Topic-icon Gaat de Libische revolutie lukken of niet?

More
8 years 9 months ago #2169 by Jelle
Een ding is duidelijk: de situatie in Libië is van invloed op de forex. Het nieuwsartikel van vandaag gaat over de vlucht in veilige valuta vanwege de toenemende escalatie in Libië.

De euro is al flink gedaald sinds de Libische overheid gisteren straaljagers en tanks op de bevolking afstuurde, net als de pond en de Australische dollar.

Daarom de vraag: Gaat de Libische revolutie lukken of niet?

Ben wel benieuwd hoe andere forex traders hierover denken, het is immers van invloed op de valuta koersen! B)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago #2171 by Representative
Replied by Representative on topic Gaat de Libische revolutie lukken of niet?
Het is sowieso mooi om te zien dat er opeens heel veel landen gaan protesteren :) Of het er uiteindelijk beter van wordt is de vraag maar het is wel een goede ontwikkeling at the moment.

Ik denk dat de revolutie in Libië wel gaat lukken omdat, van wat ik heb gehoord, er heel veel belangrijke mensen daar Qadhafi in de steek laten!

More
8 years 9 months ago - 8 years 9 months ago #2172 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Gaat de Libische revolutie lukken of niet?

De euro is al flink gedaald sinds de Libische overheid gisteren straaljagers en tanks op de bevolking afstuurde, net als de pond en de Australische dollar.
quote]

Zei hij terwijl de Euro weer de lucht in schiet! ;-) Ik hoop dat de mensen in het land zelf een beetje meekrijgen wat er gebeurt bij de ambassadeurs en het leger zodat ze de moed hebben om door te gaan, want Khadaffi kan dit nooit lang volhouden. Maar als er tanks en straaljagers op mij af zouden komen zou ik denk ik ook weer naar huis gaan! :blink:

More
8 years 9 months ago #2174 by Paul
hey,

Ik denk dat de Libische revolutie wel gaat slagen. Aangezien het in Egypte en Tunesie ook is gelukt, versterkt dat alleen maar het idee dat ze daadwerkelijk kans maken. Gelukkig kennen wij dergelijke situaties niet, maar ik kan me heel goed voorstellen dat deze mensen zelfs met risico voor hun leven in opstand komen. Leven zonder vrijheid is geen leven zeggen ze weleens..

Met betrekking tot de forex markt is het wel een interessant gebeuren. Dat dit lijdt tot risk aversion op dit moment mag duidelijk zijn. In hoeverre het lang invloed blijft houden is wel iets wat ik me afvraag. Pak EUR/USD bijvoorbeeld. Veel positieve economische cijfers voor de Eurozone en tevens suggesties m.b.t. een renteverhoging. Toch eerst maar die doorbraak zien van de huidige range. :)

More
8 years 9 months ago #2177 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Gaat de Libische revolutie lukken of niet?
Die doorbraak komt er denk ik wel. Die down move van 150 pips is alweer compleet teniet gedaan.
Het zelfde geld voor Libie, die revolutie komt er wel..en hoe meer tegenstand het huidige regime bied, om harde de rebellerende mensen er tegen in gaan. actie is reactie!

More
8 years 9 months ago #2180 by Jelle
Replied by Jelle on topic Gaat de Libische revolutie lukken of niet?

. In hoeverre het lang invloed blijft houden is wel iets wat ik me afvraag[/quot]

Dat is inderdaad een goed punt. Hoe lang blijven dit soort onrusten van invloed? Stel dat ze nog een week of een paar weken door protesteren in Libie, dan raken we er op een gegeven moment aan gewend en dan zijn de effecten verwerkt in de prijs zou je zeggen (overigens is Libie wel weer iets anders dan Egypte, vooral vanwege de grote olie reserves).

Maar stel dat de Libische revolute ook de onrusten in het Midden-Oosten een verse impuls geeft, waardoor ook in Koeweit (al onrustig) Iran (onrustig) Irak (onrustig) en Saudi Arabie (geen piep van gehoord) ook niet te stoppen massa's betogers de straat op gaan, waardoor zo ongeveer het hele Midden-Oosten een jaar van chaos tegemoet gaat.

Hoe zal het dan gaan met de olie prijs? En met het mondiale economische herstel? Ik bedoel niet te doemdenken (het is op de langere termijn juist een hele positieve ontwikkeling denk ik) maar de gevolgen van deze opstanden zouden veel dieper kunnen gaan als de heftigheid van de Libische opstanden zou overslaan naar meer olie landen.

More
8 years 9 months ago #2181 by Jonkie76
Investeren in olie dus.. wordt je vaatje lekker veel waard ;-)

More
8 years 9 months ago #2184 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Gaat de Libische revolutie lukken of niet?
Mwah....

Ben er allemaal nog niet zo gerust op. Straks zit daar één groot fundamenteel islamitisch blok en betalen we $300 voor een vaatje olie...

Wanneer het allemaal democratisch wordt is het prima en ieder zijn geloof, maar eerlijk gezegd heb ik meer het idee dat de problemen straks alleen maar groter worden.

Maar da's weer een ander vaatje :P

More
8 years 9 months ago #2187 by Jelle
Goed punt Seasalt.

De hoop is natuurlijk dat de moslims in de landen die de dictatuur van zich hebben afgeschud uit een ander vaatje gaan tappen (pun intended) en als dat inderdaad zo blijkt te zijn -zoals bijvoorbeeld de Egyptische Muslim Brotherhood belooft- dan zou het Midden Oosten een grote stap voorwaarts zetten, maar vooralsnog is het maar de vraag hoe democratisch moslim groeperingen blijven als ze de verkiezingen verliezen, waardoor vrouwen ongesluierd over straat mogen, alcohol mag worden verkocht, westerse muziek mag worden gedraaid etc.

Feit is in ieder geval dat voor het eerst sinds het einde van de koloniale tijd verschillende landen uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika weer een kans hebben op echte vrijheid. Het kan een mooi jaar worden.

More
8 years 9 months ago - 8 years 9 months ago #2189 by Jonkie76
Ik zat ff te niksen... dus toen maar wat nuttigs gedaan B)

File Attachment:

File Attachment:

More
8 years 9 months ago #2190 by Jelle
@ Jonkie,

hehe ,hoe heb je dat nou weer gedaan!?

Libie: in progress.......lol :)

More
8 years 9 months ago #2191 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Gaat de Libische revolutie lukken of niet?
Belgie: no Operating System detected, BRILJANT ;-)

More
8 years 9 months ago #2196 by Jonkie76
Ere wie ere toekomt, maar het idee kreeg ik toen ik een mailtje kreeg avn een collega waar ze 5 landjes hadden opgesomd met progressbar en tekst..
Dus ik denk, dat kan beter..

Dus toen heb ik screenshots gemaakt van allelei windows schermen en knoppen en ben ik aan de paintshop gegaan.. met dit als resultaat..

heb uhm nu ook iets verder aangepast.. met keuzemenuutje erbij..zodat je een volgend landje kan kiezen..hehe B)

More
8 years 9 months ago #2254 by Jelle
Lijkt erop dat de Libische revolutie zich richting een full blown burgeroorlog aan het ontwikkelen is. Rebellen die ineens anti aircraft geschut moeten bemannen, tanks in de straten van Brega, dit zou nog wel eens een tijdje kunnen gaan duren...

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.455 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl