Topic-icon MONEY MANAGER ZOEKT SERIEUZE TRADERS

More
7 years 6 months ago #5760 by degr
Mijn naam is Richard Degenaar. Ik ben een money manager voor 30 internationale clienten bij de broker FXCM. We zijn sinds 2007 bezig met het ontwikkelen van een geautomatiseerd trading system. We zijn altijd op zoek naar serieuze traders die bereid zijn tijd te investeren in het samen uitdenken en testen van strategieen.

Ik ben zelf getrouwd met een Indiase en onze droom is om van de winsten een netwerk van scholen op te starten voor kansarme kinderen. Via een stichting van mijn vrouw sponsoren we nu de educatie van deze kinderen. (zie foto) Wij geloven in samenwerken en in het uitwisselen van ervaringen. Als het jou ook aanspreekt om kwaliteit van leven voor jezelf en anderen te creeren dan hoor ik graag van je. Wil je meer weten over ons lees dan op www.gofoundation.info/history.htm

Om het te onderstrepen dat we het menen over het uitwisselen van waarde vertel ik je nu waar we mee bezig zijn. We zijn nu een systeem aan het ontwikkelen dat in 1e instantie bestaat uit 100 simpele strategieen die allemaal 25 tot 30 dollar per maand maken.
We hebben via onze managed accounts ca. 60.000 dollar gereserveerd waar dit op gaat draaien. 100 strategien die 30 dollar per maand maken geeft dan 5% ROI.
Het idee achter de strategieen is om een top of bottom te vinden m.b.v. EMA crosses. Bv de EMA5 met de EMA62 op de EURUSD hourlies. Een strategie maakt meerdere stappen en eindigd met een netto winst of een verlies van 3% van het kapitaal. In de testen wordt de situatie, dat er zoveel stappen zijn dat we tot een drawdown van 3% komen, niet bereikt. We zijn er op voorbereid dat dit in het live traden wel zal gebeuren en zullen dan handmatig een positie opbouwen om deze 3% draw down te compenseren.

Voorbeeld: Stap 1 is bv een positive EMA cross (5 met 62) (long) met kleinste order size 1k met een limit van 40 pip en een SL van 15 pip onder het support van de laatste 10 (hourly) candles. Als stap 1 verlies maakt dan komt stap 2 met een limit van 40 en weer dezelfde SL. Stel een short (negative EMA cross) en deze zet de SL 10 pip onder de resistance van de laatste 3 (hourly) candles. De order size van elke volgende stap wordt bepaald door 10% winst op het cumulatieve verlies te nemen zodat een serie met een netto winst sluit en dan weer overnieuw begint met stap 1. Stap 3 gaat voor een limit van 80 pip, stap 4 voor 100, 5 voor 110, 6 voor 130 en zo elke stap 20 pip meer voor de limit.

We hebben deze strategie gebacktest van 2002 t/m 2011 en dat geeft de volgende resultaten:
Winst $ 2991,97 (ca. $25 per maand)
Draw down 0.35%
Profitability 56.98%
Avr profit 47 pip
Avr loss 60 pip
Maximale stap 1 x stap 11.

Om curve fitting te voorkomen moet een strategie ook nog goed testen als de parameters iets gewijzigd worden. Bij wijziging van SL en limit en aantal candles om support en resistance te bepalen test bovenstaande strategie nog steeds goed over 10 jaar data. We zijn nu bezig 100 gelijksoortige strategieen te ontwikelen die alle gelijktijdig gaan draaien. Heb je serieus interesse om samen te werken neem dan contact op via dit forum of email naar alex250000(apestaart)gmail.com.

Met vriendelijke groet,
Richard Degenaar
RAYS Value Innovations

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.128 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl