Topic-icon Even voorstellen RayOfLightNL

• RayOfLightNL
  • RayOfLightNL's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
5 years 7 months ago #7564 by RayOfLightNL
Even voorstellen RayOfLightNL was created by RayOfLightNL
Hallo allemaal,

ik ben Raymond, 34 jaar en ben sinds enkele weken gedoken in de Forex wereld.
Heb een demo account aangemaakt bij Plus500 en Markets.com. Ben momenteel meer met Plus 500 bezig, omdat ik dit overzichtelijker vind.
Tevens heb ik het boek van Jelle Peters aangeschaft. Dit boek heeft me heel erg op weg geholpen als starter.
Ik heb een trading plan opgezet, welke momenteel continue aangepast wordt ;-) en heb ook een Trading Journal file aangemaakt.

Ben hier om kennis op te doen en wellicht ook adviezen te kunnen geven (misschien op later stadium).

Groeten en veel winning pips toegewenst!

Raymond

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 7 months ago #7566 by Jelle
Replied by Jelle on topic Even voorstellen RayOfLightNL
He RayOfLightNL, van harte welkom op het forum!

Zo te lezen zijn je eerste stappen op de forex in ieder geval niet onvoorbereid en dat is al een flink pluspunt. Natuurlijk ook erg leuk om te lezen dat je zoveel aan het boek hebt gehad als beginnende forex handelaar, want daar is het echt precies voor bedoeld.

Benieuwd hoe het je zal vergaan op de forex, hou ons een beetje op de hoogte! :-)

Veel succes!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• RayOfLightNL
  • Groentje
  • Groentje
More
5 years 7 months ago #7593 by RayOfLightNL
Replied by RayOfLightNL on topic Even voorstellen RayOfLightNL
Dank je voor je bericht Jelle!

Ik zal proberen om mijn progress zoveel mogelijk hier te delen. Ik heb gemerkt dat forex trading een skill is en het vallen en opstaan is. Net als fietsen. Ik ben al een aantal keren flink op mijn bek gegaan. Nogal frustrerend wanneer een trade uiteindelijk tegen me werkte, terwijl ik dacht dat de set up goed was...
So far so good..

More
5 years 7 months ago #7594 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Even voorstellen RayOfLightNL
Hee Raymond,

Leuk dat je ook interesse hebt in Forex net als iedereen hier op het forum. Hoe ben je erin terechtgekomen?

Al bezig met het ontwikkelen van een strategie en al wat gelezen over moneymanagement? Veel succes. Als je vragen hebt zijn er genoeg mensen die je kunnen helpen hier.

Groet,

Maarten

Price action day trading

• RayOfLightNL
  • Groentje
  • Groentje
More
5 years 7 months ago #7628 by RayOfLightNL
Hi Maarten,

bedankt voor je bericht! Ik ben via een kennis van mij op Forex Trading gekomen. Hij is gestopt met werken, omdat hij met Forex trading voldoende inkomen genereert. Dat heeft mijn interesse gewekt. Ik was al sinds vorige jaar bezig met het zoeken van een methode om tweede inkomen te genereren. Mijn denkwijze wat betreft financial management en financial freedom is totaal veranderd sinds ik mijzelf heb verdiept in de boeken van Robert Kiyosaki (Poor Dad Rich dad) en Napoleon Hill (Think & Grow Rich).

En ja ik ben druk bezig met het ontwikkelen van een strategie en ben op de hoogte hoe belangrijk money management is. Ik ben er ook achtergekomen dat het pyschologische gedeelte (controle wat betreft emoties) van trading wellicht het belangrijkste is. Ik heb afgelopen dagen een paar flinke winsten en daarna grotere verliezen gehad. Verliezen vanwege slecht money management en 'revenge trading' (verloren geld terugwinnen door traden met hoge risico's).

Ik ben nu ook bezig met het boek 'Trade your way to financial freedom' om het psychologisch effect te bestuderen en wellicht door veel te oefenen onder controle te krijgen...

More
5 years 7 months ago #7629 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Even voorstellen RayOfLightNL
RayOfLightNL schrijft:

Hi Maarten,

bedankt voor je bericht! Ik ben via een kennis van mij op Forex Trading gekomen. Hij is gestopt met werken, omdat hij met Forex trading voldoende inkomen genereert. Dat heeft mijn interesse gewekt. Ik was al sinds vorige jaar bezig met het zoeken van een methode om tweede inkomen te genereren. Mijn denkwijze wat betreft financial management en financial freedom is totaal veranderd sinds ik mijzelf heb verdiept in de boeken van Robert Kiyosaki (Poor Dad Rich dad) en Napoleon Hill (Think & Grow Rich).

