Topic-icon voorstellen

More
7 years 9 months ago #5164 by JFX
voorstellen was created by JFX
Hallo lezers van Forexinfo,

Met dit topic wil ik mij voorstellen aan het forum. Mijn pseudoniem is JFX, 19 jaar, en ik ben een beginneling in de forex handel. Ik heb altijd interesse in de “beurswereld” gehad en iets voor de crash van 2008 begon ik mij in de aandeelhandel te verdiepen en kwam toen ook voor het eerst in aanraking met de forex via de het forum van forexfox (is dit een concurrent of een oude website?). Deze interesse was voor korte duur en ik kocht voornamelijk aandelen voor de lange termijn en ging verder met andere dingen en liet de beurswereld voor wat het was.

De laatste maanden kwam mijn interesse terug voor de forex. Ik heb een demo account geopend bij plus500 en de volgende resultaten behaald: 47 trades waarvan 10 verliesgevend en een rendement van 62%. Ik heb twee strategieën de 1e: proberen verbanden te zien tussen bewegingen in koersen (bijv. de goudprijs tegenover financiële aandelen) en de 2e: Technische Analyse waarvan ik nog probeer uit te vogelen welke instrumenten mij het beste liggen (Moving average en Boilinger Bands gebruik ik het meeste).

Om meer kennis op te doen van de “forex” en “technische analyse tools” heb ik het boek: De ambitieuze forex trader gekocht en ben op dit moment bezig om het te lezen. Een andere website waar ik veel waardevolle informatie vandaan gehaald heb is babypips.com. Mijn planning is als volgt: Het volledige schooltraject van babypips en het boek van Jelle Peters lezen en ondertussen verder handelen met het demo account. Hierna wil ik met een inleg +/-€150 te gaan “spelen” (klein bedrag maar ik wil weten hoe ik reageer als het om echt geld gaat).

Tot nu toe denk ik dat mijn prestaties meer beginnergeluk is dan goed inzicht (bijna alleen maar winstgevende trades en een hoog rendement). Tot slot, ik hoop dat in mijn interesse langer volhoud dan in 2008 en een leuke en leerzame tijd op dit forum beleef.

Mvg,

JFX

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 9 months ago #5165 by Jelle
Replied by Jelle on topic voorstellen
Van harte welkom op het forum JFX!

Leuke introductie, dat sowieso, en bovendien een waaruit blijkt dat je het handelen op de forex serieus aanpakt. Veel beginnende traders modderen maar een beetje aan, maar jij duidelijk niet. Een rendement van 62% over je eerste 47 trades is misschien inderdaad (mede) gebaseerd op geluk, maar uit de rest van je verhaal blijkt wel dat je nadenkt over wat je doet, dus wellicht is het ook gewoon inzicht! :)

Verstandig ook om met een klein bedrag te beginnen om te kijken hoe je reageert als het om echt geld gaat.

Een andere tip is om een trading blog bij te houden (zie het subforum Forex Blogs ) omdat dit je niet alleen dwingt om na te denken over je acties maar ook veel gratis feedback oplevert. Zo te lezen uit je openingspost lijk je bovendien iemand te zijn die goed kan verwoorden waarom hij doet wat hij doet, en dat is ook altijd leerzaam voor andere beginnende traders.

Als je vragen hebt, aarzel in ieder geval niet ze te stellen, en nogmaals van harte welkom!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
7 years 9 months ago #5227 by Edbeleg
Replied by Edbeleg on topic voorstellen
Welkom JFK,
Zie beleggen als een onderneming met succes en tegenslagen. Wellicht dat je dan anders gaat kijken naar je prestaties.
Groet Edwin

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.197 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl