Topic-icon PFT strategie (pressure-fail-trade)

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar Topic Author
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 7 months ago #10131 by Lotsofjazz
PFT strategie (pressure-fail-trade) was created by Lotsofjazz
Hoi allemaal,

Sinds een week of twee een nieuwe strategie geleerd van Omar Elhtouki van Forex Mentor Pro, ik heb het al een paar keer genoemd afgelopen week in mijn blog, maar hier wat meer uitleg.

Op zich is het niets nieuws en zullen vele dit herkennen, maar het geeft mij wat meer houvast om trades wel of niet te openen, het is bovendien heel simpel met twee of drie candles te bepalen. Je hebt geen indicatoren nodig, werkt met ondersteuning en weerstand die met lijnen op de kaart te bepalen zijn.

PFT staat voor Pressure, Fail, Trade... en is in principe een manier om een reversal te bepalen, zoals je misschien al gemerkt hebt trade ik veel op reversals, en was dit een welkome aanvulling op mijn manier van traden. Het werkt op alle timeframes, maar het beste op de 1H en hoger, ikzelf trade hiermee de 4H en de daily. Het maakt ook niet uit met welk instrument, deze strategie was oorspronkelijk voor handelen op goud, maar werkt ook op bv Olie en Indexen. Ik gebruik hem op de forex.. als er maar beweging zit in de prijs dan werkt het goed.

Pressure:
- Bepaal levels van support/resistance, dit kunnen horizontale lijnen zijn, trend lijnen, en in mijn geval ook nog de 200 ema en 55 ema
- Wacht tot de prijs een s/r level nadert en wat deze daar doet, het beste is als de prijs een stukje door de s/r breekt en daarna weer terug valt er net onder, maar een aanraking gevolgd door een een scherpe terugval/opvering, met een grote schaduw (pin) is ook goed. Dit is de PRESSURE candle.
- Het werkt ook met break outs, als na een break out een pullback plaats vindt en het gebroken s/r level 'retest' dan is de retest candle de pressure candle.. Dit gebeurd echt heel vaak.

Fail
- De pressure candle wordt gevolgd door een ENGULFING reversal candle waarbij de body dus groter is dan de body van de pressure candle.
- Voordat de ENGULFING candle komt zou een doji in het midden ook nog zijn toegestaan, dit is dan nog steeds een PFT setup, maar dan met 3 candles.
- In geval van een retest na een break out is de Engulfing candle de CONFORMATIE dat de break hoogst waarschijnlijk stand houdt en verder gaat in de richting van de breakout.

Trade
- Als de PF Candle zich heeft geformeerd, enter op close van de engulfing fail candle in de richting van de reversal.
- Take profit op volgende sterke levels van support en resistance.
- Stop boven of onder de high/low van de pressure candle of andere logische plek aan de andere kant van het s/r level.

Aandachtspunten:
- Omdat deze setup vaker wel dan niet werkt is een risk reward van iets minder dan 1:1 nog acceptabel.
- Het bepalen van sterke s/r levels voordat de pressure candles zich aandienen is belangrijk, en wellicht het moeilijkste van deze strategie.
- Niet elke engulfing candle is een PFT setup, neem alleen engulfing candles als reactie op sterke s/r levels.
- Als de engulfing candle meerdere s/r levels breekt, wordt de kans groter dat de setup gaat werken
- PFT setups hebben een grotere kans van slagen als ook andere elementen de setup ondersteunen, b.v trade is in de richting van de main trend, Nieuws en fundamentals ondersteunen de trade; s/r level komt samen met andere lijnen zoals ema's, trendlijnen, fibonaci's enz.

Plaatjes zeggen veel meer, daarom hieronder een paar screenshots van afgelopen week, met geel gemarkeerd de PFT setups

Op de 4H USDJPY zou deze strategie perfect hebben gewerkt de afgelopen weken!
The following user(s) said Thank You: kbj

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Marcel-van-Vliet
  • Marcel-van-Vliet's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
3 years 7 months ago #10134 by Marcel-van-Vliet
Replied by Marcel-van-Vliet on topic PFT strategie (pressure-fail-trade)
Leuk en simpel. Wellicht is het een optie om de S/R levels uit te breiden met Fibonacci levels, pivot points, 'round numbers' en trendlijnen e.d.
Ik noem deze verzameling sleutelgebieden.
Een manier die ik vaak gebruik on de sleutelgebieden te bepalen is door even te schakelen naar een lijngrafiek (op de close) dan zie je precies waar en hoeveel keer je sleutelgebied geraakt is.
The following user(s) said Thank You: Lotsofjazz

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.228 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl