Topic-icon Poll: Wie volgt DSK op als directeur van het IMF?

More
8 years 5 months ago #2855 by Jelle
Nu Dominique Strauss-Kan (DSK) heeft aangegeven per direct op te stappen ( wie zat er het dichtst bij raden wanneer DSK zou vertrekken ) is de stoelendans om zijn opvolging in alle hevigheid los gebarsten.

Daarom de vraag: Wie gaat DSK opvolgen?

Christine Lagarde, de franse minister van financien, wordt veel genoemd, net als voormalige Britse premier Gordon Brown. Ook de Zuid-Afrikaan Trevor Manuel, hoofd van Zuid-Afrika's National Planning commission is in the picture, maar traditioneel is de IMF directeur een Europeaan; althans, tot nu toe.

Andere namen die circuleren zijn die van voormalige U.K. Chancellor of the Exchequer Alistair Darling, Bank of Canada Gouverneur Mark Carney en Kemal Dervis, voormalig Turkse minister van economische zaken.

Poll: Wie volgt DSK op?

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 5 months ago #2857 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Poll: Wie volgt DSK op als directeur van het IMF?
Ik ga voor Jelle....

More
8 years 5 months ago #2861 by Jelle
Ben ik hier gewoon de dark horse voor het opvolgen van DSK!

En ik ben inderdaad een blanke man uit Europa met enig verstand van financien, dus waarom ook niet? :)

More
8 years 5 months ago #2864 by Jonkie76
Oei, ik ken de namen uit de financiele werld niet zo goed, maar ik hoopwel dat het iemand uit europa is ..maar geen fransman meer..
Trcihet was Frans, en Straus-Kahn was Frans..wordt tijd denk ik voor gedegen Duitse of Hollandse No-Nonse aanpak.

More
8 years 5 months ago #2870 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Poll: Wie volgt DSK op als directeur van het IMF?
Hmmmm.....

Jelle, woon jij ook niet in Frankrijk?

• henkg
  • henkg's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • De kunst van het traden maakt je sterker
More
8 years 5 months ago #2871 by henkg
Tja, dat is nou de reden waarom ik een tijdje niet op het forum ben geweest: zat in een New Yorkse cel met DSK de overdracht te regelen. Best veel werk hoor, baas van IMF worden, maar ja de plicht roept hè.
Helaas hebben vrouw en kinderen mij fijntjes gewezen op mijn plicht alhier en heb ik daarom mevrouw Lagarde naar voren geschoven. Die wordt het dus. Trichet neemt tijdelijk haar ministerie over.
Hebben we nog vragen? ;)

More
8 years 5 months ago #2872 by Jules-v-H

More
8 years 5 months ago #2878 by Jelle

:laugh: :laugh: :laugh:

+1

Ik dacht al, waar is die Henk toch? Maar hier kunnen we wel begrip voor hebben, want zo'n IMF opvolging moet je toch even serieus regelen. hehe

• henkg
  • henkg's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • De kunst van het traden maakt je sterker
More
8 years 3 months ago #3141 by henkg
Poeh, 't was een hele toestand, maar ik heb het rond.
Deze link is for Forexinfo-eyes only. www.nu.nl/economie/2551633/christine-lagarde-wordt-nieuwe-leider-imf.html

Morgen kom ik met een persbericht.

More
8 years 3 months ago #3142 by Jelle
:laugh: :laugh: :laugh:

Vooral dat 'morgen kom ik met een persbericht' maakte het af. lol

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.208 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl