Topic-icon EUR/USD - Short op 1,4140

More
8 years 6 months ago - 8 years 6 months ago #2494 by Jelle
EUR/USD - Short op 1,4140 was created by Jelle
Positie voorstel: EUR/USD, short op 1,4140.

Reden: Ik denk dat er erg veel verwachting is opgebouwd rondom de mogelijke rente verhoging door de ECB, aankomende donderdag 7 april. Wanneer de rente verhoging een feit blijkt en de eerste euforie over is, voorzie ik op de forex een nieuwe focus op de Europese Schuldencrisis. Bovendien heeft ook de Fed het de laatste tijd steeds meer over een mogelijke rente verhoging, dat gaat ook drukken op de euro.
$1,4140 ligt iets onder de laatste downturn op de 4 hour grafiek. Als hij daar doorheen zakt is het tijd voor een short.

valuta paar: EUR/USD
short/long: Short
grootte positie in units : 3.000 units
entry:$1,4135
stop/loss: $1,4215
take/profit: $1,3500
bijzonderheden: 1/3 positie sluiten op 1,40

Stemmen over deze positie kan tot 8 april 2011 op deze plek: poll eur/usd short op 1,4140

Graat sowieso stemmen als je deelnemer bent, of het nu voor of tegen is, zodat we een goed beeld krijgen.

Vragen of opmerkingen over de positie? Post ze hieronder. Als ik het positie voorstel naar aanleiding van opmerkingen aanpas, laat ik dat merken via een rode edit.

edit
- entry naar $1,4135 verschoven voor extra duidelijkheid
-sluiten 1/3 positie op 1,3850 uitgesteld. We gaan de profits daar handmatig locken.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 6 months ago - 8 years 6 months ago #2496 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic EUR/USD - Short op 1,4140
Jelle, ik heb je voorstel bekeken.

Ondanks het feit dat ik eigenlijk alleen handel op signalen, kan ik mij in je voorstel geheel vinden. Ik heb uitgezoomd naar de 1 uurs chart en ik heb daar geconstateerd dat de 1.4150 meerdere malen geprikt is, zonder er doorheen te stoten. 1.4140 is naar mijn idee inderdaad een prijs waarbij er verdere downside gezocht kan worden. Wellciht beetje conservatief, maar misschien moeten we dan 1.4135 als entry nemen..

het idee van 3 stappen plan, waarbij je takeprofits doet kan ik mij ook in vinden.
ik wil echter 1 voorstel doen, laten we de de 3e stap laten lopen, en zo nu en dan in overleg zo nu en dan onze profits locken door de stoplosses te verschuiven naar iets boven de highs op de 4uurs chart.

groet,

Jacob

More
8 years 6 months ago #2516 by Jelle
Replied by Jelle on topic EUR/USD - Short op 1,4140
Goed idee over de 3e stap. Pas het aan. Ben het er ook mee eens om de entry 5 pips op te schuiven. Geeft net stukje extra duidelijkheid.

More
8 years 6 months ago #2524 by Representative
Replied by Representative on topic EUR/USD - Short op 1,4140
Zo'n poll is een goed idee btw Jelle!

• henkg
  • henkg's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • De kunst van het traden maakt je sterker
More
8 years 6 months ago #2557 by henkg
Replied by henkg on topic EUR/USD - Short op 1,4140
Heb net ja gestemd. Naar de fundamentele argumenten mag ik eigenlijk niet luisteren, daarom keek ik naar de grafiek. De euro zit inmiddels vele maanden in een stijgende trend. En omdat er na veel vloed toch ook een keertje eb moet komen, ligt een teruggang wel in het verschiet. Simpele redenering misschien, maar van ingewikkeld doen zijn weinig traders succesvol geworden ;)
De eb- en vloedtheorie komt overigens van de heer Charles H. Dow. In 1901 publiceerde hij zijn metafoor van de getijden van de oceaan in the Wall Street Journal. Het is nog steeds een van de belangrijkste theorieën over trading.
Wie hier meer over wil weten (en dat willen jullie natuurlijk allemaal ;): in het stuk van Tarkovsky dat Jelle gisteren online heeft gezet vind je het, en nog veel meer. Nog bedankt voor het plaatsen Jelle :)

More
8 years 6 months ago #2599 by Jelle
Met 5 voor en 1 stem tegen heeft de beleggingsclub besloten om deze positie te openen.

De EUR/USD is vorige week verder gestegen na de het rentebesluit van de ECB (waarbij de rente met 0,25% werd verhoogd) maar de redenen om de short set-up klaar te zetten zijn onveranderd.

De positie zal uiteraard pas getriggered worden op 1,4135.

More
8 years 6 months ago #2601 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic EUR/USD - Short op 1,4140
We staan nu 300 pips hoger, dus tegen die tijd zal mijn systeem ook wel aangeven short te moeten gaan als we de komende tijd idd down gaan. persoonlijk hoop ik het echter van niet.

Ik denk echter Jelle, dat tegen die tijd wel even moeten bekijken waar de nieuwe resistances/supports zich ontwikkelen.

More
8 years 6 months ago #2612 by Jelle
Fair enough.

Ik heb 3 EUR/USD shorts van 1000 units elk geplaatst op $1,4135.
Stop/loss op $1,4215 (eventueel aan passen naar nieuwe resistance levels)
Voor het moment nog geen take profits ingenomen, ivm mogelijk nieuwe support levels.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.196 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl