Topic-icon Hallo allemaal

More
5 years 11 months ago #7215 by william
Hallo allemaal was created by william
Hey allemaal.

Ik ben zo'n 2 maanden geleden met de forexwereld in aanraking gekomen via Plus500.
Daarna ontdekte ik Etoro en het gaf me een veilig gevoel om mee te kijken met andere traders. Na een tijdje ben ik op eigen houtje gaan traden dor bijvoorbeeld info via investing.com, dailyfx.com en Etoro uiteraard, dit ging uitermate goed en dacht niet kapot te kunnen...totdat ik keihard nat ging en en al mijn winst weer zag verdwijnen door mezelf niet aan de hoofdregels zoals "money management" te houden. Ik heb me al die tijd wel aan mijn stop loss regels gehouden en dat heeft er voor gezorgd dat mijn account niet volledig leeg getrokken is. Ik heb me nu voorgenomen niks te doen met echt geld totdat ik een juiste strategie heb en, ik handel voornamelijk met EUR/USD. Als ik achteraf analyseer hoe ik aan het handelen ben geweest was dat voornamelijk buy/sell gaan na grote nieuwsberichten van de VS of Europa. Ook kwam ik via sites/forums erachter wat de weerstandspunten waren en plaatste dan een buy/sell voorbij die punten. Ik vond dat wel prettig werken! Nu is mijn doel om zelf die punten te berekenen en uiteraard zoveel mogelijk bij te leren, ook zou ik graag advies krijgen over welke indicator ik het beste kan gebruiken en of het mogelijk is een soort van EA te gebruiken in combinatie met Etoro. Het is nogal een lang verhaal geworden waarvoor mijn excuses. Ik raak nogal enthousiast als ik over forex begin te ratelen. In ieder geval bedankt voor het lezen en hoop van jullie te leren!

Groeten William

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 11 months ago #7219 by Jelle
Replied by Jelle on topic Hallo allemaal
He William, van harte welkom op het forum!

Als ik zo je verhaal lees was het probleem niet zozeer dat je methode niet werkte (weerstand punten zoeken via sites/forums en dan een buy/sell plaatsen voorbij die punten) maar dat je geen goed money management had, waardoor je dus te weinig speelruimte had om welke strategie dan ook succesvol te laten zijn.

Misschien moet je vooralsnog niet teveel aan je strategie veranderen maar eerst je money management op orde krijgen, zodat je (demo) kapitaal ruim voldoende is voor de strategie. Want hoe goed een strategie ook is, als het money management niet klopt, is het op de langere termijn verliesgevend, omdat er altijd wel mindere periodes zijn.

Veel succes in ieder geval! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
5 years 11 months ago #7220 by william
Replied by william on topic Hallo allemaal
Hey Jelle,

Bedankt voor je reactie en warme welkom! Mijn money management ben ik ook het minst tevreden over, achteraf gezien ben ik daar ook gigantisch in de fout gegaan. Net wat je zegt, soms heb gewoon van die dagen dat het tegen zit en dan moet je dat verlies nemen en niet proberen gelijk goed te maken. Ik heb inmiddels het boek "Forex voor ambitieuze beginners" besteld en hoop daar veel van te leren. Ik gebruik nu de indicator van Plus500 nog maar zou graag willen weten welke indicators je een beginner zoals ikzelf aan zou raden. Ook zou ik graag zelf eens willen kijken of dat ik de weerstandspunten zelf kan ontdekken en ze zo vergelijken met wat anderen zeggen. In ieder geval bedankt voor je advies tot zover!

Groeten William

More
5 years 11 months ago #7225 by Jelle
De meeste beginners snuffelen aan verschillende technische indicators in het begin, om te kijken welke hen het beste ligt. Er is ook niet echt een beste indicator voor beginners, omdat het er ook van afhangt wat je prettig vindt werken en wat voor trading strategie je hebt / bezig bent te ontwikkelen.

Voor het spotten van weerstand en support heb je in ieder geval geen indicatoren nodig, die kun je zelf zien. Pak er maar eens een dag grafiek bij en kijk of je punten kunt ontdekken waar de koers meerdere keren is geweest zonder er echt doorheen te breken....

More
5 years 11 months ago #7226 by william
Dat zal ik eens doen! Maar ik zoek eigenlijk grafieken zoals ze op youtube bijvoorbeeld laten zien. Ik heb nu de indicator van plus500 en heb ook MT4 op mijn laptop staan. Ik vroeg me af waar ik aan grafieken kan komen die ik zelf helemaal in kan delen en bijvoorbeeld een streep kan trekken waar ik de supportlijn zie. Ben aardig groen nog zoals je merkt ;) ...sorry voor de vele vragen. Ik heb gisteren een start gemaakt in het boek "forex voor ambitieuze beginners" en het is enorm leerzaam. Leest heerlijk weg ook!

Groeten William

More
5 years 11 months ago #7228 by Jelle
De meeste brokers bieden aardig wat mogelijkheden om indicators op grafieken los te laten. Daarbuiten gebruik ik zelf regelmatig de chart tool die door dukascopy wordt aangeboden. Op de homepage, aan de rechterkant, staan verschillende valuta paren; als je op het grafiek symbooltje klikt krijg je een grafiek van het paar te zien en daar kun je aardig wat op aflezen e.d.

En nog veel leesplezier! :-)

More
5 years 11 months ago #7229 by william
Helemaal super :) bedoelde zo'n grafiek inderdaad! Kan ik er eens mee gaan spelen.
Het heb ik inderdaad veel plezier aan, het beantwoord een hoop van mijn vragen en zoals ik al eerder zei leest het heerlijk weg. Heb jij dat boek geschreven trouwens? Zoja..dan dikke complimenten ervoor!! Bedankt weer voor de info!

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.169 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl