Topic-icon Voorstellen

• Master_Roshi
  • Master_Roshi's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
5 years 1 month ago #8105 by Master_Roshi
Voorstellen was created by Master_Roshi
Hallo allemaal!

Ik ben Sjors en ga ook op de Forex beginnen.

Ik heb al aardig wat gepokert en ga dit naast forex ook nog blijven doen (mijn pokerinkomsten financieren mijn Forex account). Poker en traden lijken in psychologische lijnen, maar ook bijvoorbeeld met money management erg op elkaar dus dacht ik: hey, misschien kan ik dat ook :PP

Ik heb twee tradingsboeken gelezen (oa Forex voor ambitieuze beginners ;) ) maar heb toch nog aardig wat struggles in de praktijk... Ik heb oa moeite met de metatrader van Markets.com, ik wil range traden maar heb helaas nog niet echt een paar voor gevonden dat op de korte termijn veel ranget en snap de technische indicatoren niet helemaal :unsure:

Maar hoe dan ook, ik ga er helemaal voor en hoop dat ik met Forex toch winstgevend kan zijn en uiteindelijk misschien zelfs veel geld ermee te verdienen ;)

Sjors

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 1 month ago #8107 by Jelle
Replied by Jelle on topic Voorstellen
He Sjors, van harte welkom op het forum!

Forex en poker hebben zeker raakvlakken met elkaar, dus in die zin heb je er zeker al wat voorwerk opzitten. :-)

Range traden kan inderdaad zeer lucratief zijn, al was het de afgelopen week door speeches van verschillende centrale bankiers nogal onrustig op de forex en werden daardoor verschillende uitgesleten ranges doorbroken.

Het is in ieder geval belangrijk om een gevoel te krijgen voor de koersontwikkeling van een specifiek valutapaar als je wilt range traden op de kortere termijn. Bestudeer dus regelmatig de grafieken, hou ze desnoods open als desktop achtergrondje :-)

Enfin, veel succes in ieder geval en als je vragen hebt, stel ze gerust, daar is het forum immers voor bedoeld!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
5 years 1 month ago #8108 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Voorstellen
Hee Sjors,

Ik hoor wel vaker pokeraars die gaan forex traden. Qua emoties zijn er volgens mij veel raakvlakken tussen pokeren en fx traden.

Range traden is een veel genoemde forex strategie. Ik gebruik het zelf ook in mijn strategie. Range traden is alleen niet zo simpel als het lijkt en er zitten ook veel haken en ogen aan. Ik maak mezelf ervan bewust dat de koers in een range zit, maar neem uiteindelijk beslissen op signalen. Uiteindelijk heb ik liever een valuta paar dat in een up/down trend zit. Onthoud ook dat hoe hoger het timeframe is, hoe sterker een range is... Ik heb ondertussen wel geleerd dat less=more met traden en trade daarom alleen maar op dag basis.

babypips.com is een goede website voor beginners om veel te leren over forex en strategieën. Tegelijkertijd is het ook een website waar zo veel soorten strategieën worden uitgelegd, dat je na een tijdje door de bomen het bos niet meer ziet. Dat ga je sowieso wel krijgen als je heel veel leest. Als je aan mij zou vragen hoe moet ik het aanpakken? Zou ik als antwoord geven houd je grafieken zo simpel mogelijk. Gebruik geen indicatoren en andere meuk, behalve de EMA. Uit een kale grafiek met support en résistance lijnen kan je heel veel informatie halen. Als je googled op price action day trading dan zal je er alles over terug kunnen vinden.

Succes en als je vragen hebt, dan hoor ik het graag.

Price action day trading

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.197 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl