Topic-icon Even voorstellen

• Mies
  • Mies's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 7 months ago #8824 by Mies
Even voorstellen was created by Mies
Hallo,

Ik ben nieuw hier, mijn naam is Michel en ik lees al een tijdje mee op Forexinfo en vond het nu wel eens tijd een login aan te maken.

Ik ben mij sinds een maand of vier aan het verdiepen in trading en heb ondertussen een hoop onderzoek gedaan en een hoop geleerd, ook een hoop onzin gelezen uiteraard maar gaandeweg heb ik dat aardig eruit weten te filteren. Ondertussen een (denk ik zelf) aardig trading plan in elkaar gezet, Ik ben nu nog aan het testen in demo mode met monopoly geld en wil binnen een paar weken voor het echie gaan om het zo maar te zeggen ;p

Ik heb wat ervaring met programmeertaal en dacht dus dat het voor mij het makkelijkste zou zijn om me te verdiepen in het programmeren van een geatomatiseerd systeem, wat dingen geprobeerd met MQL4 maar het trekt mij niet echt... Heb dus besloten om handmatig te gaan traden zonder al te veel toeters en bellen... simpel en hopelijk doeltreffend met een set duidelijke regels waar ik mijn uiterste best voor ga doen om die na te leven (in demo mode gaat het prima maar dat is toch anders)

Als er mensen met tips zijn hoor ik die graag,

Vr gr Michel.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 7 months ago #8825 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Even voorstellen
Welkom Michel,
Jouw keuze om niet te werken met geatomiseerde systemen in het traden is de juiste keuze. Men kan simpelweg niet handelen met een systeem die alles voor je doet.

Een strategie zonder al te veel poespas en indicatoren is ook een goede keuze. Op welk timeframe wil je gaan handelen?
Toen ik zelf begon had ik me voorgenomen om mijn demo account eerst te verdubbelen, voordat ik live wilde gaan. Probeer je demo account ook te vergelijken met je eigen situatie. Een demo account van 100.000 heeft geen zin, als je uiteindelijk zelf start met een account van 5000. Probeer dus je demo zo veel mogelijk te laten lijken op je echte situatie. Misschien doe je dit al.. Dan is dat een verstandige keuze.

Heb je naast je strategie ook een goed moneymanagement systeem bedacht? Hoeveel risico wil je per trade, wat is de verhouding tussen risico en mogelijk winst.... Etc.

Uiteindelijk als je live gaat zal je zien dat je mindset en emotionele stabiliteit de uiteindelijke factoren zullen zijn of je wel of niet succesvol wordt in de forexwereld. Voorkom overtrading, voorkom hebberigheid, voorkom te grote risico's, leer accepteren dat er veel trades zullen zijn die resulteren in een verlies en zo zijn er nog honderden emoties waar je mee moet leren omgaan.

Succes!

Price action day trading

• Mies
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 7 months ago #8826 by Mies
Replied by Mies on topic Even voorstellen
Dank voor je reactie Maarten,

Ik heb idd al die punten meegenomen in mijn plan... dat is het resultaat van al dat lezen..

En zoals je al zegt zal de mindset en emotionele factor van doorslaggevende waarde zijn... dat kan ik niet oefenen in een demo situatie...

Mocht ik mijn storting verliezen dan is dat jammer... dan gaan we terug naar de tekentafel en begin ik opnieuw met een aangescherpt plan.

Je geeft een aantal hele goede tips en punten Maarten, Thx

More
4 years 7 months ago #8829 by Jelle
Replied by Jelle on topic Even voorstellen
He Michel, van harte welkom op het forum!

Ik ben zelf ook niet zo van het geautomatiseerde traden - maar trading software kan natuurlijk wel helpen met het spotten van bepaalde signalen.

Maarten slaat de spijker op zijn kop met zijn opmerking dat het vooral de "mindset en emotionele stabiliteit" zijn die bepalen of je wel of niet succesvol bent in de trading wereld. Een goede tip is dan ook om daar wat meer tijd aan te besteden. Lees bijvoorbeeld het boek Trading in the Zone van Mark Douglas.

Verder raad ik je aan om het jezelf in het begin niet te moeilijk te maken; niet teveel valutaparen handelen, niet te ingewikkelde strategieen gebruiken, en niet handelen met een plan dat je eigenlijk niet goed ligt.

Enfin, veel succes in ieder geval en nogmaals van harte welkom! :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
4 years 7 months ago #8830 by Maartensterk
Mies schrijft:

dat kan ik niet oefenen in een demo situatie...

Het is op een demo inderdaad heel anders dan een live account. Wat ik deed tijdens het demo traden was 2 potjes maken met op de ene ''verlies'' en de andere ''winst''. Stop na elke gesloten positie pokerchips in een potje en geef die chips een bepaalde waarde in geld. Na een tijdje zal het ene potje voller zitten dan de andere. Hopelijk voor jou het potje met ''winst''.

Het klinkt misschien een beetje kinderachtig en je kan natuurlijk ook gewoon op je platform zien hoe het gaat, maar dit maakt het visueel en zo kan je misschien wat meer waarde hechten aan je demo geld. De chips in het verlies potje moeten doen zorgde erbij mij voor dat de verlies emotie los kwam. Het zelfde was met de winst emotie die ik kreeg als ik chips in het winst potje mocht doen. Zo leer je alvast een beetje met de emotie achtbaan van het traden omgaan.

Price action day trading

• Mies
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 7 months ago #8831 by Mies
Jelle schrijft:

Lees bijvoorbeeld het boek Trading in the Zone van Mark Douglas.

Verder raad ik je aan om het jezelf in het begin niet te moeilijk te maken; niet teveel valutaparen handelen, niet te ingewikkelde strategieen gebruiken, en niet handelen met een plan dat je eigenlijk niet goed ligt.

Hallo Jelle,

Ik lees hier en daar dat jij zelf ook een verdienstelijk boek geschreven hebt, is in bestelling :-)

Verder ga ik het mezelf niet te moeilijk maken inderdaad, mijn strategie is nu gebaseerd op 1 trade per dag met 1 valutapaar, gewoon omdat ik met die trade het idee heb dat ik echt weet wat ik doe en het risico goed kan afwegen tegen de eventuele winst.

• Mies
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 7 months ago #8832 by Mies
Maartensterk schrijft:

De chips in het verlies potje moeten doen zorgde erbij mij voor dat de verlies emotie los kwam. Het zelfde was met de winst emotie die ik kreeg als ik chips in het winst potje mocht doen. Zo leer je alvast een beetje met de emotie achtbaan van het traden omgaan.

Goed idee! net als het verdubbelen van mijn demo account trouwens, ik blijf wat langer in demo handelen ;-)

More
4 years 7 months ago #8834 by Maartensterk
Mies schrijft:

Jelle schrijft:

Lees bijvoorbeeld het boek Trading in the Zone van Mark Douglas.

Hallo Jelle,

Ik lees hier en daar dat jij zelf ook een verdienstelijk boek geschreven hebt, is in bestelling :-)

Verder ga ik het mezelf niet te moeilijk maken inderdaad, mijn strategie is nu gebaseerd op 1 trade per dag met 1 valutapaar, gewoon omdat ik met die trade het idee heb dat ik echt weet wat ik doe en het risico goed kan afwegen tegen de eventuele winst.

Max 1 trade per dag is een goed streven. Minimaal 1 trade zou je niet moeten doen als je dat bedacht had. Als er geen signaal volgens jou setup voorwaarden is, dan kijk je de volgende dag weer gewoon.

Dus alleen handelen als het past in je strategie en niet morgen handelen, omdat je de winst van vandaag groter wil laten worden, of omdat je het verlies van vandaag weer wilt goed maken.

Op welk tijdframe handel je? En wat zijn je entry voorwaarden?

Price action day trading

• Mies
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 7 months ago #8835 by Mies
Precies, ik hoef niet perse een trade te doen, alleen als de situatie er naar is... soms is dat lastig, want dan past een bepaalde beweging van de markt niet in je strategie en heb je dus geen instapmoment, maar je voelt aan je water wat er gaat gebeuren... toch maar geen positie innemen dus... maar als er dan precies gebeurt wat je al voorspeld had denk je wel even... hmm jammer...

Maar over mijn entry voorwaarden en tijdframe; het is geen rocketscience wat ik doe hoor, ik probeer zoveel mogenlijk de London Break out strategie te volgen zoals elders op forexinfo beschreven staat, met een paar kleine tweaks dan, anders heb je wel heel weinig instapmomenten, misschien verhoog ik daar mee mijn risico iets maar tot nu toe gaat het lekker, ik kan gemiddeld 4 keer per week instappen en ik verlies gemiddeld 1 op de 5 trades, ik ga altijd maximaal voor 30 pips, de beweging die de markt maakt is meestal veel groter maar ik stap wat laat in, hierdoor heb ik wat meer zekerheid dat het om een daadwerkelijke break out gaat... en 30 pips per dag is prachtig voor mij... ik riskeer 5% van mijn account en laat het rustig oplopen, verhoog mijn inzet naarmate mijn account groeit zeg maar...

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.247 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl