Topic-icon Even kennis maken.

• Buissie
  • Buissie's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 5 months ago #7599 by Buissie
Even kennis maken. was created by Buissie
Mijn naam is Marcel Buisman 52 jaar en sinds 1991 zelfstandig ondernemer.
Om meer vrijheid te krijgen in de toekomst ben ik in oktober 2013 begonnen met traden. Eerst meteen demoaccount. Daarna een cursus gevolgd om diverse strategieën te leren en inzichten op te doen. Per Januari heb ik een live account bij Markets.
Mijn uiteindelijke doel is om 15% per maand te maken maar ik moet nog een boel leren en kan alle hulp gebruiken.

Excuus dat ik het bericht in de message box gezet heb. :(

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 5 months ago #7600 by Jelle
Replied by Jelle on topic Even kennis maken.
Van harte welkom op het forum Buissie! :-)

Leuk dat je ook met forex bezig bent. Dat je nog een hoop moet leren en best wat hulp kunt gebruiken is natuurlijk heel normaal als je ergens net mee begonnen bent. Doe het gewoon rustig aan, werk toe naar een strategie die je goed ligt en zet in het begin in ieder geval altijd een stop loss (en hou je er ook aan). Gewoon maar even een paar tips op een rijtje.

Enfin, veel succes en als je vragen hebt, stel ze gerust, daar is het forum voor.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
5 years 5 months ago #7601 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Even kennis maken.
Jelle schrijft:

Leuk dat je ook met forex bezig bent. Dat je nog een hoop moet leren en best wat hulp kunt gebruiken is natuurlijk heel normaal als je ergens net mee begonnen bent. Doe het gewoon rustig aan, werk toe naar een strategie die je goed ligt en zet in het begin in ieder geval altijd een stop loss (en hou je er ook aan). Gewoon maar even een paar tips op een rijtje.

Enfin, veel succes en als je vragen hebt, stel ze gerust, daar is het forum voor.

En.............. slecht een paar uur per dag traden. Zo tussen 08:00 en 10:30 uur moet voldoende zijn.

More
5 years 5 months ago #7602 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Even kennis maken.
crosstrader schrijft:

Jelle schrijft:

En.............. slecht een paar uur per dag traden. Zo tussen 08:00 en 10:30 uur moet voldoende zijn.

Een paar uur per dag ben ik het mee eens. Maar het tijdstip niet. Ik zou zeggen na de new york close. Dat is op dit moment 22:00 Nederlandse tijd. Dan sluiten bij een goede broker de daily candles en krijg je de beste signalen.(prijssignalen, wie heeft er gewonnen; de bulls of de bears.) De NY close geldt als een belangrijk moment de, omdat je dan kan opmaken wat er die dag in de Forex gebeurd is. De NY close is de officiële afsluiting van een Forex dag

Ik adviseer dus om rond 21:00 te kijken en dan ongeveer 3 uurtjes. Dan is het ook gelijk te combineren met een baan.

Price action day trading

More
5 years 5 months ago #7611 by Generaal
Replied by Generaal on topic Even kennis maken.
Hmm, wat ik ervan gelezen heb, via 't net, is dat London de belangrijkste zou zijn..
Maar ik ben ook nog maar 'n beginner en m'n hoofd is al volgelopen van te veel!

MVG,
Generaal

More
5 years 5 months ago #7612 by crosstrader
Generaal schrijft:

Hmm, wat ik ervan gelezen heb, via 't net, is dat London de belangrijkste zou zijn..

MVG,
Generaal

Klopt Generaal. Helemaal eens.
Een zelfstandig ondernemer deelt zijn eigen tijd in.
Kan dus heel goed 's-morgens voor de koffie traden. :)

More
5 years 5 months ago #7614 by Generaal
Hallo,
Hier ook zelfstandig ondernemer, wel beschikking over gespreide tijden, maar tot op heden, nog geen duidelijkheid in alles, en dan blijf ik 't best nog maar ff weg van het live gebeuren, ook nog geen duidelijkheid welke broker het zou kunnen worden, MT4 platform is alvast 'n must, verder acceptabele spreads, en 'n vrije keuze in stop/loss, take/profit, verder 'n goede bereikbaarheid, geregistreerd enz..enz..
Maar vooral eerst nog worstelen met 'n strategie die me vertrouwen kan geven en 'n winst/verlies ratio oplevert..En wat ik al zie in veel cursus materiaal dat de charts die ze voorstellen, meestal veel mooier zijn dan die ik hier voor ogen krijg!

MVG,
Generaal

More
5 years 5 months ago #7616 by crosstrader
Generaal schrijft:

Hallo,
Hier ook zelfstandig ondernemer, wel beschikking over gespreide tijden, maar tot op heden, nog geen duidelijkheid in alles, en dan blijf ik 't best nog maar ff weg van het live gebeuren, ook nog geen duidelijkheid welke broker het zou kunnen worden, MT4 platform is alvast 'n must, verder acceptabele spreads, en 'n vrije keuze in stop/loss, take/profit, verder 'n goede bereikbaarheid, geregistreerd enz..enz..
Maar vooral eerst nog worstelen met 'n strategie die me vertrouwen kan geven en 'n winst/verlies ratio oplevert..En wat ik al zie in veel cursus materiaal dat de charts die ze voorstellen, meestal veel mooier zijn dan die ik hier voor ogen krijg!

MVG,
Generaal

Generaal met 3 sterren? :)

De volatiliteit is momenteel laag.
Kijk eens hier::: www.forexticket.co.uk/en/tools/02-01-volatility
Ben daarom overgestapt naar de DAX.
Tot de koffie ( hahahahahaha) vrijwel altijd mooie range om te traden.

Mvg. C.

More
5 years 5 months ago #7617 by Maartensterk
Generaal schrijft:

MVG,
Generaal

Londen sessie is de meest volatile, maar het einde van de NY Close is het officiële einde van een forex dag.

De NY sessie is de 2de meest volatile sessie. Ik zou juist niet traden als de markt volatile is. Er gebeurd dan van alles en de markt kan op zo'n moment opeens een draai maken de andere kant op. Als je tijdens de londen sessie trade, dan moet je op kleinere timeframes traden. Die zijn vaak veel onrustiger en moeilijker te benaderen in tegenstelling tot 4hr en daily timeframes. De daily candle sluit na 22:00, dan zie je wat er gebeurd is en kan je eventueel een beslissing nemen.

Price action day trading

More
5 years 5 months ago #7618 by Maartensterk
Maartensterk schrijft:

Generaal schrijft:

MVG,
Generaal

Londen sessie is de meest volatile, maar het einde van de NY Close is het officiële einde van een forex dag.

De NY sessie is de 2de meest volatile sessie. Ik zou juist niet traden als de markt volatile is. Er gebeurd dan van alles en de markt kan op zo'n moment opeens een draai maken de andere kant op. Als je tijdens de londen sessie trade, dan moet je op kleinere timeframes traden. Die zijn vaak veel onrustiger en moeilijker te benaderen in tegenstelling tot 4hr en daily timeframes. De daily candle sluit na 22:00, dan zie je wat er gebeurd is en kan je eventueel een beslissing nemen.

En oja nog een goede reden: Signalen op een daily chart zeggen veel meer dan op een 30m chart. Die daily signalen onstaan alleen na het sluiten van een candle, om 22:00 dus. Ook daarom zou ik zeggen kijk in de avond rond 22:00 er ongeveer 3 uurtjes naar.

De support en recistance niveaus zijn op de daily candles ook veel krachtiger. Op 30m frames kunnen die daily levels gebroker worden en dan toch uiteindelijk er weer boven of onder sluiten. Dan heeft het level dus stand gehouden.

Price action day trading

More
5 years 5 months ago #7619 by Generaal
Hou het in m'n geheugen,
ben zo nog niet vertrouwd met korte time frames.
Verder heb ik 'n info scherm opgezet, niet dat het alles betekend, maar toch al vast iets om me op te oriënteren..

MVG,
Generaal
Attachments:

More
5 years 5 months ago #7620 by crosstrader
Maartensterk schrijft:

Generaal schrijft:

MVG,
Generaal

Als de markt lagging is dan moet je daar wegblijven.
btw. zie dat je nog aan het DEMO traden bent. Dan ziet de wereld er heel anders uit.
Giga winsten maak je dan. Geen angst om te traden en alles klopt dan nog.
Nu echie met een flink bedrag. Dan praten we verder.

More
5 years 5 months ago #7621 by Generaal
Begrijp je volkomen, nu met m'n demo scheer ik ook nog geen hoge toppen, daar niet van, maar begrijp dat het 'n beklemmend gevoel geeft als je zuurverdiende centen weg knabbelen. De enige vrees is, dat als je besluit 'n live account te openen, je misschien met andere voorwaarden af te rekenen krijgt, zoals commissies, hogere spreads enz..Nog maar te zwijgen van de eventuele manipulaties door brokers. Het is en blijft 'n far west gebeuren.

More
5 years 5 months ago #7622 by crosstrader
Generaal schrijft:

Begrijp je volkomen, nu met m'n demo scheer ik ook nog geen hoge toppen, daar niet van, maar begrijp dat het 'n beklemmend gevoel geeft als je zuurverdiende centen weg knabbelen. De enige vrees is, dat als je besluit 'n live account te openen, je misschien met andere voorwaarden af te rekenen krijgt, zoals commissies, hogere spreads enz..Nog maar te zwijgen van de eventuele manipulaties door brokers. Het is en blijft 'n far west gebeuren.

Je schrijft hierboven:
Nog maar te zwijgen van de eventuele manipulaties door brokers.

Kwestie van een goede broker. Zit al jaren bij dezelfde broker. Nooit het idee gehad dat ik getild werd.

More
5 years 5 months ago #7623 by Generaal
Wel crosstrader,
is alvast 'n goede referentie in het zoeken van de naald in de hooiberg! je begrijpt dat het voor 'n beginner enorm moeilijk is om hierin en goede beslissing te nemen, maar ik ga ervan uit dat de ervaring van 'n trader met 'n broker, hier wel 'n punt is.

More
5 years 4 months ago #7630 by Generaal
Dit wilde ik toch even niet links laten liggen:

www.debeurs.nl/Forum/Topic/1307101/Daytraders_Stophunting-praktijken-bij-Alpari.aspx

Je kan je als leek best wel iets inbeelden, wat betreft het kiezen van 'n broker.

MVG,
Generaal

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.249 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2018, All Rights Reserved

Forexinfo.nl