En ja ik ben druk bezig met het ontwikkelen van een strategie en ben op de hoogte hoe belangrijk money management is. Ik ben er ook achtergekomen dat het pyschologische gedeelte (controle wat betreft emoties) van trading wellicht het belangrijkste is. Ik heb afgelopen dagen een paar flinke winsten en daarna grotere verliezen gehad. Verliezen vanwege slecht money management en 'revenge trading' (verloren geld terugwinnen door traden met hoge risico's).

Ik ben nu ook bezig met het boek 'Trade your way to financial freedom' om het psychologisch effect te bestuderen en wellicht door veel te oefenen onder controle te krijgen...

Lucky man. Vraag je vriend om je verder te helpen. Als hij voldoende geld genereert om van te kunnen leven is hij een bolleboos. Zo'n vriend wil iedereen hier wel hebben om je in te wijden in deze moeilijke materie.

• RayOfLightNL
  • Groentje
  • Groentje
More
5 years 7 months ago #7631 by RayOfLightNL
Ik heb helaas nog niet de gelegenheid gehad om met hem uitgebreid over zijn succes en strategie te praten. Daarentegen weet ik ook niet of zijn strategie ook daadwerkelijk mijn strategie zal zijn. Wat ik tot zo ver heb begrepen is dat ieder zijn eigen winnende strategie moet ontdekken, welke afhankelijk is van persoonlijke doelstellingen, tijd, geld, omgeving etc...

Maar het is wel inderdaad wel een goed idee om met hem over bepaalde set ups, signals entry & exit points te bespreken...

Hoe gaat het met jouw strategie?

More
5 years 7 months ago #7634 by Maartensterk
RayOfLightNL schrijft:

Hi Maarten,

Oke mooi. Ik ben nu ook bezig met een soort mentor die forex traden als enige inkomst heeft. Het is echt een zege als je met zo iemand kan sparren over bepaalde dingen. Dus doe er met die vriend van jou ook zeker je voordeel mee.

Waar ik ook inderdaad achter ben gekomen, is dat emotie zeker het belangrijkste is. Een goede strategie met entry signalen is in een week te leren. Natuurlijk met nog jaren masteren erachteraan. Maar de stoffen die in je hersens vrij komen na een winnende of verliezende trade die zorgen ervoor dat maar ongeveer 10% van de mensen op langer termijn succesvol is met traden.

Wat voor een soort strategie zit je op dit moment aan te denken?

Groet,
Maarten

Price action day trading

• RayOfLightNL
  • Groentje
  • Groentje
More
5 years 6 months ago #7637 by RayOfLightNL
Ik heb momenteel nog niet een vaste strategie. Ik ben nog aan het schipperen tussen intra-day en day trading. Ik scan door de dag heen of er bepaalde set ups beginnen te vormen (break outs). Hierbij gebruik ik bollinger bands en average moving.
Indien 2 candles achterelkaar (bullish/ bears) sluiten buiten de onderste of bovenste bands is dat voor mij een signaal om op te letten. Ik wacht de retracement af om te kijken of het een echte breakout is. Ik open posities met maximaal 2% van rekening..

More
5 years 6 months ago #7638 by Maartensterk
RayOfLightNL schrijft:

Ik heb momenteel nog niet een vaste strategie. Ik ben nog aan het schipperen tussen intra-day en day trading. Ik scan door de dag heen of er bepaalde set ups beginnen te vormen (break outs). Hierbij gebruik ik bollinger bands en average moving.
Indien 2 candles achterelkaar (bullish/ bears) sluiten buiten de onderste of bovenste bands is dat voor mij een signaal om op te letten. Ik wacht de retracement af om te kijken of het een echte breakout is. Ik open posities met maximaal 2% van rekening..

Als ik je een advies mag geven. Day trader geeft je veel meer rust in je hoofd en is vaak veel overzichtelijker. Hier een artikel die uitlegt waarom je beter kan day traden. Ik ben het er volkomen mee eens. Net als alle andere interessante artikelen op Nial ze website. Je hoeft het misschien niet eens te zijn met zijn price action strategie, maar alle artikelen over het mentale deel en moneymanagement zijn zeker de moeite waard. Ook legt hij veel voorkomende mythes in de forex uit en verteld die hoe een dag van een Pro trader eruit ziet. Hopelijk kan je er wat mee!

Price action day trading

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.618 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl