Topic-icon Hallo allemaal, Mede Traders!

• Rogier
  • Rogier's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
  • On my way
More
7 years 2 months ago #6254 by Rogier
Hallo allemaal, Mede Traders! was created by Rogier
Mijn naam is Rogier en ik ben begin dit jaar begonnen met het bestuderen van de Forex markt; nadat ik redelijk op mijn b*k ben gegaan in de mijnindustrie aandelen.
Afijn die heb ik nog, maar goed.. het was tijd om eens echt te gaan leren traden in plaats van te beleggen realiseerde ik me. Ik kwam erachter dat ik meer een trader ben dan een belegger.
Inmiddels heb ik wat paper trading gedaan en kom ik langzaamaan bij het moment om te beginnen met echt geld.

Mijn doel is om op een gegeven moment fulltime trader te worden en ik doe er alles aan om dat te realiseren. Ik heb aardig wat boeken verslonden het afgelopen jaar en heel wat uurtjes achter het platform gezeten om alle mogelijkheden meer en meer onder mijn knie te krijgen. Orders, technische analyse, etc. Het is eigenlijk inmiddels mijn missie geworden het te gaan halen als trader, al is het het laatste wat ik doe!!!

Waar ik nu sta is: om alle informatie die ik in me heb te gaan vormgeven in een werkdag/tradeplan, zoals welke nieuwspagina's houd ik bij, wanneer lees ik die, wanneer maak ik mijn marktanalyses (zondagavond/weekend), hoe houd ik mezelf bijelkaar zonder in het ene en het andere te vliegen...focus focus focus.
Op welk type marketbehaviour ga ik me nu echt alleen maar concentreren.
Dat is dus proberen in een trend te stappen (herkennen wanneer die zich manifesteren)
en dan traden met multi units, eentje voor een kleine winst en de ander vervolgens te trailen.
Ik had vanochtend succes met het trendje tussen 08.30 -09.30 (eur.usd)om het vervolgens weer te verspelen, dit mag niet weer gebeuren, tenminste niet hoe ik het op deze manier verspeeld heb. :S

Ik richt me nu op 1 maand paper en bij positief resultaat te switchen naar mijn echte account.

Alleen alleen .... denk ik, wil ik toch wel een channel breakout inleggen voor morgen
bij de eur.usd vanwege die hele belangrijke uitspraak.
Heb je misschien nog tips voor mij betreffende deze trade Jelle of anderen?

Ik rond het even af voor nu en tot later!

Groet Rogier.

Oja, Ik volg je forex webinar bij lynx Jelle, ik heb er alweer zin in morgen! :)

Ook nog een vraag..What happenend met de gbp.jpy op 9 september rond 23.30, het ziet eruit of zo'n marktbeweging in 1 keer mijn hele account kan wegvagen?! Is dat mogelijk, bijvoorbeeld als ik een sell had ingelegd en dan een stop erboven...volgens mij blaast zoiets dwars door alles heen.., ik denk zelf dat het de centrale bank van Japan is geweest of de overheid?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 2 months ago #6255 by Jelle
Replied by Jelle on topic Hallo allemaal, Mede Traders!
He Rogier, van harte welkom op het forum!

Uit alles in je verhaal blijkt alvast dat je hartstikke enthousiast en gemotiveerd bent om het te maken als trader. Het wordt niet altijd even duidelijk benadrukt, maar zo'n houding is zeker een pre als je succesvol wilt worden (in wat dan ook). Er zullen immers tijden komen dat het allemaal niet zo soepel loopt en dan is een gemotiveerde instelling zeker iets waarop je terug kunt vallen.

Het vinden van een trading strategie die bij je past is nog niet zo makkelijk, maar door er verschillende te proberen kom je er vanzelf achter. Een tip is misschien nog om een minimaal aantal trades in te stellen dat je de strategie volgt, en dat je je daarbij continu aan je systeem houdt. Dit genereert een zuiverder beeld van de toepasbaarheid van een strategie voor jou als trader.

Wat betreft de verwachte uitspraak van het Duitse Constitutionele Hof morgen, ik leg daar vantevoren geen orders voor vast. Dit omdat ik vermoed dat het nog wel eens verschillende kanten uit kan stuiteren, omdat de markt tijd nodig zal hebben om de uitspraak te begrijpen. Het hoeft natuurlijk niet per se zo te gaan, maar goed mogelijk dat de Hof een 'ja maar' (of zelfs 'nee maar') uitspraak zal doen, en dan kan het snel heen en weer gaan.

Erg leuk dat je uitkijkt naar de nieuwe webinar, kan je verklappen dat het voor mij ook geldt! :)

Nog even dit: zo te zien schrijf je erg makkelijk, dus wellicht is het ook een goed idee om een trading blog bij te gaan houden. Er zijn verschillende leden die dat doen op Forexinfo ( forex blogs ). Het is in de eerste plaats voor jezelf, om je gedachten te ordenen en ook om later je ontwikkeling terug te kunnen lezen. Maar het vermakkelijkt het ook als je input van anderen wil over specifieke posities of deze of gene strategie.

In ieder geval veel succes gewenst met je trading carriere en hoop nog veel van je te zien op Fi!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
7 years 2 months ago #6256 by Mustang
Replied by Mustang on topic Hallo allemaal, Mede Traders!
Dag Rogier,

welkom op het forum & succes met traden.

Go Pro!!!

Mustang.

More
7 years 2 months ago #6257 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Hallo allemaal, Mede Traders!
Hoi Rogier,

Van harte welkom en heel veel s6 bij het halen van je doel!

Henk

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.216 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl