Topic-icon even voorstellen

More
7 years 9 months ago #5143 by qwinter
even voorstellen was created by qwinter
hallo,

Als eerste zal ik me even voorstellen;
Ben Frits, 25 jaar en woon in Zutphen.
Sinds mijn 20ste ben ik al geïnteresseerd in forex maar is nooit van de grond gekomen, waarom?
school/werk, te weinig tijd om er een studie van te maken. inmiddels heb ik alleen een baan van 40 uur en heb nu eindelijk de tijd om me er eens goed in te verdiepen.

Heb vorige week het boek "forex voor ambitieuze beginners" in huis gekregen en inmiddels uit gelezen.
Het boek is erg duidelijk, en denk dat het een goed begin is om mij verder te ontwikkelen op de forex markt.

Komend jaar zal ik denk ik aardig wat vragen hebben over forex en oven de strategieën die ik wil ontwikkelen, en hoop dat jullie bereid zijn om mij met die vragen te helpen.

Voor nu een heel goed uiteinde en een gezond 2012!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 9 months ago #5146 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic even voorstellen
Hoi Frits,

Welkom op forexinfo, als je gaat beginnen is het verstandig voor je zelf een blog hier te beginnen, dit maakt het ideaal om voor andere mensen je tips te geven.

Mijn eerst tip: omdat je een 40-uurs job heb.

2 mogelijke strategieen:

1e = scalpsessie van 2 uurtjes voor 's avonds.
2e = vanaf de daily werken, dus alleen 's avonds op tien/elf uur je posities openen en sluiten. Dit is meer langere termijn.

Dat je met het boek begonnen bent is al een enorm pluspunt.

More
7 years 9 months ago #5147 by Jelle
Replied by Jelle on topic even voorstellen
He Frits, van harte welkom op het forum!

De tip van Jonkie is alvast een hele sterke, omdat het idd belangrijk is om een strategie te kiezen die past bij je werkschema, in plaats van dat je krampachtig zou proberen om een qua tijd meer veeleisende strategie in te passen.

Uiteraard kun je met al je vragen op het forum terecht; graag zelfs, want daarvan wordt het forum alleen maar een betere informatiebron voor forex enthousiastelingen! Vragen over het boek 'Forex voor Ambitieuze Beginners' kun je het beste stellen in het speciale subforum hiervoor ( subforum 'het boek Forex voor ambitieuze beginners' )

Nogmaals van harte welkom en veel succes!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
7 years 9 months ago #5149 by zeebaars
Replied by zeebaars on topic even voorstellen
Hoi Frits,

Welkom op dit forum! (dat is op zich al een goede start...)

nog een tip:

begin in demo (of zeer klein), als het daar nog niet lukt zal het met echt geld ook nog niet gaan en het bespaard je een hele hoop geld.

We kijken uit naar je bevindingen.

Groeten en alvast veel succes.

Zeebaars

accountcijfers kunnen niet liegen, mensen des te beter...

More
7 years 9 months ago #5220 by qwinter
Replied by qwinter on topic even voorstellen
Dank voor de tips, het lange termijn traiden lijkt me niet zo leuk, te weinig actie, en denk dat ik het geduld niet heb voor een lange termijn traide

scalpsessie klinkt wel interessant maar lees vooral dat het niet verstandig is voor beginners.
heeft dit vooral te maken met het starters kapitaal dat in het begin nog niet zo groot is en waardoor je dus maar hele kleine winsten kan pakken (wat mij niet uit maakt in het begin omdat ik in de leer fase zit), of is de strategie gewoon lastig voor beginners?

More
7 years 9 months ago #5224 by Jelle
Replied by Jelle on topic even voorstellen
Het heeft te maken met het feit dat je maar kleine winsten zult maken als je starterskapitaal klein is, maar vooral ook met het feit dat je veel discipline voor scalping nodig hebt, erg goed moet zijn in je verlies nemen en op het juiste moment je winst pakken. Het is dus een hele actieve trading strategie waar je veel incasseringsvermogen en beheersing voor moet hebben.

Dat gezegd hebbende, als je voor hele kleine bedragen trade, en je denkt echt dat dit de strategie is voor jou, zou je het natuurlijk altijd kunnen proberen. Maar doe het dan op een micro account (1 pip = 10 cent) op 1 currency pair (bijv de eur/usd) verplicht jezelf om aan het einde van iedere dag te evalueren (bijv ook in een trading blog) en stel een maximum bedrag in dat je gebruikt voor dit 'experiment'.

En hou ons op de hoogte :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
7 years 9 months ago #5226 by Edbeleg
Replied by Edbeleg on topic even voorstellen
Hoi Frits,
Duidelijke keuze, Forex maar ook het hele beleggen is leuk.
Alleen verg het heel veel studie tijd. maar als het goed is verdiend zich dat ook wel weer terug. Succes in iedergeval.
Edwin

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.178 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl