Topic-icon even voorstellen

• robertomascini
  • robertomascini's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
6 years 6 months ago #6821 by robertomascini
even voorstellen was created by robertomascini
Beste mede gebruikers goeden avond.

Mijn naam is Roberto en net een aantal weken actief in het bestuderen van Forex. ik heb er al eerder wat van gelezen en mij hier aangemeld maar ik heb nu wat meer zin en gelegenheid om mij er wat meer in te verdiepen.
Ik ben zeer geïnteresseerd in macro economie en globale reacties hierop waaronder dus ook de valuta.
In mijn dagelijks werk in de internationale handel heb ik veel te maken met valuta schommelingen en waar collega's hierop lopen te schelden ben ik al tijden aan het denken over de manieren om dit soort schommelingen tot je eigen voordeel te maken, door bijv Forex.

In eerste instantie ben ik mij volop aan het inlezen in de materie en heb het bekende boek van Jelle gekocht en een demo account bij WHS geopend. dit lijkt mij een serieuze partij waar de service goed is heb ik begrepen.

Zoals heel veel wordt beschreven moet ook ik zorgen dat al mijn wilde plannen en ideen in een gestructureerd plan worden verwerkt zodat we daarmee aan de slag kunnen.

Wat ik het allermooiste vind is dat sommige valuta paren dagelijks bepaalde trends lijken te vertonen en ik hoop daar iets mee te gaan doen alhoewel we voorlopig op 1 of 2 paren focussen om gewend te raken aan alles.

Daarnaast wil ik zoeken naar goede nieuws bronnen zonder mij al te gek te laten maken.

dit forum is dan ook een rijke aanvulling voor mij tot zover.

Wellicht zal ik later wat meer toelichten, maar voorlopig zal ik veel lezen en vragen en experimenteren met mijn demo.

groeten
RJ

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 6 months ago #6823 by Rogier
Replied by Rogier on topic even voorstellen
Hoi Roberto,

Ik ben inmiddels al wat langer bezig en bij mij beginnen de puzzelstukjes redelijk op zijn plaats te vallen. Haast je niet en neem het serieus zoals je een eigen bedrijf zou beginnen.
Je gaat op de beurs ondernemen. Lees liever goede boeken van traders die het gemaakt hebben en laat het nieuws voor wat het is. Ontwikkel je eigen handelswijze/strategie los van het fundamentele - die kan je dan later beter toepassen als je een goed werkend systeem hebt. Groet Rogier.

• robertomascini
  • Groentje
  • Groentje
More
6 years 6 months ago #6826 by robertomascini
Replied by robertomascini on topic even voorstellen
Rogier,

Goede input. Kun je mij nog een goed boek aanraden??engels is geen probleem.
Ik heb alle tijd en voorbereiding is het halve werk, dat zeggen ze niet voor niets.

Ik heb ook een demo bij RBS geopend, zodat ik e.e.a kan vergelijken met WHS.

Ik wil de komende tijd van een 2tal paren het verloop eens gaan bijhouden in bijv. Excel.
Zijn er misschien al dit soort bronnen ergens op internet te vinden???

Zijn er naast de platforms ook nog andere sites waar je real time koersen kunt volgen??

RJ

More
6 years 6 months ago #6827 by Jelle
Replied by Jelle on topic even voorstellen
He RJ, van harte welkom op het forum!

Leuk om te lezen hoe je met de forex in aanraking bent gekomen. Toevallig laatst nog iemand gesproken die ook vanuit zijn werk in de internationale handel geinteresseerd was geraakt in de valuta markt. Doordat je al veel te maken hebt met valuta schommelingen heb je mogelijk meer gevoel ontwikkeld voor koersontwikkelingen dan de gemiddelde beginner.

Sluit me verder helemaal aan bij de punten van Rogier. En als je een goed boek zoekt en Engels is geen probleem dan zou ik zeker Trading in the Zone lezen. Gaat over de mindset die je als trader nodig hebt; een echte eye opener.

Als je even snel een blik op de koers wilt werpen is dukascopy wellicht handig. Die hebben ook een widget (forex data & tools) op de site waar je de grafieken erbij kunt zien etc.

Veel succes in ieder geval!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• robertomascini
  • Groentje
  • Groentje
More
6 years 6 months ago #6831 by robertomascini
Replied by robertomascini on topic even voorstellen
bedankt voor de reactie!
ik zal eens kijken naar dat boek en die site!

Zo elke keer weer meer info opslurpen en continue blijven testen lijkt me voorlopig het beste voor me.

RJ

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.250 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl