Topic-icon Fi Forex BeleggersClub

More
8 years 8 months ago - 8 years 8 months ago #2394 by Jelle
Fi Forex BeleggersClub was created by Jelle
We zijn natuurlijk allemaal druk bezig met onze eigen trading activiteiten, maar ik bedacht me dat het misschien ook wel hartstikke leuk zou zijn om samen een kleine forex beleggersclub op te zetten!

Een Fi beleggersclub voor forex dus , waarbij iedereen die mee wil doen een klein bedrag inlegt waarmee we gezamenlijk handelen op de forex. Denk bijvoorbeeld aan $10 of $20 per persoon, waarbij we handelen in micro posities van 1.000 units. Het moet allemaal niet te groot zijn, het gaat erom te kijken of we de initiele investering structureel kunnen vergroten.

Het ligt voor de hand dat het moet gaan om posities die we een week of langer willen open houden, zodat we tijd genoeg hebben om via het forum met elkaar te overleggen over het openen / sluiten van een positie.

Verder krijgt iedereen die meedoet uiteraard een evenredig aandeel in het kapitaal. Ik zou alleen wel willen voorstellen dat dit kapitaal pas aan het eind van het jaar opeisbaar wordt, ook met het oog op administratieve rompslomp (anders moeten we immers steeds herberekenen voor hoeveel iedereen nu eigenaar is etc)

Dus, in het kort:
    Open voor ieder Fi lid
    Inleg$10-$20
    Micro posities waarbij 1 pip = 10 dollar cent
    Horizon posities 1 week of meer
    Posities worden ingenomen en afgesloten door Fi lid
    Iedere deelnemer is aandeelhouder evenredig aan eigen inleg

edit: voorlopige opzet nav suggesties
Art. 1Gezamenlijke account, beheert door Jelle
Art. 2 Inleg $20 per persoon
Art. 3 Percentage van totale kapitaal dat $20 inleg op moment van toetreding vertegenwoordigt is aandeel percentage deelnemer
Art. 4 1 keer per week beslissing over uitstaande trades / eventueel nieuw te openen trades
Art. 5 Uitstappen (geheel of gedeeltelijk) kan op 31 december van ieder jaar
Art. 6 Uitstappen op alle andere data kan wanneer iedere deelnemer toestemt met het uitstappen van een deelnemer
Art. 7 Bij gedeeltelijk uitstappen vermindert het deelnemingspercentage evenredig met de uitgenomen fondsen.
Art. 8 Met het overmaken van zijn inleg gaat iedere deelnemer akkoord met de regels in dit contract
Art. 9 Er is geen maximaal aantal deelnemers
Art. 10 Veranderingen aan bestaande posities en/of het openen van nieuwe posities kunnen alleen bij meerderheid van stemmen worden genomen.
Art. 11 Iedere deelnemer kan voorstellen doen over veranderingen aan bestaande posities en/of het openen van nieuwe posities.[/ul]

Deelnemers op dit moment
    Jelle
    Representative
    Jonkie76
    Zeebaars
    Jules v H
    ivforex
    m_luijckx
    gigagonnie
    Seasalt McFish

Wat vinden jullie ervan en wie wil er mee doen? B)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 8 months ago #2395 by Representative
Replied by Representative on topic Fi Forex BeleggersClub
Dit klinkt wel goed!

Zeker het idee van weken openhouden is wel goed zodat er rustig over gediscussieerd kan worden!

Moet goed over gestemd worden, maar denk dat het goed is als jij het wordt.

Daarbij wel contractjes opgemaakt worden om het dan vast te zetten. Dit voorkomt ook dat mensen hun geld er eerder uit kunnen halen dan wanneer we afspreken dat we het eruit kunnen halen.

More
8 years 8 months ago #2397 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Fi Forex BeleggersClub
Maken we dan een gezamenlijk live account aan, die jij dan voor ons beheert?
Zou wel het makkelijkst zijn.

Het idee spreekt mij wel aan, inleg moet voor iedereen hetzelfde zijn.
Anders maak je het te moeilijk.

ik ben wel in voor zo'n opzetje.

More
8 years 8 months ago #2398 by Jelle
Replied by Jelle on topic Fi Forex BeleggersClub
Een gezamenlijke account lijkt de beste optie, waarbij alle deelnemers de inlog gegevens hebben. Het hoeft niet per se ik te zijn die de account beheert. Sterker nog, misschien moet juist iemand anders de account beheren, of afwisselend beheer.

De eerste keer uitcashen duurt bij de meeste forex brokers doorgaans een paar dagen (ik las op de blog van ivforex dat het bij Zulutrade zelfs 5 weken duurt) en als het gaat om kleine bedragen hoeven we voor diefstal niet zo bang te zijn denk ik.

Inleg voor iedereen hetzelfde ben ik mee eens. Hoe simpeler hoe beter.

Denk ook dat het plezier in het traden en discussie over de beste trades voorop moeten staan. Waarbij het natuurlijk wel de bedoeling is dat het de best renderende forex account aller tijden wordt!

More
8 years 8 months ago #2400 by Jonkie76
Denk dat jij wel de uitgesproken persoon bent om het te beheren..
1 maal per week plaatsen we een trade voor langere tijd.

uitcashen kan alleen als er een bepaalde mijlpaal is bereikt.
Uitcashen is max 50% van totaalbedrag verdeeld over de deelnemers., minder mag ook maar dan moete iedereen daar mee eens zijn, indien er ook maar 1 persoon is die meer wil uitcashen dan gaan we allemaal daar mee akkoord.
met de rest van de poen traden we verder.
en wil je meer opnemen dan 50%, kan, maar dan neem je verplicht alles op en vervalt verdere deelname.

voorbeeld..

We zijn met tien man en leggen allemaal 20 dollar in.
Dan hebben we startbedrag van $200,-
We cashen pas uit als doel van $1000,- is bereikt. ( dit kan na 3 maand zijn, dit kan na 12 maand zijn)
Max uitcashen is 50%, is 500 dollar over 10 deelnemers, dat is dus 50 per persoon.
Overgebleven 500 dollar traden we verder mee.
Volgend doel wordt met de deelnemers bepaald.
Volgend doel $3000,-
En zo gaan we door...

We moeten contractje met spelregels opstellen, en deze door iedereen laten ondertekenen.
Vervolgens krijgt iedereen het uiteindelijke contractje met alle handtekeningen/deelnamelijst.
Nu gaat het om peanuts, maar als het om meer geld gaat moet je dat echt wel hebben..

More
8 years 8 months ago #2401 by zeebaars
Replied by zeebaars on topic Fi Forex BeleggersClub
Ik werk meestal met zeer korte trades (intraday) maar wil zeker meedoen.
10 of maximaal 20$ per persoon en allemaal hetzelfde bedrag inleggen lijkt mij ideaal.
Wat dient er te gebeuren als er later nog mensen willen instappen?
Wat is het maximaal aantal deelnemers? probeer maar eens met 25 mensen tot een consensus te komen?
minimaal 1 keer per jaar zou het mogelijk moeten zijn om uit te stappen ook al is de target nog niet bereikt.

accountcijfers kunnen niet liegen, mensen des te beter...

More
8 years 8 months ago #2402 by Representative
Met bijvoorbeeld 25 mensen denk ik dat een stemming nodig is uiteindelijk, after all, we leven in een democratie!

More
8 years 8 months ago #2404 by Representative
Met bijvoorbeeld 25 mensen denk ik dat een stemming nodig is uiteindelijk, after all, we leven in een democratie!

More
8 years 8 months ago #2406 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Fi Forex BeleggersClub
Leuk idee.
Ik wil wel meedoen!

More
8 years 8 months ago #2407 by ivforex
Replied by ivforex on topic Fi Forex BeleggersClub
Jelle schrijft:

Een gezamenlijke account lijkt de beste optie, waarbij alle deelnemers de inlog gegevens hebben. Het hoeft niet per se ik te zijn die de account beheert. Sterker nog, misschien moet juist iemand anders de account beheren, of afwisselend beheer.

De eerste keer uitcashen duurt bij de meeste forex brokers doorgaans een paar dagen (ik las op de blog van ivforex dat het bij Zulutrade zelfs 5 weken duurt) en als het gaat om kleine bedragen hoeven we voor diefstal niet zo bang te zijn denk ik.

Inleg voor iedereen hetzelfde ben ik mee eens. Hoe simpeler hoe beter.

Denk ook dat het plezier in het traden en discussie over de beste trades voorop moeten staan. Waarbij het natuurlijk wel de bedoeling is dat het de best renderende forex account aller tijden wordt!

Die 5 weken cashen doelde op de opbrengsten die je als signaalprovider ontvangt.
Ikzelf heb alleen ervaring met FXCM de withdrawls staat binnen 3 dagen op je bankrekening.
FXCM heeft ook microaccounts.
Maar mij blijft het gelijk waar of bij welke broker je een account opent...ik doe graag mee met jullie.
Grtjs Ans

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Mechanical Trader - TrendFollower
More
8 years 8 months ago #2411 by m_luijckx
Replied by m_luijckx on topic Fi Forex BeleggersClub
Leuk idee, I'm in.

Een vast bedrag zoals Jonkie zei lijkt me indd het handigst.

Kiezen van trades die we gaan pakken lijkt me wel lastig.. iedereen heeft zo z'n eigen ideeen, tacktieken, voorkeuren voor paren, etc etc. Anyway, dat wordt gewoon stemmen dus.

Denk wel dat het belangrijk is om bepaalde zaken WEL vooraf vast te stellen zodat we daar niet elke keer over hoeven te stemmen. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan een X-% risk per trade, max aantal open trades en wellicht nog wat zaken.

Komt goed.

More
8 years 8 months ago #2417 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Fi Forex BeleggersClub
Ik heb het even vluchtig doorgelezen, maar ik vind het een leuk idee, I'm in! Als ik wat meer tijd heb zal ik mijn meer doordachte commentaar geven. ;-)

More
8 years 8 months ago #2419 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Fi Forex BeleggersClub
Lijkt mij ook wel grappig, maar wie beslist dan hoe en welke trades?

More
8 years 8 months ago #2421 by Jelle
Leuk, zoveel enthousiaste reacties, heb er helemaal zin in! :)

Ik heb inmiddels een voorlopige opzet opgezet in de openingspost van deze thread.

Commentaar graag......

More
8 years 8 months ago #2425 by Representative
Klinkt best goed zo eigenlijk!

Alleen art. 3 neem ik niet helemaal op (maar dat kan komen omdat ik al bijna 5 uur niets heb gegeten)

More
8 years 8 months ago #2426 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Fi Forex BeleggersClub
Volgens mij bedoelt hij dat de waarde van latere instappers (bv $20) wordt bepaald door het deel dat die $20 uitmaakt van het totaal op dat moment.

Dus wanneer de totale roll is gegroeid van $800 naar $1000, dan is die $20 20/1000 aan 'aandelen' waard en niet 20/800

Kan me natuurlijk vergissen (heb net gegeten namelijk :P)

More
8 years 8 months ago #2427 by zeebaars
Replied by zeebaars on topic Fi Forex BeleggersClub
Leuk idee.
ziet er goed uit.
Ik wil wel meedoen met 20$.

accountcijfers kunnen niet liegen, mensen des te beter...

More
8 years 8 months ago #2429 by Representative
Hey,

Ik bedacht me nog, misschien een idee om het eerst in demo op te starten? Gewoon om te kijken hoe het loopt?

Gr

More
8 years 8 months ago #2438 by Jelle
@ Rep over artikel 3. Bedoel daar idd wat Sea zegt, dus dat de relatieve waarde van je instap wordt bepaald door de grote van het totale kapitaal van dat moment.

Demo vind ik ook een goed idee.

Nog andere ideeen? :)

More
8 years 8 months ago #2441 by Jonkie76
Nog 1 deelnemer en we kunnen van start, dan zijn we met tien man, dat rekent lekker makkelijk :)

Maar ziet er goed uit Jelle, daar kan ik wel akkoord mee gaan..
En opstarten in demo lijkt me inderdaad goed, al is het puur even om te kijken hoe communicatie loopt..

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.238 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl