Topic-icon Simpele benadering van de London open stratgie

• Mies
  • Mies's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 7 months ago #8930 by Mies
De afgelopen 4 weken heb ik de meest eenvoudige variant van de London open getest, ik heb er een simpel setje regels aan gehangen en gewoon maar eens geprobeerd, uiteraard heb ik een log bijgehouden en die wil ik met jullie delen, ik ben een beginner en dus nog flink zoekende. Deze test was meer om in ieder geval maar een begin te maken en vanuit hier verder te kunnen schaven aan een betere strategie... Je moet ergens beginnen niet waar? ;)

Opmerkingen en suggesties zijn uiteraard meer dan welkom.

London open strategy test.
Timeframe 1 Hr candlesticks
Plaats een buy order 10 pips boven en een sell order 5 pips onder de 8:00 AM candle (incl staartjes) direct na het sluiten van die candle, dus om 9:00 uur in de morgen.
Zodra één van de orders geraakt wordt, wordt de niet geactiveerde order direct gecancelled

Plaats stop; Wanneer de sell order wordt geraakt plaats stop 5 pips boven de 8:00 AM candle en als de buy order wordt geraakt op de low van de 8:00 AM candle ook weer incl. de staart van de candle.
Target; Altijd 50 pips tenzij de stoploss verder weg staat dan 50 pips dan nemen we een target die even groot is als het risico.

Al de target of stop niet wordt gehaald de volgende morgen om 8:00 AM sluiten ongeacht winst of verlies, of op vrijdag avond om 22:00 sluiten voor dat de markt sluit.
Inleg is steeds €10,- en 1 pip is ongeveer €0,19 waard
Door het hefboom effect van 1:200 is de onderliggende waarde van de inzet €2000,-

Week 14, EUR/USD 30 Maart t/m 3 April
Dag 1: +50 pips
Dag 2: -21 pips
Dag 3: -38 pips
Dag 4: +50 pips
Dag 5: +50 pips
Totaal +91 pips = +€17.29

Week 15, EUR/USD 6 April t/m 10 April
Dag 1: -34 pips
Dag 2: +50 pips
Dag 3: +50 pips
Dag 4: +50 pips
Dag 5: +6 pips Vrijdagavond handmatig gesloten om 22:00
Totaal +122 pips =+€23,18

Week 16, EUR/USD 13 April t/m 17 April