Topic-icon S7ven's MA crossover systeem

More
6 years 9 months ago #6719 by S7ven
S7ven's MA crossover systeem was created by S7ven
Hallo allemaal,

In deze thread wil ik komende tijd mijn bevindingen delen in mijn zoektocht naar een systeem om mechanisch mee te gaan handelen op de FX markt. Ik hoop dat er mensen zullen zijn die mij van feedback kunnen voorzien. Hoe ik het nu voor ogen heb is dat ik end of day basis wil gaan traden op 5-10 valuta paren (meest liquide), liever 5 dan 10. Ik weet niet precies hoe de bewegingen heten het zijn niet echt swings en ook niet echt trends, maar ze worden in ieder geval mooi gepakt door een MA10-MA20 crossover. Ik heb geen doel wat betreft een winstpercentage of drawdown, het belangrijkste vind ik dat het systeem makkelijk doorgrondbaar moet zijn en robuust. Zolang het geen verlies draait is het goed, het gaat me er vooral om kennis te maken met het mechanisch traden.

Wat ik tot dusver heb gedaan is gekeken welke bewegingen ik wil pakken en daar heb ik een entry op bedacht, de MA10-MA20 crossover dus. Nu is het zo dat er een finke beweging tegen de trade in kan gaan plaatsvinden en die kan voor een flink verlies zorgen terwijl het reversal signaal van de crossover pas later komt, typerend voor het lagging karakter van MA's lijkt me. Nu heb ik de winst op een aantal trades over ongeveer 10 jaar op de EUR/USD uitgezet tegen de trades (blauwe lijn) en ook de beweging van de koers in tegengestelde richting van de trades heb ik geplot (rode lijn). Tijdens een winstgevende trade beweegt de koers dus een stuk minder tegen de trade in dan bij de verliesgevende trades, dit is iets wat ik ook had verwacht. Nu is het dus uit de grafiek vrij goed op te maken dat een plek voor een stoploss 0,2 (=200 pips) onder de entry zou moeten liggen. Dan mis ik weinig winstegvende trades en worden er een aantal grote verliezers eerder afgekapt.

(Ik had graag wat meer afbeeldingen bijgevoegd, maar dit lukt me niet)

Natuurlijk nog even getest of het klopt en de winst wordt groter, maar misschien wel belangrijker is dat de drawdowns kleiner worden en er een vloeiendere equity curve ontstaat. Dit is in ieder geval het eerste wat ik heb gevonden, waar ik nu naar ga kijken is de invloed van de richting van de MA's ten tijde van het entry signaal op de uiteindelijke afloop van de trade. Wanneer ik een short signaal krijg, maar de MA20 nog omhoogloopt dan lijkt het vaker een verlieslatende trade te worden dan een winstgevende.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 9 months ago #6720 by S7ven
Replied by S7ven on topic S7ven's MA crossover systeem
Ah balen, ik zie dat het misgegaan is met de afbeelding. Kan iemand me vertellen hoe ik afbeeldingen kan bijvoegen vanaf mijn eigen computer ipv online?

More
6 years 9 months ago #6721 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic S7ven's MA crossover systeem
Hallo s7ven,

Ik ben ook een tijdje met mechanisch traden bezig geweest maar mijn ervaringen zijn niet zo positief.
En 10/20 ema cross op verschillende valuta lijkt me ook niet echt gaan werken ik hoop dat je het ook gebacktest hebt. De ene valuta beweegt vaak ook anders als de andere.
Nadeel met eem MA cross is ook dat de drowndowns erg groot kunnen worden.

Ik ben uiteindelijk weer manual gaan traden mijn resultaten zijn gewoon beter.Bovendien heb ik een paar systemen die ik niet zelf kan programeren.
Waar ik mechanisch traden wel voor zou kunnen gebruiken is de juiste setup en daarna manual de trade gaan managen.

Hoe dan ook wens ik je veel s6 en hoop dat het jou wel beter gaat bevallen.

Henk

More
6 years 9 months ago #6723 by Jelle
Replied by Jelle on topic S7ven's MA crossover systeem
Goeie post S7ven!

Even over het toevoegen van een afbeelding, dat kan door te klikken op 'Reply' (ipv quick reply) en dan onderaan het scherm te klikken op 'Kies afbeelding als bijlage'. (Max grootte voor afbeeldingen is 800x800 en 150 kb).

Succes! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
6 years 9 months ago #6726 by S7ven
Replied by S7ven on topic S7ven's MA crossover systeem
Ah het is gelukt met de plaatjes, bedankt Jelle.

Hier onder is het resultaat van de cumulatieve winst tegen het aantal trades weergegeven met een simpel MA10-MA20 crossover systeem.

De eerste verbetering die ik wilde aan brengen is een stoploss omdat ik vermoedde dat als de koers tegen de trade in loopt het resultaat vaak ook minder/verleisgevend zal zijn. Ik verwachte dus een correlatie tussen de beweging van de koers tegen de trade in en het uiteindelijke resultaat van de trade. In onderstaande grafiek is per trade het resultaat te zien (blauwe lijn) en de beweging van de koers tegen de trade in (rode lijn). Die correlatie blijkt er dus inderdaad te zijn en zoals je ziet zijn de trades verliesgevender naar mate de koers meer tegen de trade in beweegt. Vanuit dit opzicht leek een stoploss 200 pips onder mijn entry wel een goede om eens mee te beginnen.

Met de stoploss toegevoegd wordt de equity curve ook mooier. De drawdowns (op de laatste na) zijn kleiner en het uiteindelijke resultaat is beter.

Ik ga nu kijken wat de invloed is van de richting van de MA's ten tijde van het entry signaal op het uiteindelijke resultaat van de trade. Ik verwacht dat signalen die gegenereerd worden wanneer beide MA's eenzelfde kant op bewegen sterker zullen zijn. Zodra ik resultaten heb ik zal die hier posten.
Attachments:

More
6 years 9 months ago #6738 by Jelle
Replied by Jelle on topic S7ven's MA crossover systeem
De plaatjes zijn alvast hartstikke mooi S7ven! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.170 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl