Topic-icon Welk trading systeem??

More
6 years 3 months ago #7070 by Sergio
Welk trading systeem?? was created by Sergio
Hoi,

Ik ben vrij nieuw hier en ben mijn weg aan het zoeken in de forexwereld. Momenteel heb ik de twee Nederlandse boeken gelezen ben nu bezig met trading in the zone.
Stiekum probeer ik wat te handelen op plus500. Maaarrr....eigenlijk ben ik aan het gokken wat het gaat worden...ik heb dus nog geen systeem.
Het valt me erg zwaar om een systeem te vinden waar ik wat mee kan...hopelijk kunnen jullie mij verder op weg helpen.

Wat zijn mijn mogelijkheden:

Ik kan in de ochtend positites openen....voor 08.00 uur...of na 18.00 uur. Overdag kan ik wel wat controleren maar kan niet veel doen. (functie is rij-instructeur)
Trendtrading is wat moeilijk voor mij omdat ik niet graag verlies (hahaha...wie wel?)
en denk dus meer aan range trading of fibonaci.
Mijn startbuget is niet heel groot en wil stap voor stap de ontwikkeling door.

Mijn probleem is dat ik geen duidelijke omschrijving heb hoe ik het systeem kan samenstellen en kan uitvoeren.

Jullie hulp zou mij erg welkom zijn ipv het internet afstropen en allerlei louche artikelen te gaan lezen met de meest uiteenlopende resultaten.

Alvast bedankt.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #7072 by Jelle
Replied by Jelle on topic Welk trading systeem??
Gezien je werk zou ik in ieder geval geen strategie kiezen waarbij je soms overdag toch zou moeten/willen ingrijpen. Je zult dan waarschijnlijk vrij onrustig en gehaast zijn, wat geen goed uitgangspunt is.

Je zou een systeem kunnen kiezen waarbij je trading horizon een dag, een paar dagen of maximaal een week is (gegeven je aversie tegen trendtrading, hehe). Vergeet niet om grafieken te gebruiken met verschillende time frames, zodat je een goed overzicht krijgt van de markt beweging.

Misschien moet je eens kijken naar simpele systemen die werken met support/resistance doelen. Ook grafiek patronen zijn mogelijk interessant voor je als het gaat om een trading horizon van een paar dagen.

Om het gok element te verminderen: probeer duidelijke condities te formuleren waaronder je de trade opent/sluit en stap echt alleen in als aan die condities is voldaan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes in ieder geval!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
6 years 3 months ago #7073 by Sergio
Replied by Sergio on topic Welk trading systeem??
Hoi Jelle,

Bedankt voor je reactie. Ik ben naarstig op zoek naar een leuk systeem voor mij vanwaaruit ik kan gaan beginnen. Hier op de site staan wat gegevens voor het opstellen van een systeem.
Momenteel zoek ik de entrymogelijkheden....welke ik schijnbaar niet kan vinden. Elke keer als ik wat wil gaan traden blijft het een gok voor mij. Ik heb dus geen regels waarom ik een trade open.....en die wil k toch graag hebben. Wellicht heb je een naam van een systeem voor me zodat ik me kan gaan inlezen.

Thx

More
6 years 3 months ago #7074 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Welk trading systeem??
forex-strategies-revealed.com/intro

wie weet heb je hier wat aan.

s6

More
6 years 2 months ago #7077 by Power
Replied by Power on topic Welk trading systeem??
Hey Sergio,

Zelf ben ik ook een beginnende Forex trader en trade nu ongeveer 84 dagen live.
Ik heb een account bij markets en gebruikt de metatrader.

FF kort mijn verhaaltje: (lijkt me wel leuk :) )
Toen ik hoorde van forex had ik meteen een oefenaccount aangemaakt en begonnen.
Nou het ging heel snel in een paar dagen 15% winst en enkele dagen er na 30% verlies.
Maar goed het kwam er op neer, ik had nog geen idee wat ik aan het doen was.

Maar in mijn opwelling en goede moed maar een live account aangemaakt.
En binnen no time mijn inleg verloren.. tja helaas maar dat is het risico.
Vanaf dat moment ben ik me er meer in gaan verdiepen en me fouten gaan inzien.
Ik heb het boek "Forex voor ambitieuze beginners" besteld.
En dit heeft me van veel basis informatie voorzien.

Laatste week gaat het weer aardig.
Dit komt doordat ik mezelf een doel heb gesteld.
En voorwaarden om mijn winst of verlies te nemen.
Ik denk persoonlijk dat iedereen zijn eigen tactiek / techniek ontwikkelt om te traden.

Zelf hou ik de economische kalender in de gaten: (wat invloed kan hebben op de koers)
www.markets.com/nl/news/economic-calendar.html

En heb ik de volgende strategie ingesteld in me metatrader:
forex-strategies-revealed.com/trading-strategy-eurusd

Tevens handel ik nu alleen in de valuta EURUSD.
Voordeel hiervan is dat ik de koers redelijk ken en zo een beter gevoel heb bij mijn trades.

Ik zou eerst een tijdje op een oefenaccount je strategy gaan testen en kijken of die iets voor jou is.
Het kan best zijn dat een strategy van iemand anders niks voor jou is.

Persoonlijk vind ik dat het traders programma je ook moet liggen.
Zelf ben ik begonnen met de webtrader van "markets".
Maar dit vond ik helaas niks.

Nu ik de metatrader gebruik, heb ik naar mijn idee meer inzicht in wat de koers doet.
En zijn er veel meer opties die je kan gebruiken.
Hierdoor heb ik een beter gevoel als ik een positie open en weer sluit.

More
6 years 2 months ago #7086 by Sergio
Replied by Sergio on topic Welk trading systeem??
Hoi....iedereen die gereageerd heeft...mijn dank...ik kan weer wat verder met de studie. Momenteel ben ik me aan het inlezen op diverse stragegiën. Het valt me wel lastig omdat ik eigenlijk een systeem zoek waarbij ik overdag niks hoef te doen...in de ochtend en avond kan ik mij er wel aan wijden....ivm mijn beroep.

Hopelijk schijnt er nog ergens een lichtje.... :)

Greetzz

Sergio

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.543 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl