Topic-icon Ook even voorstellen

• Mustang
  • Mustang's Avatar Topic Author
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
7 years 10 months ago #5223 by Mustang
Ook even voorstellen was created by Mustang
Hallo,
ik ben nieuw hier en wil me graag even voorstellen.
Mijn naam is Jurgen en 32jr jong
Na wat (online) over strategieën te hebben gelezen,oefen ik nu ongeveer 1 maand met een FXCM demo account.
Op dit moment probeer ik 1 strategie uit en wil deze verder uitwerken. Ik maak daarbij gebruik van Bollinger Bands. Ik probeer 15 a 20 pips per dag te behalen.
Op dit moment lukt het me de helft van de tijd,er is dus nog een hoop werk aan de winkel.
Zojuist heb ik ook het boek Nederlandse boek over Forex bij Bol.Com besteld.

Ik heb me hier aangemeld omdat ik hoop hier veel tips/trucs te kunnen krijgen en ervaringen te delen.

tot later!
Gr Mustang.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 10 months ago #5225 by Edbeleg
Replied by Edbeleg on topic Ook even voorstellen
Hoi Jurgen, Leuk dat je jezelf voorsteld. De Bollinger Bands of BB gebruik ik zelf ook graag. je kunt er helaas niet alleen op sturen. daar heb je meer voor nodig. Maar deze site volgen is al een goed begin.
Groet Edwin

More
7 years 10 months ago #5240 by Jelle
Replied by Jelle on topic Ook even voorstellen
He Jurgen, van harte welkom op het forum!

Altijd extra leuk als nieuwe leden zich even voorstellen, dan heb je toch meteen een beetje een idee van iemand. Uit je intro is duidelijk dat je serieus met forex bezig bent en dat vergroot alvast je kans op succes. Je hebt een demo account, je werkt met 1 strategie, bent het boek Forex voor Ambitieuze Beginners aan het lezen en weet dat er nog een hoop te leren valt.

Over de strategie die je nu gebruikt, je schrijft dat je met BB's werkt en 15 a 20 pips p.d. probeert te pakken. Kun je iets meer informatie geven? Wanneer stap je in, welke valuta paren, hoe lang blijf je in de trade, gebruik je een stop loss, dat soort dingen.

In ieder geval alvast heel veel succes gewenst, en als je vragen hebt, aarzel ze niet te stellen!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
7 years 10 months ago #5242 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Ook even voorstellen
Welkom en succes

• Mustang
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
7 years 10 months ago #5257 by Mustang
Replied by Mustang on topic Ook even voorstellen
Allereerst bedankt voor de reacties,

ik kan wel iets meer vertellen over hoe ik op dit moment te werk ga,van hieruit zal ook duidelijk worden waar ik nog problemen mee heb.

Zoals vermeld maak ik gebruik van BB.In charts met candlesticks op 15 minuten.Ik zoek op ongeveer de 12 meest bekende valuta paren naar één signaal.Een koopsignaal ziet er voor mij alsvolgd uit.De opwaartse trend moet minimaal 1,5 uur aan de gang zijn, wanneer hij dan de bovente band doorbreekt en daar ook afsluit. Begin ik echt op te letten.Hiet liefst zie ik hem dan iets naar beneden zakken tot onder de band.Pas dan stap ik in.Maar dan rijst direct de vraag: hoelang wacht je dan nog met instappen? vervolgens ga ik long en maak ik ook altijd gebruik van een stop/loss. ik regel dit met het aantal Pips. meestal 20+ en 10-.
Ik zoek ook naar verkoop kansen, wanneer ik short ga doe ik het omgekeerde.
Het zou mooier zijn om de 20 pips wat hoger te kunnen zetten, maar is het mogelijk om in te schatten hoe hoog je de limiet zet?

More
7 years 10 months ago #5280 by Jelle
Uit je openingspost begreep ik dat je ongeveer in 50% van de gevallen de trade winnend afsluit. Maar hoeveel pips pak je dan op zo'n trade? Is het 20 pips profit target en 10 pips stop loss? Want als dat in 50% van de gevallen werkt zou je winstgevend moeten zijn.

Je kunt je profit target in ieder geval zeker ook hoger zetten; hoeveel hoger hangt af van wat je beschouwt als een tegensignaal. In jouw geval zou dat bijvoorbeeld kunnen zijn op het moment dat er opnieuw een candle sluit onder de BB. Dan gebruik je dus zowel voor opening als sluiting van de trade hetzelfde signaal.

Je zou ook eens kunnen kijken of je winstgevendheid vergroot wordt als je zowel een grotere stop loss als profit target neemt. (hou dit bijvoorbeeld eerst eens op papier bij, iedere keer dat je een trade opent met 20 pips profit target en 10 pips stop loss)

Hoop dat je er wat aan hebt.

More
7 years 10 months ago #5282 by Edbeleg
Replied by Edbeleg on topic Ook even voorstellen
Aanvullend op Jelle,

Als je alleen van BB uitgaat, ga je enkel uit van een mooie sinus beweging van de koers. Echter is dit vaak niet het geval.
Je zult andere indicatoren moeten toevoegen om meer inzicht te krijgen in de bewegingen van de candels.

Wat Jelle zegt, de afstand vergrote van je SL en Profit is zeker aan te raden.
Ik zal zelf nog fundamentele aspecten toevoegen aan je trades. Dus wanneer komen de cijfers en wat veroorzaken deze. Als je dat redelijk in de vingers heb kun je sneller antwoord geven op het hoe en waarom bij je eigen trades maar ook die van andere op de Shoutbox.

Succes

• Mustang
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
7 years 10 months ago #5285 by Mustang
Ok bedankt,

hier kan ik wel wat mee.
Ik ga in eerste instantie de SL en Profits op papier wat ruimer zetten.

Ik wil me ook meer gaan verdiepen in de fundamentele aspecten, ik denk daarbij wel dat ik me in het begin wel moet focussen op minder valuta paren tegelijk.
Het lijkt me ook wel lastig om dit bij te houden.
Maak je hiervoor bijvoorbeeld gebruik van een ouderwets dagboek?

Ik moet ook even kwijt dat het boek lekker snel wegleest.Ik heb geen economie gestudeerd maar hier kom ik wel uit.

More
7 years 10 months ago #5290 by Jelle

Ik moet ook even kwijt dat het boek lekker snel wegleest.

Thanks, leuk om te horen (enne, mocht je even tijd hebt voor een kort reviewtje op bol.com, dan wordt dat natuurlijk zeker ook gewaardeerd B) ( forex voor ambitieuze beginners op bol.com )

More
7 years 10 months ago #5291 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Ook even voorstellen
Sorry, was ff druk met mijzlef de laatste weken, heb veel nieuwe leden gemist.. Welkom op het forum Jurgen.. veel succes en hopelijk veel plezier ook hier!

• Mustang
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
7 years 10 months ago #5313 by Mustang
Bedankt Jonkie76.

Jelle, ik zal komend weekend even een positieve reactie geven op Bol.com, geen enkel probleem.

Dan nog even een practische vraag.
Wanneer ik een trade met verlies heb afgesloten wil uiteraard graag weten waarom. Ik wil een Blog openen waar ik mijn verliezende trade van die dag weer geef. Ik wil het dan ook graag van mijn kant onderbouwen zodat andere leden hun mening hier op kunnen geven.En me tips en nieuwe inzichten voor een volgende trade kunnen geven.
De vraag: waar kan ik een dergelijke Blog kwijt?

More
7 years 10 months ago #5314 by Jelle
He, coole avatar! :)

Wat betreft het bijhouden van je blog, daar hebben we een apart subforum voor: forexblogs . Creeer simpelweg een openingspost met een leuke titel, schrijf hoe je wilt gaan traden en voila! De blogs worden veel gelezen, en als je commentaar wil op een trade, stel er dan gewoon een vraag bij, dat werkt het beste.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.203 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl