Topic-icon Even voorstellen dan maar

• allegandro
  • allegandro's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 10 months ago #9709 by allegandro
Even voorstellen dan maar was created by allegandro
Hallo allemaal,

Om even een idee te krijgen wie ik ben en wat ik doe.

Vader van flink wat kinderen (1-21 jaar)
Ontwikkelaar bij een IT bedrijf
veertiger
Wonende in het zuiden van het land

Ik heb het boek van Jelle gekocht, leuk boek leest makkelijk weg.

Waarom hier op het forum?
Niet omdat ik veel ervaring heb met traden, maar vooral om er voor mezelf achter te komen welk platform het beste is.
Inmiddels heb ik al aantal platformen getest en tot nu toe vallen ze allemaal door de mand.
Sommige zijn zeer gebruiksonvriendelijk, andere hebben een spread waar je misselijk van wordt of je orders worden niet uitgevoerd.

Gelukkig heeft het me tot nu toe nog geen cent gekost. Of wel ik kreeg gratis geld of wel ik gebruikte een demo account.

Ik ben zeer kritisch als het om traders gaat.
Daarom heb ik ook geen idee waarom een serieus forum als dit sommige traders durft te laten adverteren.
maar oké, dat even terzijde.

Mijn doel is om hier en op andere forums zoveel informatie te vergaren dat ik uit eindelijk kan zeggen, dat is de trader die ik vertrouw en daar maak ik 10.000 euro naar over om serieus te beginnen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
3 years 10 months ago #9716 by Jelle
Replied by Jelle on topic Even voorstellen dan maar
Allereerst van harte welkom op het forum natuurlijk Allegandro! :-)

Leuk om te lezen dat je Forex voor Ambitieuze Beginners hebt aangeschaft en dat het prettig wegleest. Ik hoop dat je er veel uithaalt.

Brokers testen is natuurlijk altijd verstandig, en tegenwoordig bieden ze vrijwel allemaal een gratis demo account aan, zodat je ook alle ruimte krijgt voor uitproberen. Het kiezen van een broker is heel persoonlijk en honderd procent tevreden zul je mogelijk nooit worden, maar je kunt natuurlijk ook verschillende brokers gebruiken voor verschillende aspecten van je traders activiteiten.

In ieder geval nogmaals van harte welkom en veel succes!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."
The following user(s) said Thank You: allegandro

• Marcel-van-Vliet
  • Marcel-van-Vliet's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
3 years 10 months ago #9721 by Marcel-van-Vliet
Replied by Marcel-van-Vliet on topic Even voorstellen dan maar
Ha Allegandro,

Op ieder forum vind je verschillende traders variërend van newbie tot pro. Je ontkomt er dus niet aan dat er ook werknemers en affiliates van (de minder goede) brokers met hun spam tussen zitten. Dit is gewoon een kwestie van er doorheen prikken. De luchtballonnen verdwijnen meestal binnen een paar maanden weer van dit forum.

In dit topic heb ik een goede suggestie voor een platform voor je. Dit platform wordt door verschillende brokers aangeboden. Misschien de moeite waard om hier eens mee te gaan stoeien.

Heb ik tenslotte nog één advies als oude rot in het vak. Ga niet te snel live, maar zorg dat je naast de 'M' van Money ook de andere 2 M's (Methode en Mindset) op orde hebt.
The following user(s) said Thank You: Lotsofjazz, allegandro

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 10 months ago #9735 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic Even voorstellen dan maar
Je haalt wat dingen door elkaar vrees ik,

De spread ligt niet aan het platform, maar aan de broker en het soort account wat je hebt (ECN of Market maker, standard, mini of micro van alle soorten zijn er ook demo accounts)

Met 'Platform' bedoelen we de software waarmee je de markt kunt bijhouden/analyseren, en trades/posities kunt openen.
Metatrader4 krijg je vaak gratis als je een (demo) account opent, maar er zijn ook web based platformen, cTrader schijnt erg goed te zijn.. en sommige brokers bieden hun eigen platform aan (Etorro)... Metatrader 4 is verreweg het meest populair, maar ook best complex om te leren omdat er zoveel mogelijkheden voor zijn.

Waar je zegt 'Traders' bedoel je denk ik 'Brokers'

Ik weet zeker dat het in het boek van Jelle allemaal goed wordt uitgelegd.

Deze site moet ook betaald worden, dus niet zo gek dat webmaster Jelle brokers als sponsor heeft gezocht, de meesten die hier worden besproken zijn wel OK, ik heb alleen niet zulke beste verhalen gelezen over IronFX, Forex Metal en Forex.com. Ikzelf denk er aan om tzt bij XM een account te openen (is ook gevestigd in Nederland) of bij Vantage FX, Ik zit nu bij Alpari op een demo, maar dat zit in Rusland, en dat is op zich al een risico :-) Maar voorlopig nog demo, want ik ben nog lang niet winstgevend

Maar heel goed dat je kritisch bent over de keuze van je broker. TIP: Op www.forexpeacearmy.com staan heel veel broker reviews, maar let wel op, sommige reviewers zijn fake, maar ook sommige slechte reviews moet je niet al te serieus nemen, ik heb heel wat bad reviews gelezen, en dan blijkt gewoon dat de trader het niet goed heeft begrepen, of zelf geprobeerd heeft fraude te plegen... Maar als de FPA webmasters zelf al aangeven dat een broker een SCAM is, dan daar gewoon geen account openen.

Ik heb een paar jaar geleden een life time membership gekocht bij www.forexmentorpro.com ... een aanrader als je serieus wilt leren handelen op de Forex markt. Je kunt het voor 1 dollar 14 dagen proberen... Heb ik ook gedaan, en na 14 dagen een maandelijkse subscription, opgezegd (want gestopt met forex, na 2 live accounts te hebben opgeblazen.. eigens schuld, niet (goed) geluistert naar FMP!!) en later een aanbod gekregen voor een life time membership voor een eenmalig bedrag dat ik niet kon laten liggen... GEEN SPIJT VAN!

Ok, deze post wordt alweer te lang... Ik wens je heel veel succes! en laat hier af en toe weten hoe het gaat :-)

Marco

allegandro wrote: Hallo allemaal,
Niet omdat ik veel ervaring heb met traden, maar vooral om er voor mezelf achter te komen welk platform het beste is.
Inmiddels heb ik al aantal platformen getest en tot nu toe vallen ze allemaal door de mand.
Sommige zijn zeer gebruiksonvriendelijk, andere hebben een spread waar je misselijk van wordt of je orders worden niet uitgevoerd.

Gelukkig heeft het me tot nu toe nog geen cent gekost. Of wel ik kreeg gratis geld of wel ik gebruikte een demo account.

Daarom heb ik ook geen idee waarom een serieus forum als dit sommige traders durft te laten adverteren.

Mijn doel is om hier en op andere forums zoveel informatie te vergaren dat ik uit eindelijk kan zeggen, dat is de trader die ik vertrouw en daar maak ik 10.000 euro naar over om serieus te beginnen.

The following user(s) said Thank You: allegandro

More
3 years 10 months ago #9736 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Even voorstellen dan maar
Oops. Je gaat M.v.V. de les lezen. Dat wordt lachen. :cheer: ;)

Lotsofjazz wrote: Je haalt wat dingen door elkaar vrees ik,

De spread ligt niet aan het platform, maar aan de broker en het soort account wat je hebt (ECN of Market maker, standard, mini of micro van alle soorten zijn er ook demo accounts)

Met 'Platform' bedoelen we de software waarmee je de markt kunt bijhouden/analyseren, en trades/posities kunt openen.
Metatrader4 krijg je vaak gratis als je een (demo) account opent, maar er zijn ook web based platformen, cTrader schijnt erg goed te zijn.. en sommige brokers bieden hun eigen platform aan (Etorro)... Metatrader 4 is verreweg het meest populair, maar ook best complex om te leren omdat er zoveel mogelijkheden voor zijn.

Waar je zegt 'Traders' bedoel je denk ik 'Brokers'

Ik weet zeker dat het in het boek van Jelle allemaal goed wordt uitgelegd.

Deze site moet ook betaald worden, dus niet zo gek dat webmaster Jelle brokers als sponsor heeft gezocht, de meesten die hier worden besproken zijn wel OK, ik heb alleen niet zulke beste verhalen gelezen over IronFX, Forex Metal en Forex.com. Ikzelf denk er aan om tzt bij XM een account te openen (is ook gevestigd in Nederland) of bij Vantage FX, Ik zit nu bij Alpari op een demo, maar dat zit in Rusland, en dat is op zich al een risico :-) Maar voorlopig nog demo, want ik ben nog lang niet winstgevend

Maar heel goed dat je kritisch bent over de keuze van je broker. TIP: Op www.forexpeacearmy.com staan heel veel broker reviews, maar let wel op, sommige reviewers zijn fake, maar ook sommige slechte reviews moet je niet al te serieus nemen, ik heb heel wat bad reviews gelezen, en dan blijkt gewoon dat de trader het niet goed heeft begrepen, of zelf geprobeerd heeft fraude te plegen... Maar als de FPA webmasters zelf al aangeven dat een broker een SCAM is, dan daar gewoon geen account openen.

Ik heb een paar jaar geleden een life time membership gekocht bij www.forexmentorpro.com ... een aanrader als je serieus wilt leren handelen op de Forex markt. Je kunt het voor 1 dollar 14 dagen proberen... Heb ik ook gedaan, en na 14 dagen een maandelijkse subscription, opgezegd (want gestopt met forex, na 2 live accounts te hebben opgeblazen.. eigens schuld, niet (goed) geluistert naar FMP!!) en later een aanbod gekregen voor een life time membership voor een eenmalig bedrag dat ik niet kon laten liggen... GEEN SPIJT VAN!

Ok, deze post wordt alweer te lang... Ik wens je heel veel succes! en laat hier af en toe weten hoe het gaat :-)

Marco

allegandro wrote: Hallo allemaal,

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 10 months ago #9737 by Lotsofjazz
MVV is Maarten Van Vliet neem ik aan.... hoezo de les lezen?

Ik heb al een aantal van Maarten van Vliet zijn posts gelezen, en heb groot respect voor deze meneer, ik heb nog veel te leren voor ik zover ben als hij.

More
3 years 10 months ago #9738 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Even voorstellen dan maar
Excuus Lotsofjazz. Spraakverwarring. Het kwam mij voor dat je commentaar gaf op M.v.V. Maar dat blijkt achteraf Allegandro te zijn.
Kwam waarschijnlijk omdat M.v.V zijn commentaar net boven jouw commentaar stond. Nogmaals mijn excuses.

Lotsofjazz wrote: MVV is Maarten Van Vliet neem ik aan.... hoezo de les lezen?

Ik heb al een aantal van Maarten van Vliet zijn posts gelezen, en heb groot respect voor deze meneer, ik heb nog veel te leren voor ik zover ben als hij.

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Yoda
  • Yoda
  • Marco's FMP Trading
More
3 years 10 months ago #9741 by Lotsofjazz
Geeft nix hoor, ik dacht al zoiets :laugh:

• Marcel-van-Vliet
  • Marcel-van-Vliet's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
3 years 10 months ago #9743 by Marcel-van-Vliet
Replied by Marcel-van-Vliet on topic Even voorstellen dan maar
Mijn 'broer' Maarten kan wel tegen een beetje kritiek hoor. Bedankt overigens voor de lovende woorden.

• allegandro
  • allegandro's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
3 years 9 months ago #9764 by allegandro
Replied by allegandro on topic Even voorstellen dan maar
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Zeker haal ik af en toe nog een begrip door elkaar, maar ach, leer ik weer van.

Inmiddels getest:

Markets.com; Afgetest, te traag en te duur. Hun eigen platform is wel heerlijk eenvoudig. (Gratis 25$ er door heen gejaagd)
IG.com: Je moet er even inkomen, maar dan is het wel wat. Spread een stuk beter dan bij Markets. Platform is minder fijn dan bij Markets, maar het went. (Alleen speelgeld gebruikt).
XM.com: Geen eigen platform, dus ik ben nu aan het stoeien met MT4 (Gratis 25 euro gekregen, en dit is na 1 dag inmiddels 29 euro). MT4 is duidelijk niet voor beginners en dat ik met mijn eerste trade 3 euro verdiende was puur geluk, omdat het me een 20 minute koste om de close postion knop te vinden.

Bij geen van deze 3 zal ik daadwerkelijk geld gaan storten, maar het is goed om te oefenen.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.186 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl