geen trading system hanteren en na het lezen van dit e-book naast de opgedane kennis, ook een trading system hebben om mee aan de slag te gaan. De regels zijn echter zeer streng om ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk eigen interpretatie overblijft voor de trader en dit is juist voor beginners erg belangrijk. Gevolg is dat er relatief weinig trade setups zijn per maand. Hoeveel exact hangt per maand af en hoeveel currency pairs/tijdframes je in de gaten houdt, maar je moet er niet op rekenen dat je vaak in de markt zult zitten.

Voor sommige kan dit prettig zijn, maar het is al duidelijk geworden dat het overgrote deel liever werkt met een trading system die meer trade setups biedt en voor mijzelf geldt dat overigens ook, maar dan komen we uit op de uitgebreidere versie. De uitgebreide versie houdt in dat er tevens gebruikt wordt gemaakt van andere instapmomenten, zoals belangrijke rechte en schuine support en resistance lijnen, waardoor het aantal setups enorm toeneemt, zeker wanneer je meerdere currency pairs/tijdframes gaat monitoren.

Om trade setups dan goed te kunnen beoordelen zal er echter ook rekening gehouden moeten worden met andere aspecten. Hierbij kun je denken aan het grote geheel bekijken, fundamentele analyse/markt sentiment, aangepaste stop loss en take profit levels, karakteristieken van currency pairs etc etc. De materie wordt dan ook een stuk uitgebreider. Deze kennis kan men opdoen door de forex coaching of zelfstandig verdiepen in deze onderwerpen.

Bij beide versies staan in ieder geval de SMA's centraal. Er kan heel veel info worden gehaald uit deze SMA's. Bestudeer maar eens een paar uur verschillende charts en dan zul je zien dat deze SMA's niet alleen betrouwbaar zijn in het geval van een trend, maar ook bij een reversal. Persoonlijk heb ik deze dan altijd openstaan op mijn chart.

Ik zou het e-book dan ook gebruiken om te kijken of deze methode met de SMA's jou ligt en of dit prettig werkt. De basisversie geeft je een goed beeld van de fundering van het OFS Trading System en deze is tevens belangrijk wanneer je het aantal setups gaat uitbreiden.

In de komende weken ga ik een serie artikelen schrijven over ondere het ontwikkelingsproces met het OFS Trading System, verwachtingen en welke factoren erbij komen kijken. Ik geef wel een seintje in mijn blog wanneer deze online staan.

More
7 years 11 months ago #4707 by Sweeper
Replied by Sweeper on topic Gratis OFS Trading System voor beginners!!!
Hey,

Ik heb hier een chart gevonden waar het OFS systheem volgens mij goed tot zijn recht komt.

Ik heb Paul zijn e-book gelezen maar ben er nog niet zo goed uit waar ik mijn TP moet zetten.

Iemand een sugestie?

Thx
Sweeper
Attachments:

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.329 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl