Topic-icon Hallo iedereen

• nieuw
  • nieuw's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
7 years 3 months ago #6186 by nieuw
Hallo iedereen was created by nieuw
Hallo,

Even voorstellen.
Ik ben Marco 38 jaar.
Ben de laatste paar weken zeer geïnteresseerd geraakt vwb forex, mede door deze site.
Ben verder een absolute nieuwkomer en moet nog erg veel leren. Jullie zullen dus in jullie ogen misschien veel domme vragen van mij tegenkomen, maar ik weet zeker dat er dingen bij zijn die meer mensen zich afvragen maar het niet durven te vragen B)

Mij ervaring op het gebied van forex is zoals gezegd zeer klein slechts twee weken.
Heb momenteel 2 proef accountants lopen dus zonder geld bij twee verschillende brookers.
Ben puur op gevoel aan het traden geslagen en tot nog toe sta ik zelf verbaast van de winst :woohoo: . Maar ik ben wel nuchter genoeg om te beseffen dat dat beginners geluk betreft. Als ik jullie woorden gebruik ban ik een scalper of zoiets geloof ik :blush:

Heel veel termen die jullie gebruiken begrijp ik niet en wil ik wel leren.
Bv een kaart interpreteren en maken snap ik tot nog toe geen bal van maar ben vast beraden dit te gaan leren.

mvg, Marco

Vriendelijke groet, Marco

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 3 months ago #6187 by Jelle
Replied by Jelle on topic Hallo iedereen
Hallo Marco, van harte welkom op het forum!

Allereerst, domme vragen bestaan natuurlijk niet, dus vraag maar raak :) We zijn ooit allemaal beginner geweest en er wordt inderdaad veel kennis voorondersteld - vaak juist de simpele dingen - maar iemand moet het je wel een keer verteld hebben.

Zolang je alleen maar proef accounts hebt is er niets mis met traden op gevoel, maar realiseer je wel dat je systematischer en rationeler moet zijn als je voor echt geld gaat traden. Dan moet je een tradingplan maken, waarin je uitwerkt hoe je tewerk gaat bij het openen en sluiten van een positie, voordat je de positie hebt geopend. Dit om te voorkomen dat je op basis van emotie beslissingen neemt (emotie is meestal een slechte raadgever)

Als je meer wilt lezen over het interpreteren van grafieken, er is een sectie over grafieken interpreteren op de forex strategie pagina.

Mogelijk kan het boek Forex voor Ambitieuze Beginners je ook helpen om snel meer te leren over het reilen en zeilen van de forex.

In ieder geval nogmaals van harte welkom en aarzel niet om vragen te stellen als je ze hebt.

En veel succes natuurlijk met je forex carriere! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• nieuw
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
7 years 3 months ago #6189 by nieuw
Replied by nieuw on topic Hallo iedereen
Dankjewel Jelle voor je reactie.

Ik ben idd flink aan het lezen op dit forum en ga het grafieken topic zeer zeker ook goed doornemen. Is wel nodig ook B)

Wat mij wel erg opvalt dat bij heel veel topic's de laatst posten 6 a 9 maanden geleden plots een stille dood gestorven zijn.
Kan iemand toelichten hoe dit komt? Is het een hype geweest om op forex te gaan richten die dan mislukt is of zijn ze inmiddels binnen gelopen en hoeft het dan niet meer zo nodig het forumen ?
Bv. Ik was het topic en de blog van paul en zijn trading methode aandachtig aan het volgen en plots eindigt het december afgelopen jaar. Erg jammer want ik denk dat iedere nieuwkomer (zoals ik zelf) erg benieuwd is of het Paul met zijn methode gelukt is om inmiddels iets op te kunnen bouwen.

mvg,
Marco

More
7 years 2 months ago #6195 by Thomas26
Replied by Thomas26 on topic Hallo iedereen
Hallo Marco,

Ook welkom namens mij! Ik ben hier zelf ook pas nieuw,
dus leuk om te horen dat jij ook geinteresseerd bent geraakt en je
hebt aangemeld.

Ik zou je wel aanraden om niet alleen op gevoel te handelen, maar goed na te gaan
waarom je nou de beslissing maakt om long/short te gaan. Wat mij op het begin heeft geholpen is een economische kalender (google hier maar eens op) en de dagelijse update
van Jelle binnen dit forum.

Heel veel succes gewenst.

Gr. Thomas

More
7 years 2 months ago #6197 by Jelle
Replied by Jelle on topic Hallo iedereen
@Nieuw

Van Paul weet ik dat hij het op een gegeven moment behoorlijk druk kreeg met allerlei zaken rond het traden heen en dat hij daarom heeft besloten zich meer op het traden zelf te gaan richten. Voor zover ik weet werkte het trading systeem dat hij gebruikte wel voor hem, maar dat betekent natuurlijk niet dat het ook voor jou zou werken.

Traders zijn vaak actiever in het berichten over hun trading systeem totdat het langere tijd goed of slecht gaat (tenzij ze anderen meer beroepsmatig willen adviseren over hun succesvolle beleggingen etc).

Het helpt in ieder geval zeker in het begin om je trading journey te beschrijven, omdat het je dwingt helder en gestructureerd te denken over je activiteiten.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• nieuw
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
7 years 2 months ago #6201 by nieuw
Bedankt Thomas. :)

Nee ik ben niet van plan er een gok spel van te gaan maken, wel leuk maar niet de bedoeling. Ik weet dat ik uiteindelijk een strategie moet ontwikkelen.
Probeer van alles maar kan mijn draai nog niet goed vinden. Heb bv de strategie van Paul doorgenomen en gepoogd zijn perfecte swing's te vinden. Echter hoever ik ook terug in de tijd ga met metatrader ik vindt ze niet. Dus deze gaat niet werken voor mij, te veel moeite om de situatie op de kaarsengrafiek te herkennen. Dus op naar de volgende strategie B)

Tot dat ik iets anders heb ga ik iedere dag met Jelle mee. Zijn dagelijkse review over de markt. Zegt hij long dan ga ik long (kijk enkel naar de euro/usd. Eens kijken hoever ik hiermee kom :PP

More
7 years 2 months ago #6217 by Mustang
Replied by Mustang on topic Hallo iedereen
Dag Marco,

welkom op het forum en heel veel succes met traden!!

Mijn naam is Jurgen alias Mustang

groeten

More
7 years 2 months ago #6222 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Hallo iedereen
begin eens heel simpel. Kijk hier eens naar. 5 minuutgrafiek beginnen. www.forexmt.info/trading-strategy-double-stochastic.html
Is niet zaligmakend maar een beginnetje

• nieuw
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
7 years 2 months ago #6224 by nieuw
@Jurgen, bedankt voor je welkom :)

@ Crosstrader, jij ook en bedankt voor de link :)

Zo Gisteren eindelijk over de drempel en een echt account aangemaakt bij de booker waar deze site mee doordrenkt is ;) :PP

Vandaag begonnen met een beetje te handelen en met veel bloed zweet en tranen maar liefst "8" hele pips binnen weten te slepen.
Wat er gezegd wordt over het verschil tussen een proef en een echt account is absoluut waar.

Wat ik nu doe is het volgende;
Ik volg het nieuws zo goed mogelijk maar relativeer veel.
Tot nu toe bracht het nieuws in mijn ogen niet wat je ervan zou verwachten.
Ik volg de trends bv 73% koopt en vergelijk deze in de eerste instantie met de 4h grafiek. Hier spring ik pas in als er een zeer duidelijke trend op of neer is en deze wordt bevestigd door de lagere grafieken. Dan stap ik ruim voor de voorspelde stand uit. Hierdoor blijft het aantal pips wel zeer beperkt maar ben ik vrij zeker van enige winst. Ben momenteel bv aan het wachten op de duidelijke neerwaartse trend van de pond en de euro na de giga op trend. Maar zoals gezegt spring ik pas in als alle kaarten goed geschud en gedeeld zijn.

Commentaar of suggesties zijn uiteraard altijd welkom.

More
7 years 2 months ago #6225 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Hallo iedereen
Hoi,
Probeer voor 11:00 uur klaar te zijn met traden. Trade maar één paar. De EURO/USD is het meest volatiel en ook het meest getrade. Werk met indicators. Nieuws loop je altijd achteraan. Maak een trade systeem en houd je eraan. Niet vandaag zus en morgen zo. Heb je een DMI in je bestand, zet die eens bij wat ik heb aangegeven. Succes ermee.

More
7 years 2 months ago #6228 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Hallo iedereen
hoi veel s6 met beleggen,

Wat crossader als hint geeft de site bedoel ik is vandaag helemaal waar op de euro dollar hoe simpel ook. Een sinmpel systeem kan je gewoon helpen en maakt de kans dat je gelijk krijgt wat groter en daar gaat het om. Risk/ Reward

Nice trading,
Henk

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.252 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl