Topic-icon Korte voorstelling

• Snoepdogg
  • Snoepdogg's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
7 years 9 months ago #4511 by Snoepdogg
Korte voorstelling was created by Snoepdogg
Hallo allemaal,

Om te beginnen zal ik mezelf eerst even kort voorstellen. Ik ben 23 jaar en student, hierdoor heb ik de ene periode veel vrije tijd, en de andere helemaal geen. Vroeger was ik veel bezig met online poker, en vandaaruit kan ik wel goed omgaan met verliezen/badbeats ;). Bij het pokeren lukte het me zeer goed om een zeer “veilig” bankroll management aan te houden trouwens.

Zoals de meeste mensen die in dit gedeelte van het forum posten, ben ik ook een beginner in het hele forex gebeuren. Ik ben enige tijd al actief op de aandelen markt, maar met de huidige situatie is deze maar moeilijk vatten naar mijn mening. Hierdoor ben ik een alternatief gaan zoeken, en bij forex uitgekomen.

Na enig speurwerk op het internet ben ik bij forexinfo.nl terecht gekomen, en meteen ook het boek van Jelle gekocht. Hieruit heb ik al heel wat nieuwe dingen geleerd, en ben gemotiveerd om veel kennis op te doen uit andere bronnen. Ik twijfel er nog aan om een soort van blog te starten, om zo voor mezelf de lat hoger te kunnen leggen, en discipline te behouden...

Meteen ook enkele vragen. Als (oefengeld)-broker heb ik gekozen voor eToro. Donderdag had ik mijn account aangemaakt, en vrijdag middag om 12 uur kreeg ik meteen al telefoon van hen. Hier kreeg ik de uitleg van het openbook gebeuren, en dergelijke zaken. Er werd hier echter wel zeer sterk op aangedrongen zoveel mogelijk geld te doneren, zodat de bonus hoog wordt, en volgens hen het risico kleiner. Hierdoor voelde ik mezelf wel al veel minder op mijn gemak bij de broker. De man aan de telefoon vertelde alles nogal rooskleurig van meer dan 400% rendement op 3 maanden via openbook, en het daardoor belangrijk is zoveel mogelijk te storten.
Nu vraag ik mij af, is het verstandig om 5000 euro te storten, en de 1000 euro bonus die ik ontvang, te gebruiken om enkel via het openbook te investeren. De “eigen” 5000 euro zou ik afblijven, en lage bedragen hiervan gebruiken voor eigen trades?

Ik kijk er alvast uit naar de reacties,

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 9 months ago #4512 by Jelle
Replied by Jelle on topic Korte voorstelling
He Snoepdogg, van harte welkom op het forum!

Leuk dat je Forex voor Ambitieuze Beginners hebt aangeschaft en dat je er meteen zo diep induikt; beste manier om het te leren denk ik, zo hou je een stijle leercurve.

Wat betreft het eToro verhaal; eToro is een van de betere brokers voor beginnende traders, maar het verhaal van die salesman is onzin. Er zullen vast traders zijn die via OpenBook 400% rendement in 3 maanden hebben gehaald op de forex, maar dat is absoluut niet de gewoonte, en zeker niet voor beginners.
Het kost tijd en moeite om winstgevend te leren handelen op de forex, beginnende traders zijn meestal verliesgevend. Dat is ook niet zo erg, je kunt immers moeilijk verwachten dat je meteen tientallen procenten rendement maakt als je net komt kijken, maar dat betekent wel dat het verstandiger is om klein te beginnen.

Zoals ik ook schrijf in Forex voor Ambitieuze Beginners: open zowel een demo account als een real account, maar begin gewoon met een paar honderd dollar en de kleinste lotsizes (10 cent per pip). Met alleen op een demo account traden kom je er niet - iedere trader zal je kunnen vertellen dat er nu eenmaal verschil is tussen traden om speelgeld en echt geld - maar je hoeft ook niet meteen met grof geld te beginnen.

Dat je een bonus krijgt is zeker een voordeel - het is toch een buffer - maar als je nog geen bewezen winstgevende forex trader bent is het niet verstandig om zoveel mogelijk te storten simpelweg om een zo'n grote mogelijke bonus te krijgen. (dat verandert als je wel een bewezen winstgevende trader bent; dan is het namelijk wel slim om dat te doen). Ik zou dan als ik jou was ook niet meer storten simpelweg omdat je dan een grotere bonus krijgt. Klein beginnen, groot groeien, dat is de weg.

Tenslotte over het bijhouden van een blog, dat is zeker een goed idee. Het dwingt je niet alleen om na te denken over je trades / strategie maar genereert ook gratis feedback van andere forex traders.

Lang verhaal, hoop dat je er wat aan hebt. :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Snoepdogg
  • Groentje
  • Groentje
More
7 years 9 months ago #4520 by Snoepdogg
Replied by Snoepdogg on topic Korte voorstelling
Jelle, alvast bedankt voor de reactie.

Eigen geld zou ik sowieso met de micro lots doen. Het oefengeld gebruik ik nu al reeds, maar net zoals bij het poker kan ik hiervoor niet de discipline opbrengen om er serieus mee om te springen… Maar een echte strategie heb ook ook nog niet voorlopig.

Als ik 5k stort op eToro zou ik de bonus van 1k enkel gebruiken om de trades automatisch door de traders die ik van het openbook kies te volgen. Het “eigen” geld zou ik voor eigen trades gebruiken. Mijn “bankroll” van eigen geld zou ik dan ook zien als een bedrag van slechts 250 euro , en hierop gebaseerd verder werken zoals je in je boek beschrijft.

Overigens had ik het meeste interesse in een scalper strategie aan te leren. Maar aangezien het risico met kleine bedragen, kan ik me blijkbaar beter concentreren, in het begin op trades met een langere verblijftijd op de “markt” veronderstel ik.

More
7 years 9 months ago #4555 by Jelle
Nog even wat betreft de bonus, hou er ook rekening mee dat er voorwaarden aan zijn verbonden aan het uitcashen van de bonus. Je moet bijvoorbeeld eerst een hoeveel lots hebben verhandeld. (ik geloof dat dit nog steeds 10 micro lots voor $10 aan bonus is). En als je uitcashed voordat de bonus vrijgetrade is, vervalt deze.

Je kunt dus niet $5.000 storten, $1.000 bonus in 1 trade stoppen en verliezen, en vervolgens weer $5.000 uitcashen. eToro zal je dan slechts $4.000 laten uitcashen. (dit is overigens bij alle brokers het geval, anders wordt het ook wel heeeeel makkelijk om geld te maken :) )

More
7 years 9 months ago #4577 by Paul
Replied by Paul on topic Korte voorstelling
hey,

Vroeger was ik veel bezig met online poker, en vandaaruit kan ik wel goed omgaan met verliezen/badbeats . Bij het pokeren lukte het me zeer goed om een zeer “veilig” bankroll management aan te houden trouwens.

Ik geloof dat je begint met een edge die way groter is dan je zelf weleens zou kunnen vermoeden. ;)

Net zoals Jelle al aangaf zou ik niet gelijk een groot bedrag storten, dat kan immers altijd nog. Ook trades van anderen kopiëren lijkt me niet het ideale pad voor beginners, tenzij het trades zijn van iemand die constant de gedachtegang erachter uitlegt en jij hier dus veel van kan leren.

Benader forex hetzelfde als poker en dan zul je ver komen. Bij poker begin je ook op de lage limieten en naarmate de kennis groter is kun je weer een stapje hoger. Forex trading heeft daarentegen een heel groot voordeel. Wanneer je eenmaal structureel je tegenstanders (lees de markt) verslaat dan kan het feest beginnen en maakt het niet meer uit hoe groot het kapitaal is waarmee je trade (Wel binnen BRM uiteraard). Persoonlijk vind ik dit een groot voordeel ten opzichte van poker aangezien bij poker de tegenstanders steeds beter worden naarmate je klimt in de limieten en het daardoor ook minder makkelijk is om nog steeds een mooi win ratio te behalen.

De eerste goede stap is gezet las ik en dat is het boek lezen van Jelle. Hierdoor krijg je al een goede fundering en kun je vanuit hier verder ontwikkelen. Kijk welke trading methode bij je past en ga deze uitwerken tot een goed trading system(s).

Succes!

• Snoepdogg
  • Groentje
  • Groentje
More
7 years 9 months ago #4646 by Snoepdogg
Replied by Snoepdogg on topic Korte voorstelling
Bedankt voor jullie reacties.

Het boek van Jelle heeft me zeker en vast geholpen om de basis van forex te begrijpen. De quiz op het einde is zeker nuttig voor een beginner zoals ik. Het heeft ervoor gezorgd da de dingen die ik niet meteen begreep tijdens het lezen duidelijk werden. Sommige stukken zal ik zeker en vast nog wel eens herhalen in het boek.

De komende 6-7 weken zal ik iets minder tijd hebben om actief bezig te zijn, mijn studies hebben voorrang natuurlijk ;). Ik zal wel blijven lezen en zulke zaken, maar waarschijnlijk nog niet zelf traden voor echt geld. Vanaf ik mezelf daar klaar voor vind, zal ik waarschijnlijk ook beginnen met een blog. Maar eerst nog wat theoretische kennis opbouwen...

Momenteel ben ik het boek "Trade your way to financial freedom" aan het lezen, en de cursussen van eToro heb ik ook ter beschikking. Hier ben ik dus nog wel een tijdje zoet mee.. ;)

More
7 years 9 months ago #4655 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Korte voorstelling
Alsnog welkom.

Nog een kleine tip; als je nog naar goede forexboeken op zoek bent kun je ze ook digitaal lenen van De Trademanager via zijn site. Zie zijn blog hier op Forexinfo voor de link.

Succes

More
7 years 9 months ago #4657 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Korte voorstelling
Welkom op forexinfo Snoepdogg..

Ik volg de ander mannen in hun aanbevelingen, en ik wil je als extra tip het gratis OFS systeem van Paul aanraden. Ideaal startpunt als het gaat om het leren hanteren van een strategie.

More
7 years 9 months ago #4685 by allmartino
Replied by allmartino on topic Korte voorstelling
eender welke broker , eTorro , iForex of andere , ik vind dat ze allemaal zand in ons ogen strooien . De eerste bladzijde van hun website is nederlandstalig om je te lokken om in te schrijven en daarna enkel nog engels . eToro heeft mij ook onverwachts gebeld , bleek dat ik plotseling ne fransman aan de lijn had . Dus als je wilt traden moet je goed talen kunnen , engels en frans .

Neem nu iForex waar ik me heb ingeschreven , inleiding als lokmiddel in het nederlands en daarna wanneer je een bonus van 100€ gestort hebt krijg je uw handleiding volledig engelstalig maar dat zeggen ze erniet bij op voorhand . Daar moet je dan maar uwe plan mee trekken .

Ik heb ondertussen al een andere website gevonden die ik zeer goed vind die perfekt uitlegd wat traden is . Komt trouwens van een firma uit Heist-op-den berg .

Ondertussen heb ik nog niet goed begrepen hoe te starten ondanks alle info die ik nu heb , hopelijk vind ik op het forum hier mensen die me dat kunnen zeggen .

More
7 years 9 months ago #4686 by Jelle
He allmartino, alvast van harte welkom op het forum!

We spraken elkaar net al even op de shoutbox en wilde net afsluiten toen ik je post zag en dacht toch alvast een eerste antwoord te tikken. De meeste brokers zijn inderdaad engelstalig, maar sommige brokers hebben wel degelijk veel nederlandstalige ondersteuning. Een voorbeeld hiervan is Markets.com die hun hele website ook in het Nederlands hebben en bovendien Nederlandse support bieden.

Wat betreft je vraag over hoe te starten nu je alle info hebt, dat is nogal een brede vraag. Als je een goed beeld wilt van belangrijke zaken die je moet weten als je serieus aan de slag wilt als forex trader, dan is misschien Forex voor Ambitieuze Beginners wat voor je, het 1e Nederlandse forex boek.

En als je concrete vragen hebt, over spread, of leverage, of startkapitaal, money management, etc, stel ze gewoon in het forum en dan krijg je zeker antwoord (begin bijv een eigen blog in het 'Forex Blogs' subforum en stel daar je vragen, zodat je voor jezelf een centrale plek creeert)

Nogmaals van harte welkom en veel succes!

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Mechanical Trader - TrendFollower
More
7 years 9 months ago #4693 by m_luijckx
Replied by m_luijckx on topic Korte voorstelling
Snoepdogg en allmartino,

beter laat dan nooit: welkom op het forum en veel succes!

• Ultimate-strategy
  • Ultimate-strategy's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
7 years 9 months ago #4694 by Ultimate-strategy
Replied by Ultimate-strategy on topic Korte voorstelling
m_luijckx schrijft:

Snoepdogg en allmartino,

beter laat dan nooit: welkom op het forum en veel succes!

Zelfde

"Cut your losses and let your profits run"

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.254 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2018, All Rights Reserved

Forexinfo.nl