Topic-icon scalping strategie

• trader01
  • trader01's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 9 months ago #8507 by trader01
scalping strategie was created by trader01
Hey traders!

Ik kwam deze scalping strategie tegen op youtube:

Hoe denken jullie erover? ik heb de strategie iets aangepast door er een rsi (7) bij te gebruiken om zo het moment van sluiten makkelijker te maken.

Heb nu een paar winnende trades op me demo account. :laugh:
iemand tips,tricks,ideeen,opmerkingen?

Mvg Rik

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 9 months ago #8515 by Power
Replied by Power on topic scalping strategie
Scalpen kan leuk zijn, maar als je het goed wilt doen heb je een krappe spread nodig.
Wanneer deze te groot is dan word het niks.
Tevens moet je vaak veel uren achter je computer te zitten om te traden.
Uiteindelijk zou je eens moeten backtesten of deze strategie echt goed werkt?

More
4 years 3 months ago #9133 by rlanger
Replied by rlanger on topic scalping strategie
Hallo Rik,

Een interessante strategie. Heb je hier inmiddels al meer ervaring mee opgedaan?

Heb er een aantal trades meegewerkt en ondanks dat ik in sommige gevallen te vroeg werd uitgestopt (stop stond erg krap) blijkt de strategie in de meeste gevallen wel te kloppen.

Ben benieuwd naar jou verdere ervaringen.

Groeten,
René

• trader01
  • trader01's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 3 months ago #9134 by trader01
Replied by trader01 on topic scalping strategie
Hoi rené

Ik heb ondertussen 10x meer ervaring in forex en ik heb het opgemerkt dat je goed moet weten hoe prijs bepaalt word. Voorbeeld: beginende traders kijken alleen naar pairs. Neem minor eurjpy: je kan niet echt uitgaan van deze analyse aangezien er nog veel meer euro en jpy paren zijn die ook invloed hebben op de eurjpy koers. Dus als eurjpy bij resistance is en eurusd bij support dan zal eurjpy waarschijnlijk door zn resistance breken. Om deze puzzel op te lossen gebruik daarvoor currency indexes. Succes en voor verdere vragen hoor ik het graag.

Mvg Rik

More
4 years 3 months ago #9135 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic scalping strategie
trader01 schrijft:

Hoi rené

Ik heb ondertussen 10x meer ervaring in forex en ik heb het opgemerkt dat je goed moet weten hoe prijs bepaalt word. Voorbeeld: beginende traders kijken alleen naar pairs. Neem minor eurjpy: je kan niet echt uitgaan van deze analyse aangezien er nog veel meer euro en jpy paren zijn die ook invloed hebben op de eurjpy koers. Dus als eurjpy bij resistance is en eurusd bij support dan zal eurjpy waarschijnlijk door zn resistance breken. Om deze puzzel op te lossen gebruik daarvoor currency indexes. Succes en voor verdere vragen hoor ik het graag.

Mvg Rik

In dit voorbeeld zou het alleen werken als de euro de koers bepaald van de eurusd en de eurjpy. Als de eurusd bij een keysupport is en de eurjpy bij een résistance is, kan het prima zijn dat de eurJpY daalt en de Eurusd stijgt. De dollar is de Yen namelijk niet.

Wat je wel soms ziet is dat 1 munt een aantal dagen flink aan het koersen is. Dat zie je bij de dollar wel is.

Maar er vanuit gaan dat je bij een eurjpy trade naar de eurusd moet kijken is echt niet nodig.GBPUSD daalt nu bijvoorbeeld, terwijl de GBPAUD stijgt. Allebei de pond.

Mijn advies is gewoon traden per paar wat je ziet en niet wat je denkt. Correlatie lekker buiten beschouwing laten.

Price action day trading

More
4 years 3 months ago #9136 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic scalping strategie
Hallo Rik,

Dit is een eenvoudige trendstrategie. En dat is een plus bij scalpen.

Het komt er op neer dat bij een trend gekocht wordt bij een daling van de markt van 30 % of meer.

Deze strategie gaat waarschijnlijk geen geld op leveren als de markt vlak is, Het zal dus de kunst zijn om te weten wanneer de markt trend.

More
4 years 3 months ago #9137 by Power
Replied by Power on topic scalping strategie
Belangerijkste bij het Scalpen is een strakke spread en een kleine take profit.
Daarna moet je uren achter je beeldscherm zitten en veel winnende trades doen.
Tevens zou je moet kijken waar leg je je stop loss neer en hoeveel winners heb je nodig in verhouding om 1 loser te dekken.

Naar mijn idee is het daarna een simpele tactiek hebben en heb je veel oefening nodig om je geest zo te zetten dat je snelle beslissing kan maken.
Hoe vaker je scalpt hoe beter je zou kunnen worden.

Maar ik zou dan eerst op een demo account voor 1 of 2 maand gaan oefenen en kijken of je het volhoud en wat de resultaten zijn.
Wanneer je live gaat, kan het anders uitpakken omdat het dan om echt geld gaat :).

Maar scalpen lijkt mij zelf ook wel leuk.
Helaas heb ik hier te weinig tijd voor overdag.

More
3 years 7 months ago #9783 by allegandro
Replied by allegandro on topic scalping strategie
Dat de spread tight moet zijn en de broker je order zeer snel moet kunnen uitvoeren lijkt me een eerste vereiste.

Maar ik denk dat ook de hoeveelheid waar mee je instapt belangrijk is.

Als je met 0,01 instapt dan moet je tientallen scalps per dag uitvoeren om een paar euro te verdienen. Echter heb je het vermogen om een positie van 10 in te stappen dan heb je maar 1-2 goede trades per dag nodig. Omdat deze per trade veel meer opleveren.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.175 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl