Topic-icon EUR/JPY - long

More
8 years 6 months ago - 8 years 6 months ago #2633 by Jelle
EUR/JPY - long was created by Jelle
Positie voorstel: EUR/JPY, long

Reden: de EUR/JPY zit al sinds begin dit jaar in een flinke uptrend (zie candlestick chart daily hieronder). Er zijn wel uitschieters naar beneden geweest maar op de langere termijn is er een solide stijging. Nu de ECB de rente heeft verhoogd en dat waarschijnlijk nog 1 of 2 keer doet, terwijl de Bank of Japan dat zeker niet zal doen, en het mondiale economisch herstel doorzet, lijkt de kans groot dat deze trend zich voortzet.

Voorstel is om long te gaan tegen de na afloop van de stemming geldende prijs.

Gegevens:
valuta paar: EUR/JPY
short/long: Short
grootte positie in units: 4.000 units
entry: best price
stop/loss: 150 pips lager
take/profit: 1st target: 250 pips hoger. 2nd target: nader te bepalen (break even lock wanneer 1st target gehaald is)

Stemmen over deze positie kan tot 8 april 2011 op deze plek: poll EUR/JPY long

Graag sowieso stemmen als je beleggingsclub deelnemer bent, zodat we een goed beeld krijgen. B)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 6 months ago #2635 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic EUR/JPY - long
Mijn zegen heb je, ik ben net long gegaan na een signaal op mijn systeem.. ingestapt op 121.60, target oneindig, en stop op 121.00

• henkg
  • henkg's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • De kunst van het traden maakt je sterker
More
8 years 6 months ago #2636 by henkg
Replied by henkg on topic EUR/JPY - long
Als ik naar de Bollinger Band van een week kijk, dan snijdt de koersgrafiek de bovenste band neerwaarts. Dat betekent een verkoopsignaal. Alleen bij de uurgrafiek zie ik een koopsignaal. Hoe sterk is die aanwijzing om long in te stappen? Vooral omdat tussenliggende grafieken op divergentie wijzen. Ik zou dat signaal wat langer willen volgen. Op technische gronden zou ik het niet doen. :(

More
8 years 6 months ago #2637 by Jonkie76
Henk, ik kijk niet te veel naar allerlei technische indicatoren, dat leid mij te veel af.. wordt het technisch handelen alleem maar lastiger van. ik doe maar 1 ding, en dat is een crossing en een ondersteuning van de trend op de daily..
de 1-uurs gebruik ik slechts voor bepalen van stoploss aan het eind van de dag..

• henkg
  • henkg's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • De kunst van het traden maakt je sterker
More
8 years 6 months ago - 8 years 6 months ago #2638 by henkg
Replied by henkg on topic EUR/JPY - long
Zeg Jonkie, als de koerslijn een grafieklijn kruist, is dat toch ook een crossing? Zoals in de bollinger? Ik kijk namelijk dan ook naar crossings, alleen bij een andere indicator. Of zit het niet zo?

More
8 years 6 months ago - 8 years 6 months ago #2640 by i-am-a-daytrader.nl
Replied by i-am-a-daytrader.nl on topic EUR/JPY - long
Na mijn analyse ben ik helaas tot de conclusie gekomen om NO te stemmen. De laatste twee weken is de EUR/JPY bijna 1000 pips gestegen. Er was dan ook een duidelijke stijgende trendlijn te trekken, maar die is gisteren duidelijk gebroken. Een aanwijzing dat de duidelijke longtrend wellicht ten einde zal komen:

Op de volgende grafiek zijn duidelijke weerstand- en steunlijnen te trekken. Ik houd het niet voor onmogelijk dat 123.40 en 115.80 voor de komende tijd de range wordt waar we in gaan verblijven. In 119.70 zie ik ook een steun/weerstand maar in mindere mate dan de twee eerder genoemde levels. Mochten we hier dus doorheen gaan, zou ik zeker geen long prefereren.

Dit was puur technisch. Op fundamenteel gebied denk ik inderdaad dat de eurozone komende maanden weer een aantal keren de rente zal verhogen, maar ik ben van mening dat dit voor een redelijk deel ook al in de prijs zit. Daarnaast is er voor mij ook evenzeer reden om aan te nemen dat er binnenkort weer een "bommetje" gaan ontploffen in de eurozone wat betreft de zuidelijke "probleemlanden". Dat zou betekenen dat we weer lager gaan noteren met de euro. Tegenover de dollar misschien niet zo zeer (omdat die minstens zo zwak is als de euro), maar tegenover andere valuta toch zeker wel.

More
8 years 6 months ago #2643 by zeebaars
Replied by zeebaars on topic EUR/JPY - long
Ook ik denk dat we nu op een top zitten, het rentebesluit deels verrekent is en dat we "misschien tijdelijk" eerst toch lager gaan.de start van de daling is reeds ingezet.
de cross met de bollinger bands is neerwaarts = verkoop en de RSi (dagelijkse grafiek ) is dalend van 80 naar 70 wat volgens mij de kans op daling veel groter maakt dan een stijging.

Groeten,
Zeebaars

accountcijfers kunnen niet liegen, mensen des te beter...

More
8 years 6 months ago #2685 by Jelle
Replied by Jelle on topic EUR/JPY - long
Dit positie voorstel heeft het niet gehaald, is blijven steken op 2 tegen 2.

More
8 years 6 months ago - 8 years 6 months ago #2686 by Jonkie76
Hij is ook niet meer geldig Jelle.. we moeten wel realistisch bijven en met de dag bekijekn of bepaalde posities niet bijgesteld dienen te worden.
Als je mij gisteren dezelfde poll had gevraagd had ik tegen gestemd.
Vandaar dat het heel belangrijk is dat degene die een positievoorstel doet een tijdseenheid aangeeft waarbinnen besloten moet worden. Als binnen dat tijdsvoorstel te weinig stemmen zijn, dan positie niet openen..

Denk dat we de volgende regel moeten gaan toepassen..

1. Voorsteller geeft tijdsspanne aan tussen het plaatsen van het voorstel en de uiterlijke openening van de positie.
2. Minimaal 3 mensen moeten de poll hebben gedaan om te mogen openen, waarbij minimaal drie mensen akkoord moeten zijn. Dus 3-0 is positie openen, 3-1 is positie openen, 3-2 is positie openen. 2-2 is niet openen.. enzovoort.

edit: is het mogelijk dat de deelnemers een poll zelf kunnen starten? Waarbij ze zelf bij het aanmaken van de poll al automatisch 'ja' stemmen?

groet,

jonkie76

More
8 years 6 months ago #2687 by Jelle
Replied by Jelle on topic EUR/JPY - long
Denk dat het inderdaad slim is dat de voorsteller zelf aangeeft wanneer hij de positie geopend zal moeten worden. Ik zal het als voorstel ook nog even in de algemene forex beleggingsclub thread doen.

De regel van minimaal 3 voorstemmen heb ik alvast aangepast, omdat het inderdaad niet pe se nodig is dat er ook 2 tegenstemmers zijn.

Helaas is niet niet mogelijk dat deelnemers zelf een poll starten, de software daarvoor staat los van het forum. Vind het overigens niet erg om dit te doen :)

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.284 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl