Topic-icon Beginner

More
2 years 11 months ago #10713 by RKDLSW
Beginner was created by RKDLSW
Hallo allemaal!

Ik ben een 21-jarige student en een nieuweling in de wereld van het handelen. Ik roep sinds mijn tienerjaren al dat
beleggen iets is wat mij zeer interessant leek en wat ik graag zou willen begrijpen en kunnen. Een aantal weken geleden heb ik besloten mijn woorden in daden om te zetten en mij er daadwerkelijk in te gaan verdiepen. Zo ben ik begonnen met boeken te lezen om de theorie te doorgronden, video's en artikelen te bekijken om de praktijk te begrijpen en biografieën te lezen om het psychologische aspect te snappen. Één van boeken die ik las bracht mij naar dit forum, waar ik hopelijk mensen zal ontmoeten die mij kunnen helpen op de juiste weg te komen die ik, weet weet, op een bepaald punt in de toekomst ook zal kunnen helpen.
Aangezien ik ook vòòr het lezen van een stapel boeken begreep dat domweg een account aanmaken bij een broker en beginnen geld over de balk te smijten niet de beste tactiek was, heb ik nog niet met echt geld gehandeld. Slechts een paar beschreven tactieken losgelaten op een demo-account.

Ik heb op dit moment de verwachting noch de aspiraties om hier binnen afzienbare tijd geld mee te verdienen omdat dit simpelweg niet realistisch is. Ik heb als doel gesteld om tegen het nieuwe jaar in staat te zijn een in strategie te ontwikkelen en het dan met echt geld te gaan proberen, en dan maandelijks te evalueren wat ik bereikt (en wat er natuurlijk beter kan!)

Hierbij meteen de eerste update van het trade-avontuur; Ik heb dan misschien nog geen strategie ontwikkeld of geld verdiend, maar ik heb wel één map volgekrabbeld met woorden waarvan ik niet betekenis niet wist. Dus misschien kan deze map over een paar jaar uitbrengen als ''woordenboek voor de onwetende belegger''. Lange-termijn-investering noem ik dat.

Grote kans dat ik dit forum de komende zal torpederen met vragen, dus alvast bedankt!