Topic-icon Voorstellen

More
6 years 7 months ago #6701 by S7ven
Voorstellen was created by S7ven
Hallo,

Mijn naam is Max en ik ben nog student. Ik ben pas begonnen met mij wat meer te verdiepen in de FX. Toen ik zes jaar geleden 18 werd was het eerste wat ik deed een beleggersrekening openen en snel kwam ik er achter dat mijn voorkeur bij technische analyse ligt, wellicht logisch aangezien ik ook een beta studie doe. Eigenlijk sinds vorig jaar zomer handel ik structureel (discretionair) met een vaste aanpak en blog ik op EasyTraders.nl hier over(de laatste tijd wat inactief ivm studiepiek). Na in november het seminar van DutchCoastTraders te hebben bezocht ben ik mij meer gaan interesseren voor mechanisch traden en de FX markt. Nu is de FX markt ook nog eens een fijne markt voor de kleine particulier, gekeken naar de kosten ten minste. Op het moment ben ik bezig met het ontwikkelen van een systeem. Eerst maakte ik gebruik van het platform van WHS Selfinvest alleen ik merk dat als ik een strategie wil testen met bv. moneymanagement/position sizing dat ik alsnog in excel mag gaan zitten klooien. Dus die heb ik even aan de kant geschoven en ik ben zelf het een en ander gaan programmeren in reken/modelleer software die door de universiteit beschikbaar wordt gesteld voor studenten. Nu is het idee dat ik heb: een simpel moving averages crossover systeem op dagbasis ook niet het meest ingewikkelde. Momenteel ben ik alleen nog aan het testen op de EURUSD. Zodra ik wat eerste bevindingen heb dan zal ik die hier posten en dan is feedback van harte welkom.

Twee ideeën die ik nog heb:
-> Alleen signalen volgen wanneer beide MA's in dezelfde richting bewegen
-> Positie uitbouwen wanneer de koers in de richting van de trade beweegt
Als iemand hier ervaring mee heeft en/of tips dan hoor ik het graag.

Groeten, Max

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 7 months ago #6702 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Voorstellen
hey max,