Topic-icon Gegroet lotgenoten

• Thomas26
  • Thomas26's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
7 years 2 months ago #6177 by Thomas26
Gegroet lotgenoten was created by Thomas26
Hallo lotgenoten!

Mijn naam is Thomas en ik ben hier nieuw.
Op dit moment ben ik zo n zes maanden actief in de forex handel(eur/usd):
het gaat mij tot nu toe best aardig af! Natuurlijk heb ook ik wat leergeld betaald,
maar ik probeer van mijn fouten te leren en hierdoor telkens een stap verder te komen.

Over één jaar mag ik mij econoom noemen, waardoor mijn analyses fundameel te
noemen zijn. Ik merk dat het psychologische gedeelte van het handelen veel aandacht vereist en hier zal ik dus zeker nog aandacht aan moeten besteden. Ook moet ik nog werken aan het risico dat ik per trade neem, in verhouding met mijn portefeuille.
Statistisch gezien waren 7 van de 10 transacties (ongeveer zelfde lots grootte)succesvol.

Het lijkt mij interessant om binnen dit forum met elkaar te delen waarom we long/short gaan op een betreffende trade, om zo te kunnen leren van onze analyses!

Gr. Thomas

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 2 months ago #6179 by Jelle
Replied by Jelle on topic Gegroet lotgenoten
Van harte welkom op het forum Thomas!

Zo te lezen ga je aardig methodisch te werk en dat is een van de belangrijkste dingen die je kunt doen als trader. Emotie is je grootste vijand en de beste manier om dat te bestrijden is condities voor de trade te formuleren voordat je hem opent.

Zelf ben ik ook meer een fundamenteel analist dan een technisch analist, al ontkom je er natuurlijk niet aan om grafieken te gebruiken, resistance en support te pinpointen en af en toe een paar technische indicators te gebruiken om te bepalen of er genoeg momentum is om een positie in te nemen.

Dat 7 van de 10 trades succesvol zijn is helemaal niet slecht. Was je per saldo ook over het totaal winstgevend? Hoeveel pips heb je gemiddeld verdiend/verloren per trade?

Tenslotte nog een tip: als je het leuk vindt om bij te houden wat je vooruitgang is en je ook graag feedback wil op sommige trade beslissingen, kan het zinnig zijn om een forex blog bij te houden.

Nogmaals van harte welkom en als je vragen hebt, aarzel niet ze te stellen! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Thomas26
  • Thomas26's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
7 years 2 months ago #6180 by Thomas26
Replied by Thomas26 on topic Gegroet lotgenoten
Hallo Jelle!

Hartelijk dank voor je feedback. De condities formuleren voordat ik een trade open
is inderdaad iets dat ik (bijna) altijd doe. Ik merk dan dat ik meer overtuigd raak van
mijn beslissing, ook al werk deze tegen mij in.
Voor de rest gebruik ik natuurlijk de resistance en support, tezamen met de RSI.

Mijn totaalsaldo is op dit moment winstgevend, alleen heb ik wel momenten gehad waarop het saldo vele malen hoger was. Ik gebruik twee rekeningen bij Markets, om mijn winst
over te kunnen boeken, zodat ik niet altijd in staat ben om teveel risico te nemen.

Gemiddeld genomen is mijn winst/verlies per trade 40 pips. Op deze manier heb ik langzamerhand een leuk saldo kunnen opbouwen, welke de afgelopen weken overigens aardig heeft gefluctueerd door een te hoog risico of een verliezende trade welke ik te lang liet doorlopen.

De niet gemiddelde trades (te hoog risico + verliezen laten doorlopen) zijn overigens altijd maar een paar trades, maar deze hebben veel effect op de hoogte van het saldo!

Ik denk dat ik inderdaad maar een blog ga bijhouden! Het lijkt mijn leerzaam om op deze manier te kunnen reflecteren op mijn aanpak.

Overigens mijn complimenten voor je inbreng op deze site. De dagelijkse update welke je (onder andere) publiceert is echt een nuttig iets.

Gr. Thomas

More
7 years 2 months ago #6185 by Jelle
Replied by Jelle on topic Gegroet lotgenoten
Allereerst bedankt voor je compliment, altijd leuk natuurlijk! :)

Slim idee om twee rekeningen aan te houden bij Markets om op die manier je winst over te boeken en af te schermen. Net datgene wat je kan helpen op momenten dat je verleid wordt om te ver te gaan.

Een gemiddelde van 40 pips per trade winst is helemaal niet slecht, zeker niet omdat je - althans dat idee kreeg ik uit je eerste trading blog post - toch nog redelijk vaak de markt in en uitgaat en dus aardig wat trades doet.

Enfin, benieuwd hoe het je verder zal vergaan, zal je trading blog dan ook met plezier lezen!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.181 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl