Topic-icon Voorstellen

More
6 years 7 months ago #6701 by S7ven
Voorstellen was created by S7ven
Hallo,

Mijn naam is Max en ik ben nog student. Ik ben pas begonnen met mij wat meer te verdiepen in de FX. Toen ik zes jaar geleden 18 werd was het eerste wat ik deed een beleggersrekening openen en snel kwam ik er achter dat mijn voorkeur bij technische analyse ligt, wellicht logisch aangezien ik ook een beta studie doe. Eigenlijk sinds vorig jaar zomer handel ik structureel (discretionair) met een vaste aanpak en blog ik op EasyTraders.nl hier over(de laatste tijd wat inactief ivm studiepiek). Na in november het seminar van DutchCoastTraders te hebben bezocht ben ik mij meer gaan interesseren voor mechanisch traden en de FX markt. Nu is de FX markt ook nog eens een fijne markt voor de kleine particulier, gekeken naar de kosten ten minste. Op het moment ben ik bezig met het ontwikkelen van een systeem. Eerst maakte ik gebruik van het platform van WHS Selfinvest alleen ik merk dat als ik een strategie wil testen met bv. moneymanagement/position sizing dat ik alsnog in excel mag gaan zitten klooien. Dus die heb ik even aan de kant geschoven en ik ben zelf het een en ander gaan programmeren in reken/modelleer software die door de universiteit beschikbaar wordt gesteld voor studenten. Nu is het idee dat ik heb: een simpel moving averages crossover systeem op dagbasis ook niet het meest ingewikkelde. Momenteel ben ik alleen nog aan het testen op de EURUSD. Zodra ik wat eerste bevindingen heb dan zal ik die hier posten en dan is feedback van harte welkom.

Twee ideeën die ik nog heb:
-> Alleen signalen volgen wanneer beide MA's in dezelfde richting bewegen
-> Positie uitbouwen wanneer de koers in de richting van de trade beweegt
Als iemand hier ervaring mee heeft en/of tips dan hoor ik het graag.

Groeten, Max

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 7 months ago #6702 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Voorstellen
hey max,

Welkom hier,

Het lijkt me leuk om van gedachten te wisselen over forex.
Bovendien ben ik veel bezig met veel strategieen ook daarover zou ik graag met je van gedachten wisselen.
Je bent zoals ik het nu zie voornamelijk bezig met trendtraden. Iets waarbij je veel lossis zult gaan zien en enkele grote winners.
Ik ga meer voor een combinatie van meerdere strategieen zodat de drawdown minder groot word.

Wie weet spreken we elkaar,

Henk

More
6 years 7 months ago #6705 by Jelle
Replied by Jelle on topic Voorstellen
He Max, van harte welkom op het forum!

Het systeem dat je aan het ontwikkelen bent klinkt goed, niet in de laatste plaats omdat het een simpel systeem is. Dat soort systemen werken vaak toch het beste, misschien ook omdat het makkelijker is om je er aan te houden. (hoe meer regeltjes, hoe makkelijker het wordt met jezelf in discussie te gaan over het volgen ervan).

Ook de twee ideeën die je postte over je systeem snijden hout. Meer bevestiging verhoogt de kans op een succesvolle trade en als je dan in een goede trade zit is het ook slim om de positie uit te bouwen.

Benieuwd naar je eerste bevindingen! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.182 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl