Topic-icon Hoi allemaal,

• Meribra
  • Meribra's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 3 weeks ago #4753 by Meribra
Hoi allemaal, was created by Meribra
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier dus wil e.a. vertellen. Ben 40 jaar, getrouwd en 3 kinderen (7, 5 en bijna 2) Heb een aantal weken forex geoefend op markets en plus500 en lees veel op internet over forex. Sinds een week handel ik live met 25 bonus euro van plus500. Gaat op zich best goed op 1 ding na en dat is zilver. Ik handel in eurusd, olie en zilver. Eurusd gaat (meestal) goed, met olie vaak wel soms niet, maar met zilver ga ik steeds nat. Door dat ik maar heel klein begin en niet meer dan 3% per trade mag riskeren staat de stop loss erg krap, ook al door een best behoorlijke spread. Dus met de kleinste koersverandering de andere kant op schiet de stop los er op. Vervolgens gaat de koers wel de verwachte kant op. Ik dacht dat te ondervangen door de stop los (veel) hoger te zetten. Jullie raden het wss al dat heeft me na een paar trade's de helft van het gewonnen geld gekost. En vandaag dacht ik dat ik een krappere sl had gezet, maar had sl verkeerd gezet. Hoop dat het zilver morgen wat daalt om het verlies van deze trade wat te verzachten. Denk dat ik zilver maar links laat liggen, maar met demo ging het zilver best goed.

Groet.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 2 weeks ago #4754 by Jelle
Replied by Jelle on topic Hoi allemaal,
He Meribra, van harte welkom op het forum!

Je bent zeker niet het eerste forum lid met jonge kinderen, laatst was er nog een heel gesprek in de shoutbox over hoe vaak iedereen 's nachts nog wakker werd vanwege de kleine schatten :)

Leuk dat je meteen voortvarend aan de slag bent gegaan ook. Bij het lezen van je introductie was er wel 1 vraag die al snel opkwam, namelijk: waarom zilver? Was het alleen omdat het op je demo account goed ging? En wat ging er daar dan goed? Hoe zette je die trades op? Kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je op de demo account een ruimere stop kon zetten (het ging immers niet om echt geld) waar je daar met echt geld niet voldoende trading kapitaal voor hebt.

Nogmaals van harte welkom, en aarzel niet vragen te stellen als je ze hebt!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
8 years 2 weeks ago #4757 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Hoi allemaal,
Hoi Meribra.

Welkom op het forum.. leuk dat je ook kinderen hebt. Zoals Jelle al aangaf. Er lopen hier meer ouders met jonge kinderen rond ;-)
En Meribra is dat een vrouw of een man ..??

Maar goed, nogmaals welkom, hopelijk voel je je hier gauw thuis.
Schreeuw wat dingen in de shoutbox als je aan de slag gaat, open een blog, en er zijn altijd wel mensen die tips voor je hebben.

Let wel. We zijn niet allemaal ervaren tarders die de wijsheid in pacht hebben van hoe het allemaal zou moeten, want dan waren we nu allemaal millionairs gweest, maar we kunnen je wel behoeden wellicht bepaalde valkuilen te omzeilen.
Iedereen hier worstelt met zijn eigen dingetjes en regeltjes en systeempjes. Enkelen zijn erin geslaag een systeem voor zich zelf vast te leggen waarbij ze zich prettig voelen en ook nog centjes oplevert. De een heeft dit sneller voor elkaar als anderen, maar dat mag de pret niet drukken. Het is hier een gezellige boel en we houden elkaar scherp ;-)

Dus nogmaals welkom!

More
8 years 2 weeks ago #4758 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Hoi allemaal,
Welkom.

Leuk dat je even de moeite neemt om je voor te stellen. (dat zouden er meer moeten doen...)

Veel succes!

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Mechanical Trader - TrendFollower
More
8 years 2 weeks ago #4760 by m_luijckx
Replied by m_luijckx on topic Hoi allemaal,
Welkom Meribra!

Succes

More
8 years 2 weeks ago #4762 by howsberrywoof
Replied by howsberrywoof on topic Hoi allemaal,
Hoi Meribra,

ik heb zelf ook 2 kids (4 en 1,5) en heb een fulltime baan. Wat dat betreft zitten we aardig in hetzelfde schuitje. (zoals wel meerdere zoals gezegd) Bij mij kwam ook meteen de vraag op waarom zilver en olie? zou je je niet beter eerst even lekker op valuta richten. dat lekker onder de knie krijgen. Wellicht een spaarpotje opbouwen en dan de uitbreiding doen met grondstoffen.......

Ik ben op het moment ook druk zoekende naar mijn systeem hoewel ik langzamerhand steeds beter begin te worden. ik kan je het boek: Trading in the zone aanraden om te lezen....

Welkom op FI en ik hoop nog veel van je te horen!

Howsberrywoof

"A Pip is a Pip, of course, of course, and no one can talk to a Pip of course"

• Meribra
  • Meribra's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 2 weeks ago #4763 by Meribra
Replied by Meribra on topic Hoi allemaal,
Hoi,

Waarom zilver? Eigenlijk 3 redenen.
a Ik heb iets met zilver(en goud, maar daar ga ik mijn handen nog maar niet aan branden)
b De koers is lekker volatiel, dus er is altijd wat mee aan de hand.
c Met weinig geld kun je mee doen en een mooie winst maken.

Het is trouwens meribra (mnl) ;)

More
8 years 2 weeks ago #4768 by Jelle
Replied by Jelle on topic Hoi allemaal,
Reden a, ja dat hebben meer mensen, en ook al heeeel lang :)
Reden b en c, dat geldt natuurlijk ook voor de forex. Er is overigens niets mis mee om in zilver te handelen hoor, maar omdat uit je openingspost bleek dat het je op het moment vooral goed af gaat om de EUR/USD te traden, is het misschien slim om je daar op te concentreren.

misschien gaat het wel juist zo goed omdat het je minder doet dan dat prachtige zilver.....:)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.569 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl