Topic-icon Beginner

More
2 years 11 months ago #10713 by RKDLSW
Beginner was created by RKDLSW
Hallo allemaal!

Ik ben een 21-jarige student en een nieuweling in de wereld van het handelen. Ik roep sinds mijn tienerjaren al dat
beleggen iets is wat mij zeer interessant leek en wat ik graag zou willen begrijpen en kunnen. Een aantal weken geleden heb ik besloten mijn woorden in daden om te zetten en mij er daadwerkelijk in te gaan verdiepen. Zo ben ik begonnen met boeken te lezen om de theorie te doorgronden, video's en artikelen te bekijken om de praktijk te begrijpen en biografieën te lezen om het psychologische aspect te snappen. Één van boeken die ik las bracht mij naar dit forum, waar ik hopelijk mensen zal ontmoeten die mij kunnen helpen op de juiste weg te komen die ik, weet weet, op een bepaald punt in de toekomst ook zal kunnen helpen.
Aangezien ik ook vòòr het lezen van een stapel boeken begreep dat domweg een account aanmaken bij een broker en beginnen geld over de balk te smijten niet de beste tactiek was, heb ik nog niet met echt geld gehandeld. Slechts een paar beschreven tactieken losgelaten op een demo-account.

Ik heb op dit moment de verwachting noch de aspiraties om hier binnen afzienbare tijd geld mee te verdienen omdat dit simpelweg niet realistisch is. Ik heb als doel gesteld om tegen het nieuwe jaar in staat te zijn een in strategie te ontwikkelen en het dan met echt geld te gaan proberen, en dan maandelijks te evalueren wat ik bereikt (en wat er natuurlijk beter kan!)

Hierbij meteen de eerste update van het trade-avontuur; Ik heb dan misschien nog geen strategie ontwikkeld of geld verdiend, maar ik heb wel één map volgekrabbeld met woorden waarvan ik niet betekenis niet wist. Dus misschien kan deze map over een paar jaar uitbrengen als ''woordenboek voor de onwetende belegger''. Lange-termijn-investering noem ik dat.

Grote kans dat ik dit forum de komende zal torpederen met vragen, dus alvast bedankt!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
2 years 11 months ago #10715 by Jelle
Replied by Jelle on topic Beginner
Welkom op het forum RKDLSW!

Vind je idee van het 'woordenboek voor de onwetende belegger' alvast briljant, dus blijf vooral woorden optekenen terwijl je verder leert, dan wordt dat nog een aardig nuttig boekje denk ik! :-)

Zo te lezen pak je het allemaal heel systematisch en planmatig aan, een hele goede benadering m.i. Handelen in forex is, zoals je zelf ook al schrijft, geen get-rich-quick scheme, wat ook een van de eerste dingen is die ik lezers van Forex voor Ambitieuze Beginners vertel (ik geloof zelfs al op de flaptekst). De valuta handel biedt zeker veel mogelijkheden en het is geweldig dat je 24/5 kunt handelen ook, maar gratis geld bestaat nu eenmaal niet.

Het is inderdaad slim om in het begin vooral veel te leren, oefenen op een demo-account en een strategie te ontwikkelen en dan live te gaan met echt geld -- wat uiteindelijk natuurlijk wel de enige manier is om ook echt geld te verdienen :-)

Enfin, nogmaals van harte welkom. Deel graag je ervaringen -- altijd leuk voor andere beginnende traders om te lezen -- en als je vragen hebt, stel ze gerust!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
2 years 11 months ago #10718 by RKDLSW
Replied by RKDLSW on topic Beginner
Dankjewel!

Ik had het boek 'forex voor ambitieuze beginners' nog niet dus ik krijg ik als het goed is morgen binnen
en dan zullen de vragen binnenkort ongetwijfeld nog wel komen als een strategie ga ontwikkelen!

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.164 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl