Topic-icon Simpele benadering van de London open stratgie

• Mies
  • Mies's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 7 months ago #8930 by Mies
De afgelopen 4 weken heb ik de meest eenvoudige variant van de London open getest, ik heb er een simpel setje regels aan gehangen en gewoon maar eens geprobeerd, uiteraard heb ik een log bijgehouden en die wil ik met jullie delen, ik ben een beginner en dus nog flink zoekende. Deze test was meer om in ieder geval maar een begin te maken en vanuit hier verder te kunnen schaven aan een betere strategie... Je moet ergens beginnen niet waar? ;)

Opmerkingen en suggesties zijn uiteraard meer dan welkom.

London open strategy test.
Timeframe 1 Hr candlesticks
Plaats een buy order 10 pips boven en een sell order 5 pips onder de 8:00 AM candle (incl staartjes) direct na het sluiten van die candle, dus om 9:00 uur in de morgen.
Zodra één van de orders geraakt wordt, wordt de niet geactiveerde order direct gecancelled

Plaats stop; Wanneer de sell order wordt geraakt plaats stop 5 pips boven de 8:00 AM candle en als de buy order wordt geraakt op de low van de 8:00 AM candle ook weer incl. de staart van de candle.
Target; Altijd 50 pips tenzij de stoploss verder weg staat dan 50 pips dan nemen we een target die even groot is als het risico.

Al de target of stop niet wordt gehaald de volgende morgen om 8:00 AM sluiten ongeacht winst of verlies, of op vrijdag avond om 22:00 sluiten voor dat de markt sluit.
Inleg is steeds €10,- en 1 pip is ongeveer €0,19 waard
Door het hefboom effect van 1:200 is de onderliggende waarde van de inzet €2000,-

Week 14, EUR/USD 30 Maart t/m 3 April
Dag 1: +50 pips
Dag 2: -21 pips
Dag 3: -38 pips
Dag 4: +50 pips
Dag 5: +50 pips
Totaal +91 pips = +€17.29

Week 15, EUR/USD 6 April t/m 10 April
Dag 1: -34 pips
Dag 2: +50 pips
Dag 3: +50 pips
Dag 4: +50 pips
Dag 5: +6 pips Vrijdagavond handmatig gesloten om 22:00
Totaal +122 pips =+€23,18

Week 16, EUR/USD 13 April t/m 17 April
Dag 1: -8 pips (Doel niet geraakt =volgende morgen 8:00 AM gesloten)
Dag 2: +50 pips
Dag 3: -54 pips
Dag 4: +68 pips
Dag 5: -66 pips
Totaal -10 pips= -€1,90

Week 17, EUR/USD 20 April t/m 24 April
Dag 1: +50 pips
Dag 2: -56 pips
Dag 3: -62 pips
Dag 4: -39 pips
Dag 5: -21 pips (target niet gehaald vrijdag avond 22:00 gesloten)
Totaal -128 pips= - €24,32

Totaal 4 weken +75 pips= +€14,25

Alles bij elkaar een hoop werk voor 75 pips dus... lol

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 7 months ago #8931 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Simpele benadering van de London open stratgie
Dat is geen strategie, dat is gokken. De opening van London Session is zeer goed te gebruiken bij handel, maar dan moet je er ook nog een beetje common sense aan toevoegen.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

• Mies
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 7 months ago #8932 by Mies
Helemaal mee eens Semper, na de eerste twee weken dacht ik best van goh... dit gaat best aardig, gaande weg kwamen er echter situaties waarbij ik aan de grafieken van te voren al zag dat dit niet ging werken, maar ik had mij voorgenomen de vier weken in ieder geval vol te maken.

Dit systeem kijkt nergens naar... het lezen van de grafieken en rekening houden met de huidige situatie van de markt komen totaal niet aan bod... Alleen maar simpel op een vast moment van de dag een willekeurige positie openen, dwars door belangrijke nieuws momenten heen ook, overal lak aan.

Maar ik heb mijn doel wel bereikt, ik heb geleerd, en die vier weken zie ik als een test. Ik heb jou ergens horen zeggen dat je ooit een EA hebt gemaakt die willekeurige posities opende en dat je uiteindelijk op nul uitkwam, en hoe meer techniek je toevoegde des te slechter ging het... Zoiets is dit ook, dit systeem is zo statisch dat je er makkelijk een EA voor zou kunnen bouwen, en het zou dus bij voorbaat gedoemd zijn te mislukken

Ik ben overigens een fanatieke volger van jouw Pandora's box ;)

Vond het gewoon leuk om mijn bevindingen te delen haha

We leren rustig verder...

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 7 months ago #8933 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Simpele benadering van de London open stratgie
Dat was mijn Random Robot. Erg leuk. Hoe "slimmer" het ding werd, hoe groter de verliezen. Deze toonde vooral aan dat de magische waarheden en dogma's die her en der aan indicators worden toegekend, dus vooral heel veel flauwekul zijn.

Dat soort experimenten, net als het bouwen van EA's, is een vreselijk leuke manier om forex te leren doorgronden. Net als het doorrekenen van strategieën die her en der aangeboden worden.

Het enige en grote gevaar dat in kant-en-klare strategieën schuilt, is dat mensen er (valse) hoop aan ontlenen.

Terug naar de London Session en Tokio Session: ze vormen elke dag een geweldig ijkpunt voor de dagtrend. Met name op de USDJPY. Met je kop erbij kun je daar elke dag makkelijk 10 pips r:r uithalen.

• Mies
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 7 months ago #8934 by Mies
Ja precies, Het viel mij vooral op dat er aan het begin van de dag ook meestal een hoog of laag van de dag wordt bepaald en er vanaf dat punt dus ook een dagtrend in de grafiek zichtbaar wordt. Dit zag ik niet in voor deze test terwijl het de hele tijd al voor mijn neus stond. Deze stratgie is op zich dus vrij waardeloos maar heeft mij wel een behoorlijk leer moment opgeleverd. In eerste instantie dacht ik ik kan het ook gewoon backtesten op de bestaande data maar dat is toch anders dan dat je echt iedere dag opnieuw de verse grafieken voor je ziet en het sentiment van de markt meekrijgt.

Ik zal me de komende weken eens meer verdiepen in de USD/JPY en dan vooral tussen 8:00 en 14:00 (zoals je in Pandora's Box aangaf) Tot nu toe heb ik de focus vooral op de EUR/USD gehad

Nu alleen nog een paar criteria zoeken waar mijn entry en exit voorwaarden aan moeten voldoen.

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 7 months ago #8935 by SemperAugustus
Mies schrijft:

Nu alleen nog een paar criteria zoeken waar mijn entry en exit voorwaarden aan moeten voldoen.

Die komen vanzelf aan de orde in Pandora's box.

• Mies
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 7 months ago #8936 by Mies
SemperAugustus schrijft:

Die komen vanzelf aan de orde in Pandora's box.

Vind ik leuk :)

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.176 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl