Topic-icon nieuwe verslaafde ;)

More
7 years 8 months ago #5702 by Andretr
nieuwe verslaafde ;) was created by Andretr
Goedenavond allen,

ik heb al een beetje gerommeld met forex, toen ik meer wilde weten ben ik op deze site gekomen met veel info :)

Nu ben ik ook maar eens gaan lezen..... haha

Mijn ervaringen tot noch toe zijn positief (qua gevoel, qua geld negatief helaas...)

hoe ik bij forex traden gekomen ben weet ik eigenlijk niet eens meer?! maar ben begonnen bij plus500, daar had ik wat geld gestort en ben gaan gokken.... ik heb toch een maand of wat (met tussen poos) kunnen rommelen en ben nu de helft kwijt... valt mee dus

daarna op etoro gezeten, daar vooral een copy trader geweest omdat ik de layout niet heel handig vind. copy ging eerst heel goed, maar uiteindelijk weer verloren.... gelukkig niet heel veel ofzo maarja toch jammer..

nu ben ik bij markets aan het spelen. heb in de eerste instantie de 400 euro no risk actie gedaan. Dit ging super! in twee dagen 65 euro er bij!! maar dan wordt je overmoedig......
Ik keek smorgens even, hee de koersen gaan omhoog.... en ik denk dat het alleen maar verder gaat! buy dus!! daarna zijn we een dagje naar de sauna geweest. Toen ik weer tijd had om te kijken stond ik ruim 180 euro in de min!!! arg! das niet grappig!!
Alle vertrouwen dat de koers opklimt.... de volgende dag -250 shit shit shit.... de avond er na was de trae gesloten met een margin call.

gelukkig was het de no risk actie en heb ik mn geld terug gekregen :)

Nu een paar keer geprobeerd een stoploss te zetten. Dit werkt nog niet helemaal lekker?!
Ik las ergens dat je een 1 op 3 "moet" gebruiken. Het idee is dat je de tp 3 keer hoger zet dan de sl. Als je dan 1 keer wint kan je twee keer verliezen om toch nog winst te hebben....
Bij mij klapt de sl er elke keer in en heb ik dus tien keer verloren op 1 keer winst....
Ook 1 op 2 gaat nog niet goed....
Hier moet ik dus nog even mee oefenen :)

nou ja al met al zal ik nog veel moeten lezen en proberen voor ik hopelijk iets bij kan verdienen :)

Groetjes
André

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 8 months ago #5704 by Jelle
Replied by Jelle on topic nieuwe verslaafde ;)
He Andre, van harte welkom op het forum!

Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over het handelen op de forex, compleet met levendige beschrijvingen van je eerste ervaringen :)

Krijg wel het idee dat je nog niet echt met een plan trade maar nog vooral op intuitie. Ik denk dat je er daarom veel baat bij zou hebben als je wat methodischer gaat handelen. Dus door te onderzoeken wat voor soort trader je bent (waar je sterke en zwakke punten liggen) en daar vervolgens een trading strategie omheen te bouwen.

Kijk bijvoorbeeld eens in onze forex strategie sectie, daar staan heel wat artikelen over hoe je dit zou kunnen aanpakken (vooral in de sectie 'zilver artikelen'. Denk overigens ook dat je een hoop zou hebben aan het boek Forex voor Ambitieuze Beginners (als je nog wat dieper wilt graven dan alleen de artikelen hier op de site lezen).

Wat betreft de stop loss: het is altijd aan te raden om een stop loss te zetten (zodat je een margin call can voorkomen) maar hoe ver hij moet staan hangt af van je strategie. Wat je win ratio is - dus hoeveel trades gemiddeld winnend zijn - maar ook hoeveel je dan wint. Je kunt best een stop loss hebben die 4 keer kleiner is dan je gemiddelde winst, zolang je totale opbrengst maar positief blijft.

Bijvoorbeeld:
bij winst trade: 100 pips
win ratio: 25%
stop loss: 25 pips
gemiddeld over 4 trades = 3 x -25 = -75 + 1x 100 = +25 pips

Ik hoop dat je er wat aan hebt! :)

P.S. misschien ook een goed idee om een blog bij te houden. Daar kun je makkelijk om advies vragen aan anderen en het helpt je bovendien om gestructureerd bezig te zijn met je strategie.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
7 years 8 months ago #5707 by Andretr
Replied by Andretr on topic nieuwe verslaafde ;)
Dank je :)

Dat zie je goed, ik heb nog geen plan. Tot noch toe was het gewoon geluk als ik wat verdiende.
Ik ben wel de artikelen aan het proberen te doorgronden op de site. Ben er nu zo mee bezig dat ik er aan denk om een cursus dag te nemen.
Maar ik kan misschien beter beginnen met je boek inderdaad haha en natuurlijk onderzoeken wat voor trader ik ben (dat klink net echt ;) )

Ik zal (na dat ik me verder in gelezen heb)eerst nogmaals gaan oefenen om, zoals je zegt, te kijken welke strategie ik ga ontwikkelen.

Een blog is denk ik wel leuk om bij te houden ja. Is ook een soort naslag voo mezelf dan. kan ik zien waar ik mee begon en of ik er wat van heb geleerd ;)

Dank voor je advies!

edit: boek besteld :) ben benieuwd!

More
7 years 8 months ago #5708 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic nieuwe verslaafde ;)
Welkom en veel lees/leerplezier!

More
7 years 8 months ago #5709 by Jelle
Replied by Jelle on topic nieuwe verslaafde ;)

edit: boek besteld ben benieuwd!

Ben natuurlijk ook erg benieuwd wat je ervan vindt. Ik hoop dat je er veel aan hebt! Overigens, mocht je vragen hebben over het boek, stel ze dan in het speciale Forex Voor Ambitieuze Beginners subforum.

Veel leesplezier!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.217 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl