Topic-icon EUR/AUD - short

• i-am-a-daytrader.nl
  • i-am-a-daytrader.nl's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
8 years 6 months ago - 8 years 6 months ago #2622 by i-am-a-daytrader.nl
EUR/AUD - short was created by i-am-a-daytrader.nl
Voor de korte termijn, mijn voorspelling voor de EUR/AUD. Op de eerste afbeelding is te zien dat we vanaf 17 maart een fikse daling hebben ingezet en daarna ook de stijgende diagonale weerstandlijn hebben doorbroken. Vanaf de grote daling tot het punt dat de koers enigzins stabiliseerde, heb ik een Fibonacci lijn getrokken. Op de tweede afbeelding is te zien dat de 23.6% Fibonacci lijn al een aantal keren een goede weerstand is geweest. Daar waar deze weerstand toch werd doorbroken, zorgde 1.3797 tot twee maal toe voor een weerstand. De 1.3797 heeft zich ook voor 17 maart al een aantal keer bewezen als een stevige weerstandlijn.

Afbeelding 1:

Afbeelding 2:

Het feit dat de uptrend is doorbroken, is voor mij aanleiding om aan te nemen dat we nu in een downtrend komen te zitten. Rond 1.3877 zit ook nog een zeer sterke weerstand (tevens 38.2% Fibonacci lijn). We zouden eventueel kunnen wachten tot de koers hier komt, maar ik denk zelf dat de 23.6% Fibonacci lijn (van mijn grafiek) voor de komende tijd niet al het hoogtepunt zal zijn.

Vandaar dat mijn voorstel is:

Short @ Eur/Aud eerstvolgende prijs bij uitvoeren plan
Take profit @ 1.3565
Stop loss @ 1.3910

Stop loss zo'n 30 pips boven 38.2% Fibonacci lijn en nog 10 pips boven de psychologische weerstand van 1.39. Take profit 10 pips boven grote steun op 1.3555.

stemmen over deze positie kan tot zondag 17 april ---> poll EUR/AUD - short

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 6 months ago - 8 years 6 months ago #2628 by Jelle
Replied by Jelle on topic EUR/AUD - short
Sterk verhaal en ook leuk dat het hier gaat om een positie voorstel voor een currency cross betreft. Mijn stem heb je in ieder geval :)

De poll voor deze positie is bij deze geopend!

Now go vote! :silly:

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
8 years 6 months ago #2630 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic EUR/AUD - short
Ik heb dit voorstel pas nu gelezen, maar volgens mijn system had ik gistermiddag op 1.3718 long gemoeten (helaas over het hoofd gezien) en had ik al op plus 130 pips gezeten.
Maar goed dat ter inleiding. Volgens de huidige daily is de trend up. We zijn door de 1.3800 gebroken, en gesloten candles op de 4 uurs chart na 5 pogingen hiertoe. Deze resistance doet er dus niet meer toe en zal hoogstwaarschijnlijk als support gaan dienen. Ik kan dus helaas niet short gaan hier. Als de rally van de euro zich doorzet zie ik eerder nog een verdere opwaartse move.

groet,

Jonkie76

• i-am-a-daytrader.nl
  • Groentje
  • Groentje
More
8 years 6 months ago #2631 by i-am-a-daytrader.nl
Replied by i-am-a-daytrader.nl on topic EUR/AUD - short
deze trade lijkt inderdaad niet te verlopen volgens mijn voorspelling. de 1.38 is doorbroken, maar hier hield ik ook wel een klein beetje rekening mee. op 1.3875-1.3885 zit nog een grote weerstand. mocht deze ook doorbroken worden dan gaan we denk ik nog verder omhoog. tot die tijd houd ik er vertrouwen in dat het weer omlaag kan gaan. neemt niet weg dat mocht de positie geopend zijn we nu in het verlies stonden, maar dat is gelukkig niet het geval :)

More
8 years 6 months ago #2632 by Jelle
Dat is juist ook een van de leuke dingen aan de beleggingsclub, de discussies over de verschillende positie voorstellen. En omdat de posities pas de week na het voorstel worden ingenomen is daar ruim de tijd voor.

Als ik kijk naar de daily van de EUR/AUD zie ik overigens wel de mogelijkheid dat de huidige stijging een tijdelijke retracement betreft. De val vanaf 20 maart was erg diep en daarna is er veel besluiteloosheid. De renteverhoging van de ECB geeft momentum, maar het is niet gezegd dat dat ook aanhoudt.

• i-am-a-daytrader.nl
  • Groentje
  • Groentje
More
8 years 6 months ago #2639 by i-am-a-daytrader.nl
zoals ik er nu tegen aan kijk lijkt mij deze stijging inderdaad nog een tijdelijke retracement. 1.3870 is tot twee keer toe getest, maar naar verwachting niet doorbroken. we zitten nu zelfs onder de 23.6% fibonacci, dat nu weer een weerstand kan gaan worden.

• i-am-a-daytrader.nl
  • Groentje
  • Groentje
More
8 years 6 months ago #2647 by i-am-a-daytrader.nl
we zijn vandaag zelfs even in de 1.36 geweest. in mijn openingspost hield ik voorzichtig rekening dat de hoogste van mijn twee weerstanden getest zou worden, en het is mooi te zien dat na deze we een duidelijke daling hebben gehad. eerlijkheid gebied te zeggen dat ik op dat moment wel mijn twijfels was of de weerstand het ook echt zou houden, maar dat bleek dus wel het geval te zijn. ik sta dus nog steeds achter deze short in EUR/AUD (hoewel dit dus niet meer 1.3777-13797 moet zijn, maar de eerstvolgende prijs die wordt genoteerd bij het uitvoeren van het plan) met eerstvolgende targets van 1.3655, 1.36 en 1.3555.

More
8 years 5 months ago #2684 by Jelle
De positie is aangenomen met 4 tegen 2 en ik heb de positie dus geopend.

Helaas is de positie eigenlijk te laat geopend, want je had gelijk met de koersbeweging, alleen is het grootste gedeelte daarvan al gebeurd. :) Ik heb de positie toch geopend ( op 1,3616) omdat het slechts de demo betreft en we ook een beetje moeten oefenen met het proces denk ik.

Hier blijkt iig wel uit dat de nieuwe regel van '3 voor stemmen binnen 12 uur is positie open' wel een goede is.....

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.175 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl