Topic-icon Simpel trading systeem 15 pips per dag

• mvsbab
  • mvsbab's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
7 years 5 months ago #6049 by mvsbab
Hallo,

Ik heb een heel simpel trading systeem. En het werkt tot nu toe prima.

De basis is de EMA 9 boven de EMA 34 (Typical Price HLC/3)
EURUSD 5 min

Ik kijk om 9.20 NL-tijd hoe de EMA's staan. Is de 9 boven de 34, dan koop ik de EurUsd
met een TP 15 pips en een stop van 50 Pips.

Tevens open ik een 2e order met een TP 50 en SL van 50, met een trailing stop van 15 pips.

De afgelopen 2 weken goede resultaten mee behaald. Zie de screenshots in het zipbestandje

Nu heb ik een EA gemaakt en ik kan daar wel mee backtesten, maar er wordt niet realtime mee gehandeld. Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Alvast bedankt,

Martin

Attachment screenshot_15_pips__per_dag.zip not found

Attachment Timetrading.zip not found

Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Generaal-Goudvis
  • Generaal-Goudvis's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • www.generaalgoudvis.nl
More
7 years 5 months ago #6056 by Generaal-Goudvis
Replied by Generaal-Goudvis on topic Simpel trading systeem 15 pips per dag
Hoi Martin,

Als je kunt backtesten werkt de EA in mijn beleving.
Dan zou ik de EA op een demoaccount zetten of live met een zo klein mogelijke lotsize.

Het is me dan ook niet helemaal duidelijk wat niet lukt.

Staat live traden toegestaan aan? In de chart, rechtermuisknop EA, properties en dan aanvinken!

Krijg je rechtsboven geen lachend gezichtje?

De echte goeroes van de EA wereld op Forexinfo zijn de avatars die eruit zien als "botjes" bijvoorbeeld gigagonnie of jonkie76...
Wie weet kunnen zij ons de " handmatigen". Hierbij helpen :blush:

Grt
GG

FOCUS + EENVOUD = RENDEMENT

• mvsbab
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
7 years 5 months ago #6072 by mvsbab
Replied by mvsbab on topic Simpel trading systeem 15 pips per dag
Ik heb al veel ea's geprobeerd, maar het valt me op als ik zelf een EA maak via sufx.core.t3-ism.net/ExpertAdvisorBuilder/ dat die het wel in backtesting doet maar niet in de echte wereld.

De bovenstaande EA om 9.20 nl tijd een positie moeten openen en dat doet die niet.
In de backtest opent die wel keurig netjes om 10.20 brokertijd (is hier 9.20)
Het gezicht je lacht. (me uit) En ongeacht of ik nu EachTickMode aan op uit heb staan.
Het handelt niet.

More
7 years 5 months ago #6080 by Wessel
Replied by Wessel on topic Simpel trading systeem 15 pips per dag
Ik zou in je Log files kijken van MetaTrader, ik weet van een aantal brokers ( die ik ook hier geadverteerd zag staan ) dat ze wel op het demo account EA's toestaan maar niet op hun live account. Je krijgt dan een vaag Error nummer ook al heb je allow live trading aan staan in je settings. Bel ze dan op en vraag of EA's en scripts toegestaan zijn en of deze aangezet kunnen worden.

En als je toch naar je Broker kijkt check dan ook het volgende:
1. Wat is hun spread
2. Hebben ze minimale afstand in pips tussen de entry, target en stop prijs t.o.v. de huidige prijs.

Puntje 1 is obvious.. hoe kleiner je spread hoe meer je zelf over houd aan je trade.
Overzicht ter inspiratie: http://www.fxintel.com/

Puntje 2 is meer verborgen maar kan vreselijk in de weg zitten als je met EA's werkt.
Er zijn brokers ( en dat zijn er een hele boel ) die dwingen je dat je entry, stop en target minimaal xx pips afstand heeft tot de huidige prijs. Anders weigeren ze je order.
Een indicatie kan je vinden in je order screen:

( ja 80 is schunnig ik weet het en check het maar bij jezelf zet de order op pending en kijk en huiver of wees blij als er niets staat)

Voor de stop los en je target kunnen andere waarden gelden Deze kunnen varieer tussen <em>geen</em> tot soms wel 30 pips.
Persoonlijk zelf ben ik hier niet van gediend en zou niet snel met een broker handelen die deze verborgen restricties opleggen. Ze zetten dit namelijk nooit of maar zelden op hun website. Als je er naar vraagt dan hebben ze daar wel een prachtig sales verhaal omheen waarom dat dan zo is, maar feit blijft er zijn ook tal van brokers die dit niet hebben en kan je target en/of stop 2 pips van je entry inleggen.

Succes met uitzoeken!

Wessel

• mvsbab
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
7 years 5 months ago #6081 by mvsbab
Hoi Wessel,

Ik zit bij MyfxChoice lage spread (met commissie)
Ze staan standaard Ea's toe. Ze zeggen dat de "De Broker" zijn voor scalping.
Stoploss verschil 0.0
Toch wil ik deze broker niet meer zo hard aanbevelen. Commissies gaan steeds verder omhoog.
Bij 'journaal' en 'expert' zijn ook geen foutmeldingen te zien.

mvg
Martin

More
7 years 5 months ago #6084 by Wessel
Mmm dat is bale..

Wat betaal je voor een roundtrip 1 Lot Eur/Usd (roundtrip=aan kopen en dan weer verkopen)

Want voor 1 lot dat je koopt 'market order' en dan weer verkoopt 'market order' omdat je stop geraakt wordt of je EA hem eruit knalt ben je 2x de spread kwijt. Voor een broker met 3 pips is dit dan totaal 6 pips = $60 als je met 1 lot handeld
Voor een broker met b.v. een spread van 0.8 pips is dit $16

Ik weet niet wat ze vragen maar deze getallen hierboven is wat de meeste van ons betalen zonder dat ze het door hebben maar wel fluitend achter hun scherm zitten want ze hebben geen transactie kosten ;-)

EA's kunnen soms knap lastig zijn in debuggen.. ik ben bang dat je toch de code in zal moeten duiken om te kijken waar de order mis loopt.

Wessel

• mvsbab
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
7 years 5 months ago #6086 by mvsbab
Hoi Wessel,

Een rondje Eurusd (1 lot) kost aan commissie $ 12 (zonder de spread van 0.8 - 1.2 gemiddeld)
UsdCad $ 10
GBPUSD $ 16 was 13 half jaar geleden.
En als je geld stort rekenen ze SLECHTS !!! 4% dus op $1000 betaal je slecht $40
Is dat geen koopje? Geld brengen kost je geld.
Half jaar geleden was dat nog gratis en voor niets.

More
7 years 5 months ago #6087 by Wessel
Dat klinkt niet best!

Ik heb trouwens even opgezocht waar je kan vinden welke afstand je stop minimaal mag hebben tot de huidige prijs dat vind je hier:

Aangezien dit een screenshot is van een 5 digits broker mag je er een 0 afhalen voor de pips en is het bij deze broker 8 pips! en deze heeft dus ook 3 pips spread. Meestal gaat een grote spread ook wel hand in hand met dit soort andere grappen..

Wat betreft je broker zou ik zeggen tijd om te verhuizen.. Aangezien je maar voor 15 pips richt zou ik ultra veel aandacht gaan besteden aan je spread. Immers 3 pips instappen en 3 pips uit stappen heb je al de helft opgebruikt (als beide orders market zijn).

Zelf zit ik bij GoMarkets voor een account van 3000+ kan je een Pro account maken en dan zit je rond de 0.8 pips spread en een tansactie kosten voor 1 lot handelen van 2 euro nog iets. Ze hebben ook hier in nederland een rekening waar je met ideal je geld op kwijt kan en ook kan laten overschrijven.

Maar goed update deze thread anders als je een nieuwe broker gevonden hebt, dit is vaak heel nuttige informatie voor mensen die ook met scalp EA's werken.

Wessel

More
6 years 10 months ago #6661 by deVries
Replied by deVries on topic Simpel trading systeem 15 pips per dag
Je hebt geen EA GEMAAKT. Je hebt een expertadvisorbuilder gebruikt om een EA te maken en hebt nu geen idee waarom dit niet werkt in realtime...
.
Een simpele reden zou al kunnen zijn dat je gebruik maakt van een ECN account.
je zult dan eerst een buy of sell moeten openen en daarna kun je pas de order modificeren met stoploss en takeprofit setting
.
if (EachTickMode && Bars != BarCount) TickCheck = False;
zeer onbetrouwbaar om te kijken of er een niewe bar is door de bars te tellen
gebruik de tijd waarop de bar geopend wordt
.
for (int i = 0; i < Total; i ++) {
OrderSelect(i, SELECT_BY_POS, MODE_TRADES);
if(OrderType() <= OP_SELL && OrderSymbol() == Symbol()) {
//slecht om dit te gebruiken laat de loop naar beneden lopen en check ook ordermagicnumber van de trades.
.
Wat Slippage betreft waarde 3 is te laag als je gebruik maakt van een vijf digit account

En dit zijn maar enkele fouten van dit programma
Beter zou het zijn als je begint te leren hoe je een mq4 programma zelf schrijft en de rotzooi producerende expertadvisors nooit meer gebruikt om je EA's te maken.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.208 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl