Topic-icon Exit, maar dan wel de slimste...

• Generaal-Goudvis
  • Generaal-Goudvis's Avatar Topic Author
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • www.generaalgoudvis.nl
More
6 years 8 months ago #6540 by Generaal-Goudvis
Exit, maar dan wel de slimste... was created by Generaal-Goudvis
als je entry belangrijk is…de exit is belangrijker.

oke. dat is mooi gezegd, en gelukkig heb ik een goede entry.

dus nu jullie hulp bij de exit, want ik ben op zoek binnen Metatrader naar de mogelijkheden om zoveel mogelijk met set and forget (ik kan niet altijd naar het scherm kijken en handelen)……jullie hulp, dus graag.

ik onderken drie fases van de trade:
de startfase. belangrijkste is dat ik nooit meer dan dertig pips verlies. dus een StopLoss van 30 en voor de rest zetten we de TakeProfit ver weg…bijvoorbeeld 50.
De fase als we in de plus zitten. 20 pips of zo. dan trek ik de StopLoss op naar break-even en dan gaan we serieus nadenken over de winstmogelijkheden. Maar de TakeProfit blijft op 50 en de vrije val in het rood is veiliggesteld.
De "groot geld" fase. Dan wil je zoveel mogelijk pakken en toch de swing terug in lijn met je keuze hebben. Idealiter: een TrailingStop van 20 pips en een TakeProfit die dan 40 pips verder ligt (dus een superspike wordt gepakt en te gelde gemaakt).

Erg mooi, maar zijn er mooiere manieren? Wellicht zelfs via een EA veiliggesteld of verrijkt? Ik kan ze niet bedenken, maar wil graag jullie hulp.

Dus deel en vermenigvuldig.....

Alvast bedankt

Generaal Goudvis

FOCUS + EENVOUD = RENDEMENT

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 8 months ago #6543 by Jelle
Replied by Jelle on topic Exit, maar dan wel de slimste...
Ik zou bij het bepalen van de exit ook goed kijken naar je risk/reward ratio, met andere woorden: hoeveel riskeer je om hoeveel te winnen. Uit je voorbeeld begrijp ik dat je de stoploss vrij snel optrekt naar het break-even point. Dat betekent minder verliezende trades, maar ook meer trades die op break even worden afgesloten (is dit breakeven inc spread?).

Je zou ook eens kunnen kijken of je set-up het niet beter doet als je de stoploss niet optrekt naar de breakeven, of hoe je resultaten zijn als je een gefaseerde exit invoert - dus bijv twee trades, eentje eruit op 30 pips winst, vervolgens stoploss naar breakeven voor andere helft trade, met profit target verder weg.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Generaal-Goudvis
  • Generaal-Goudvis's Avatar Topic Author
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • www.generaalgoudvis.nl
More
6 years 7 months ago #6588 by Generaal-Goudvis
Replied by Generaal-Goudvis on topic Exit, maar dan wel de slimste...
Hoi Jelle,

Dank voor je reaktie....ik plaats de stoploss altijd onder support, daar doorheen schieten is voor mij einde trend en dus einde van de trade.

Ik ben wat meer aan het backtesten met gefaseerd winstnemen. Mijn probleem daarbij is at ik met schermen werk obv Renko en dat is moeilijker te backtesten.
Maar ik besef me dat ook het vuile werk moet gebeuren.....maar daar is de laatste week van het jaar toch voor :)

FOCUS + EENVOUD = RENDEMENT

More
5 years 3 months ago #7798 by Tokkes
Replied by Tokkes on topic Exit, maar dan wel de slimste...
Wat denk je van gedeeltelijke exit als je een signaal in de omgekeerde richting krijgt?

Een gemiste trade is geen ramp. De trades die je wel doet, doen er toe!

More
5 years 3 months ago #7804 by Jelle
Replied by Jelle on topic Exit, maar dan wel de slimste...
@Tokkes

Ja dat is ook een beetje waar ik op doelde in mijn vorige post. Op die manier zou je toch kunnen profiteren mocht de koers alsnog in de juiste richting uitbreken maar loop je minder risico omdat je een deel van je positie al hebt afgewikkeld.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
5 years 3 months ago #7805 by Tim144
Replied by Tim144 on topic Exit, maar dan wel de slimste...
PSar (parabolic SAR). Loopt mee met de prijs.

Stop als PSAR geraakt wordt.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.288 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2018, All Rights Reserved

Forexinfo.nl