Topic-icon Forex enthousiasteling van het eerste uur

More
9 years 1 week ago #1168 by Jelle
Ik ben Jelle en al enige jaren bezig met forex trading. Ik heb ook online in opties en aandelen gehandeld -en nog wel- maar de valuta handel vind ik echt fascinerend, omdat het regio overschrijdend is. Belangrijk economisch nieuws dat effect heeft op verschillende belangrijke currencies, Azatische trading sessies die intra-day traders mogelijkheden kunnen bieden als de markten in Londen en Frankfurt openen, dat soort zaken.

Van origine ben ik meer een 'fundamentals' trader dan een technisch analist, alhoewel ik natuurlijk zoals iedere trader ook gebruik maak van grafieken en technische analyses (al was het maar omdat andere traders dat ook doen en de markt er dus door bewogen wordt).
Een tijd lang heb ik overigens juist heel fanatiek technische gehandeld, en me bekend gemaakt met alle belangrijke technische indicatoren, maar op den duur kwam ik er achter dat -voor mij althans- er niet zo heel veel meerwaarde zat in het gebruik van ingewikkelde technische analyses. De winst was niet groter, ik moest daarentegen juist meer moeite doen om niet al te veel vertrouwen in de signalen te hebben en niet zomaar in een trade stappen simpelweg omdat er een signaal was. Kortom, ik miste de 'common sense' benadering een beetje.

Tegenwoordig trade ik meestal vanuit een fundamenteel perspectief met een bevestiging vanuit technische analyse. Mijn beste trades blijken toch vaak de trades te zijn waarvan de duidelijkheid er vanaf spat. ;)

Ik ben benieuwd naar de methoden van andere forex traders om te kijken of ik mijn trading systeem verder kan aanscherpen en ook omdat ik het gewoon erg leuk vind om over forex traden te discussieren.

Dus wie weet tot ziens! B)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.519 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl