Topic-icon Howsberrywoof is de naam

• howsberrywoof
  • howsberrywoof's Avatar Topic Author
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 1 month ago - 8 years 1 month ago #3577 by howsberrywoof
Howsberrywoof is de naam was created by howsberrywoof
Hallo allemaal,

ik ben Eddie. Mijn nickname is howsberrywoof en vraag me niet hoe ik eraan kom, maar ik gebruik hem al jaren. Ik ben al een jaar of 15 geinteresseerd in de financiele wereld en dan met name aandelenmarkten en optiehandel. Ongeveer anderhalf jaar geleden kwam ik in aanraking met Forex en ben meteen gegrepen door dit boeiende fenomeen. Vrij snel daarna ben ik in aaraking gekomen met Forexnews.nl. Ik heb daar ook een aantal maanden rondgezworven over het Forum. Alleen door het opblazen van mijn account (goh wie heeft het niet meegemaakt?)en drukte op het werk ben ik er even uitgeweest. Twee maanden geleden begon het echter toch weer te kriebelen en heb een account geopend bij markets.com. Hier ben ik weer begonnen met traden echter volledig zonder plan. (goh daar is nog zo'n aha-erlebenis!) Mijn account is dus weer aardig geslonken. Nu ben ik (tijdelijk)gestopt met het handelen en ben ik voor mezelf een plan aan het schrijven. Ik lees erg veel op het moment en ben een Excelsheet in elkaar aan het zetten om alles in bij te houden. (als iemand al zo'n sheet heeft zou ik die graag ontvangen om inspiraties op te doen. Ik vind het veel gaver om zelf een sheet te bouwen dan er een te gebruiken die iemand anders al gemaakt heeft dus hij is echt alleen voor inspiratie!)

Zoals jullie in mijn avatar kunnen zien is mijnhobby golf. Mijn shutdown/ uitlaatklep is dus al bekend. :)

Ik hoop dat ik mezelf een beetje geintroduceerd heb en als er vragen zijn dan hoor ik het graag.

Howsberrywoof

"A Pip is a Pip, of course, of course, and no one can talk to a Pip of course"

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 1 month ago #3583 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Howsberrywoof is de naam
Welkom en veel succes alvast! :)

• Ultimate-strategy
  • Ultimate-strategy's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 1 month ago #3586 by Ultimate-strategy
Replied by Ultimate-strategy on topic Howsberrywoof is de naam
Welkom!

"Cut your losses and let your profits run"

More
8 years 1 month ago #3587 by Jelle
Replied by Jelle on topic Howsberrywoof is de naam
He Eddie, van harte welkom op het forum!

De old 'account blowup' hebben de meeste forex traders inderdaad wel eens meegemaakt in hun begin periode; het is toch een snelle en dynamische markt die soms makkelijker lijkt dan hij in werkelijkheid is. En het is natuurlijk ook een vallen en opstaan ding, net zoals met de meeste dingen waar je veel geld mee kunt verdienen :)

Dat excel sheet wat je aan het maken bent klinkt wel interessant overigens. Wat is het idee daarmee precies? Om een stoort stroomschema te hebben voor het opzetten van trades? Of meer om overzichtelijk bij te houden welke trades je hebt gedaan en wat hun uitkomsten zijn e.d., zodat je de data kunt gebruiken om informatie over je trading strategie grafisch te kunnen weergeven en nieuwe inzichten te verkrijgen?

In ieder geval veel succes en aarzel niet om vragen te stellen of zelf je kennis te delen met andere forex enthousiastelingen hier op het forum!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
8 years 1 month ago #3589 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Howsberrywoof is de naam
Welcome tot the club ;-)

Wellicht leuk om je bevindingen en de manier waarop je aan het traden bent geslagen bij te houden in een blog. (zie de subthread blogs)
Hierdoor kunnen anderen op het forum wellciht je voorzien van tips en truuks.

Lijkt ons ook leuk om te weten waarom je posities opent en sluit..
Ben je een technisch handelar of meer gericht op het nieuws?

groet,

Jonkie76

• howsberrywoof
  • howsberrywoof's Avatar Topic Author
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 1 month ago #3593 by howsberrywoof
Replied by howsberrywoof on topic Howsberrywoof is de naam
Hallo allemaal,

bedankt voor jullie warme bad! ik zal even een paar antwoorden proberen te geven op bovenstaande vragen:

Ik ben voornamelijk een technisch trader, hoewel ik het ook wel weer leuk vind om een gokje te wagen bij nieuws. Afgelopen vrijdag zat ik bijvoorbeeld goed bij de eur/usd en heb een leuke hoeveelheid pips opgepakt in korte tijd (72 in 3 kwartier tijd). Erg stressvol overigens want de koers slaat alle kanten op.....

Ik trade niet zo vaak als ik graag zou willen omdat ik gewoon net als veel mensen hier een fulltime baan heb, maar als het lukt zal ik een blog gaan bijhouden.

De excelsheet ben ik op dit moment aan het opzetten om een aantal mogelijkheden te combineren. Ik wil het gaan gebruiken als logboek. Wanneer heb ik een trade gedaan, tegen welke koers, wat was de winst/verlies en hierbij ook een kolom met commentaar om op te schrijven wat mijn gedachtes waren tijdens het openen van de trade. Het voordeel is dat je de resultaten inderdaad grafisch kunt weergeven. Bijvoorbeeld de groei of afname van de BR..... Zodra mijn eerste opzet klaar is zal ik het hier wel plaatsen. Ik ben geen supertalent inexcel dus formuletechnisch zullen er waarschijnlijk wel wat verbeteringen mogelijk zijn. tips en suggesties zijn uiteraard welkom.

Keep u updated!

Howsberrywoof

"A Pip is a Pip, of course, of course, and no one can talk to a Pip of course"

More
8 years 1 month ago #3595 by zeebaars
Replied by zeebaars on topic Howsberrywoof is de naam
Welkom en veel succes

accountcijfers kunnen niet liegen, mensen des te beter...

More
8 years 1 month ago #3597 by Jelle
Replied by Jelle on topic Howsberrywoof is de naam
Wel benieuwd naar die excelsheet Eddie, ben dol op grafiekjes! :)

En wat betreft het blog, dat is inderdaad een erg goed idee, vooral ook omdat het je veel feedback op kan leveren. Je hoeft natuurlijk ook niet iedere dag over je trades te bloggen; je kunt er ook een soort wekelijks ding van maken, waarbij je voor jezelf nog eens op een rijtje zet wat voor trades je op hebt gezet, hoe ze zijn verlopen, waar het soms is misgegaan, wat juist goed ging etc. Levert gegarandeerd verrassende inzichten op!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.219 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl